עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)
עופר ברקוביץ (צילום: ארנון בוסאני)

"עיריית ירושלים יכולה לעשות הרבה יותר כדי לסייע לעסקים בעיר"

יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ תוקף בשיחה עם "כל העיר" את התנהלות העירייה בעת משבר הקורונה

פורסם בתאריך: 25.7.20 19:34

"אין מנהיגות, אין פעולות חזקות ומשמעותיות של הנהגת העיר, כמובן שהממשלה מאוד-מאוד איטית ומשתהה בתגובות שלה בעת משבר הקורונה, אבל גם ברמה המקומית – אין חשיבה לטווח הבינוני ולא לטווח הארוך", כך תוקף יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים עופר ברקוביץ (התעוררות) את התנהלות הנהגת העירייה בעת משבר הקורונה. "התקציב העירוני עומד על כ-10 מיליארד שקלים, ועד כה לא נעשו בו שינויים אקוטיים. צריך להעביר את הכסף לעסקים, לעצמאיים, לאנשי האירועים, לתרבות, לתיירות, וכמובן לאוכלוסיות הרווחה, שבזמן משבר כזה הם בוודאות גם להם יותר קשה כי גם התרומות ירדו. הייתי מצפה לראות פה חשיבה הרבה יותר יזמית וחריפה, ולראות צעדים הרבה יותר משמעותיים. העירייה יכולה לעשות הרבה יותר כדי לסייע לעסקים בעיר. כעת, זה נראה כאילו עיריית ירושלים מתנהלת בשנת תקציב רגילה, וזה מתסכל – היה צריך להיות קיצוץ בשכר הבכירים, כל מי שמרוויח מעל 25-20 אלף שקל צריך לקצץ 25-20 אחוז".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


נראה דווקא שהעירייה פועלת למען העסקים בירושלים – היא יזמה בין השאר את תוכנית המדרחובים.
"אני חושב שהיתה יוזמה בכיוון הנכון של המדרחובים, אך היא בוצעה בצורה לא טובה ועם פגיעה בתושבים. היה צריך לנהל את זה קצת אחרת. מלבד הרעיון הזה אני רואה את העירייה די קופאת על השמרים. בסוף צריך להיות פה יזמיים, להביא אנשים לעסקים וליצור מנגנוני חיבור בין אנשים לבין עסקים קטנים, ולחסוך בכיס ההוצאות של העסקים כמה שאפשר".

"אנחנו מתחילת המשבר דורשים בעצם לבטל את חיוב האגרות לשנת 2020, שהעירייה גובה מהעסקים על כל מיני נושאים – שילוט, הוצאת שולחנות, כסאות ומתקנים. סדר גודל של כשמונה מיליון שקלים, ואני לא מבין למה לא פוטרים אותם מהסיפור הזה, יש עסקים שזה די משמעותי להם".

ברקוביץ מוסיף ומציע לערוך שינויים בתשלומי הארנונה לעסקים. "מי שהמחזור שלו ירד ב-60 אחוז – שהעירייה תכניס את היד לכיס ותיתן שיפוי. פגיעה כלכלית שכזו יכולה לגרום לעסק לא לקום חזרה".

"התפקיד של העירייה זה ליזום ולעזור לעסקים ולכל הסקטורים השונים בירושלים להתחזק", מציין ברקוביץ, "לדוגמא, תחום התיירות – התעוררות מראה לעירייה את הדרך בהיבט הזה. עליזה ארנס הציעה לקדם סיורים באוויר הפתוח וכבר השבוע אנחנו מתחילים לערוך סיורים בקבוצות קטנות של עד 20 אנשים, על פי ההנחיות של משרד הבריאות".

בימים אלה פועלים בעירייה להעביר את סמכויות ניהול משבר הקורונה אליה, וזאת במטרה לפעול להוצאת נשאי קורונה מביתם ולשכנם במלונות – במטרה לקטוע את שרשראות ההדבקה בתוך הבתים. ברקוביץ מוסיף ואומר כי על הרשויות לפרסם את נתוני התחלואה לפי שכונות בירושלים. "זה עניין קריטי, אולי לא מפרסמים מכל מיני שיקולים פוליטיים ושיקולים זרים – אולי לא רוצים להראות שכונות מסוימות, כי הנציגים שלהן חזקים וחוששים אולי מהטלת סגר. זה חשוב לדעת כי כך אפשר להזהיר אנשים ממקומות שמועדים לפורענות, וגם כדי לנתח יותר טוב את הפעולות והמאמצים של איך מונעים את ההדבקה – מאיפה הוציאו מבודדים וחולים ומאיפה לא. יש הרבה משמעויות לשקיפות. אין כאן מקום למשחקים, ולצערי הרב זה לא קורה".

מלשכת ראש העיר נמסר: "צר לנו על כך שעופר ברקוביץ עדיין לא התאושש מהבחירות ומתקשה לראות את הטוב. דבריו מעידים על מצוקה ואין קשר בינם לבין המציאות והעובדות. אנו מאחלים לעופר שיתאושש ויגלה שיש חיים בעיר".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. טר

    אם לברקוביץ׳ היה רצון אמיתי לסייע, היה חובר לאופיר לנג מהמנהל העירוני של מרכז העיר. אבל הוא מעדיף שלא ולהישאר מפלגתי

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר