חניה חכמה באינטל ירושלים (צילום: אנדרי ביאלסקי)
חניה חכמה באינטל ירושלים (צילום: אנדרי ביאלסקי)

מצוקת החניה בירושלים – היכן נחנה את הרכב בעוד כעשור?

‏עיריית ירושלים יוצאת בקול קורא לגיבוש מדיניות החניה בירושלים לעשור הקרוב ולכתיבת מסמך מדיניות בנושא על ידי מומחי תחבורה - היקף ההשקעה הראשוני: כ-170,000 שקלים

פורסם בתאריך: 27.7.20 19:11

מצוקת החניה בירושלים החריפה עד מאוד בעשור האחרון. לצד השקעה מסיבית במערכי הסעה המוניים – הקמת קווי רכבת קלה נוספים בעיר, בשנתיים האחרונות מבצעת עיריית ירושלים גם צעדים פרקטיים בשטח לצמצום מצוקת החניה. בין השאר באמצעות הצבת קרוסלות חניה במרכז העיר, בנחלאות ואף באזור התעשייה הר חוצבים.

יחד עם זאת, למרות שבעוד כעשור בירושלים צפויים לפעול לפחות עוד שני קווי רכבת קלה – ירוק וכחול, ההערכה היא כי לא מעט ירושלמים וירושלמיות לא יוותרו על הרכב הפרטי. בין השאר מהסיבה כי אין בירושלים תחבורה ציבורית בשבת עבור הציבור החילוני-מסורתי בעיר. על כן בעירייה החלו כבר היום, בשנת 2020, לפעול לגיבוש מסמך מדיניות חניה לעשור הקרוב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הגידול הדמוגרפי, ההתחדשות העירונית, הצמיחה הכלכלית וריבוי מספר כלי הרכב בכבישי ירושלים מחייבים את העירייה להתמודד עם הנושא, ולבחון את החלופות העומדות בפניה תוך גיבוש מדיניות עירונית להתמודדות עם אתגרי החניה לטווח הקצר והטווח הארוך.

בעירייה מציינים כי לאור זאת ומתוך הצורך להתחשבות במדיניות הממשלה לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי, ‏עיריית ירושלים יוצאת בקול קורא לגיבוש מדיניות חניה בירושלים לעשור הקרוב וכתיבת מסמך מדיניות בנושא על ידי מומחים בעלות של כ-170,000 שקלים. מסמך המדיניות יוצג בפני ראש העיר משה ליאון, בפני חברי מועצת העירייה וגורמים עירוניים רלוונטיים.

את התהליך לגיבוש מדיניות חנייה בירושלים לעשור הקרוב וכתיבת מסמך מדיניות בנושא תוביל מנהלת אגף חניה שבעיריית ירושלים, לצד ועדת ההיגוי שתכלול נציגים מהאגף לתכנון עיר, האגף למדיניות ותכנון אסטרטגי, אגף תוש"יה, מינהל תפעול וצוות תכנית אב לתחבורה.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עג

    עזבו שבת – גם בימי השבוע התחב״ץ מוגבלת. הייתי רוצה לראות מוניות שירות, אובר ומיניבוסים עצמאיים, אבל יש יותר סיכוי שהגיהינום יקפא לפני שזה יקרה…

    אז כן, העיריה תעדיף להוציא מליונים על חניונים במקום לקדם תחב״ץ שתפריע לנהגי המוניות חברי מרכז הליכוד

  2. רותי

    בינתיים עיריית ירושלים בחלמאות מושלמת מצמצמת מקומות חניה גם היכן שלא צריך. לדוגמא ברחוב בית הדפוס, עשו עבודות מסיביות של הרחבת המדרכות לרוחב לא הגיוני ולא נחוץ, תוך עשרות מקומות חניה שהיו שם עד היום. בכלל, הרעיון של הרחבת המדרכות לרוחב ארבה וחמישה מטרים במקום יצירת מקומות חניה בעיר תמוה מאד. לפעמים יש לי הרגשה שאיזה קבלן של אבני שפה שילם בעין יפה כדי להשיג פרוייקטים מיותרים על חשבון המיסים שלנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר