בית ספר דרור כיתה א מתחדשת (צילום: שרית לנדאו)
מרחב לימוד בבית ספר יסודי בעיר (צילום: שרית לנדאו)

הכאוס סביב החזרה לבתי הספר: עובדי הניקיון יבצעו חיטוי יסודי לאורך שעות הלימודים

סביב הפאניקה של ההורים והחשש מסכנת התפשטות הקורונה - במערכת החינוך הירושלמית נערכים לקראת החזרה ללימודים של כ-60,000 תלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב ועוד 12,500 תלמידי החינוך המיוחד בעיר

פורסם בתאריך: 2.5.20 19:52

מחר, ראשון, 3.5.20, על פי החלטת הממשלה ייפתחו גם בירושלים בתי הספר עבור תלמידי כיתות א'-ג', י"א-י"ב ותלמידי החינוך המיוחד. לצד ההחלטה על החזרה ללימודים, נרשמת פאניקה בקרב ההורים, ונראה שלא כולם מתכוונים לשלוח את התלמידים לבתי הספר.

במהלך סוף השבוע נערכו בקבוצות הוואטסאפ של ההורים שיחות ודיונים רבים סביב החזרה ללימודים. נראה שרוב ההורים תומכים בחזרה לבתי הספר, אולם נראה כי ישנם עדיין הורים שחוששים לשלוח את ילדיהם לכיתות, בין השאר מדובר בהורים מבוגרים ואחרים שנמצאים בקבוצות סיכון – כמו למשל חולים אונקולוגיים, שעבורם לא נמצא פתרון.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ביום שישי, 1.5, רוב המחנכות והמחנכים ערכו שיחות זום או שלחו הוראות מדויקות להורים ולתלמידים כיצד יתנהלו הלימודים בבתי הספר בשגרת הקורונה. מדובר בנהלים והגבלות כגון – מניעת התקהלות בכניסה לשער בית הספר, חלוקה לכיתות של עד 15 תלמידים, הקפדה על כללי היגיינה, הגעה עם מסכה ושמירה על מתחם ה"קפסולה" של כל תלמיד ותלמידה.

לקראת פתיחת הלימודים מחדש, באופן חלקי, ללא צהרונים, נערכה מערכת החינוך הירושלמית. בירושלים יחזרו ללמוד כ-60,000 תלמידי כיתות א'-ג' וי"א-י"ב ועוד 12,500 תלמידי החינוך המיוחד המתפרסים על פני 500 בתי ספר ברחבי העיר.

במנח"י מציינים כי "על פי הנחיות משרד הבריאות כל בתי הספר עברו ביום חמישי חיטוי מלא הכולל גם ידיות, מעקות וחצרות, וצוותי ההוראה והחינוך צויידו במדי חום, אלכוג'ל ומסכות".

מה לגבי שמירת רמת ההיגיינה לאורך שעות הלימודים? ובכן, בעירייה מדגישים כי "החל מיום ראשון ב-7:30 בבוקר ולאורך כל שעות הלימודים, עובדי הניקיון יעברו שוב על המשטחים הרלוונטיים ויחטאו. בסוף כל יום יתבצע נקיון וחיטוי יסודי".

בנוסף, בכל בוקר יבדקו חום לתלמידים והם יידרשו להציג הצהרת בריאות חתומה על ידי ההורים.

בעירייה מוסרים כי "בהתאם למתווה משרד החינוך נערכו התאמות לטובת פיצול הכיתות לקבוצות, הן מבחינה פיזית והן מבחינת חלוקת כוח האדם. התלמידים יצאו להפסקות נפרדות בכדי לשמור על הוראות משרד הבריאות והחצרות ינעלו מעבר לשעות הלימודים על מנת למנוע כניסת תושבים מחוץ לשעות הלימודים ולשמור על השטח נקי. אנו מברכים על החזרה ללימודים. בתי הספר ערוכים ומוכנים לקליטת התלמידים, מנהלות ומנהלי בתי הספר הכינו את צוותי החינוך וכל הנוגעים בדבר עושים את כל המאמצים בכדי לאפשר לתלמידים סביבת למידה מוגנת תוך שמירה על שגרת הלימודים".

ראש העיר משה ליאון מוסר לקראת החזרה ללימודים כי "עיריית ירושלים התכוננה מראש לרגע שבו יאפשרו לפתוח את הלימודים והיום אני שמח שאנו מוכנים לקלוט את כל התלמידים שמורשים לחזור לספסל הלימודים. אנו מודעים לבלבול והשאלות הרבות שיש להורים וצוותי ההוראה ונלווה את החזרה לשגרה עקב בצד אגודל בתקופה הקרובה".

סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך חגית משה: "אני שמחה ומברכת על אישור פתיחתה של מערכת החינוך, זוהי תחילתה של חזרה לשגרה. אנו עשינו את כל ההכנות והמאמצים הנדרשים בכדי שנוכל לשלוח את ילדנו לבתי הספר כאשר בראשנו בריאות הילדים והצוות. אנו מלווים ונמשיך ללוות את התושבים בכל יום".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מעיין

    לצערי מנסיון הנקיון
    לאורך השנה הוא על הפנים , אין מה לסמוך על המנקים פתאום.
    חייבים לחטא בבוקר ובסוף היום קבוע ,לא שזה המניע או נקודה , אבל חשוב למען הפרוטוקול…

  2. אני

    פתיחת מערכת החינוך בירושלים = לקיחת סיכון מיותר והימור על חיי המורים, התלמידים וההורים. עיר שהיא מוקד הדבקה, אולם כיוון שעיקר מקור ההדבקה הם "השותפים הטבעיים" של ביבי וליאון, מעלימים עין ומעמידים פנים שהכל בסדר. אבל לקורונה לא אכפת מפוליטיקה…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר