הדמיה של כביש 16, הפגנת תושבי יפה נוף ברחבת עיריית ירושלים (הדמיה: נתיבי ישראל; צילום: רון לרמן)
הדמיה של כביש 16, הפגנת שקיימו בעבר תושבי יפה נוף ברחבת עיריית ירושלים (הדמיה: נתיבי ישראל; צילום: רון לרמן)

המאבק נגד העבודות להקמת כביש 16: ההסכם מול הדיירים נחשף

דיור חלופי לחודשיים תמורת ויתור על תביעות עתידיות בגין מטרדי רעש: במסמך שהגיע לידי "כל העיר" נחשפים סעיפי ההסכם של חברת "שפיר פיצרוטי" מול דיירים בשכונת יפה נוף, המתגוררים סמוך לאתר העבודות להקמת כביש 16

פורסם בתאריך: 13.9.20 07:58

המאבק נגד עבודות החפירה והכרייה להקמת כביש 16 – ההסדר המוצע מול תושבי יפה נוף נחשף: דיור חלופי לחודשיים תמורת ויתור על תביעות עתידיות נגד החברה הקבלנית בנושא מפגעי רעש.

במסמך שהגיע לידי "כל העיר" ומתפרסם לראשונה נחשפות דרישות חברת "שפיר פיצרוטי" מול דיירי שכונת יפה נוף הסמוכה לאתר העבודות של כביש 16. במסגרת העבודות, כפי שפורסם ב"כל העיר", בוצעו חפירות בעומק האדמה בחודשים האחרונים, גם בשעות הלילה, שגרמו לטענת התושבים לנזקים בדירות ולמטרדי רעש קשים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעקבות מחאת התושבים מול העירייה בתחילת השבוע, נשלח לתושבי יפה נוף מסמך מטעם החברה ובו הם נדרשים להתחייב, בעבור דיור חלופי למשך חודשיים, שלא לתבוע את החברה בגין מטרדי רעש: "הגעתי לידי הסכם סופי מוחלט וגמור עם חברת שפיר פיצרוטי כביש 16 בתמורה לכך שהחברה תעביר לי סך כולל של __ ש"ח בשוטף +30 לטובת דיור חלופי לחודשיים מרגע חתימת מסמך זה וזאת לסילוק גמור, סופי מוחלט ומלא של כל טענותינו ודרישותינו כלפי החברה ו/או מי מטעמה בנושא רעש מעבודות כביש 16 בעבר בהווה ובעתיד כלפי רעשים מעבודות כביש 16. ככל והחברה תסבור כי יש צורך להמשיך את העבודות המשפיעות על הדירה מעבר לחודשיים ממועד חתימת כתב ויתור זה אזי יוארך הסדר זה בהתאמה עבור חודש עבודה מלא ו/או תשלום יחסי עבור החלק בחודש בו סברה החברה כי יש צורך להאריך העבודות מעבר לתאריך הנ"ל וזאת לסילוק גמור, סופי מוחלט ומלא של כל טענות התושב ודרישותיו כלפי החברה ו/או מי מטעמה בנושא רעשים מעבודות כביש 16".

כפי שפורסם בהרחבה ב"כל העיר" לפני כחמישה חודשים החלו העבודות לכריית מנהרת ציר הכניסה הנוסף לעיר – כביש 16. דיירים שמתגוררים בסמוך בשכונת יפה נוף, מתלוננים כי עבודות הפיצוץ בהר גרמו לסדקים בדירותיהם. כמו כן, התושבים דרשו להפסיק את עבודות הלילה. בשבוע שעבר הפגינו הדיירים ברחבת כיכר ספרא, מול בניין עיריית ירושלים, ובין השאר הם הניפו שלטים, שעליהם נכתב: "חפירות ביום, לא בלילה"; "תנו לישון בשקט"; "אדון ליאון, רוצים לישון".

סעיף נוסף שעולה מהחוזה של הדיירים שיבחרו לעבור לדיור חלופי: "הריני מצהיר ומתחייב כי אין לי ו/או למי מטעמי ו/או לבעל הזכויות בדירה ו/או למי מטעמו ו\או למשתמש אחר זולתי בדירה ולא יהיו לי ו/או למי מטעמי ו\או לבעל הזכויות בדירה ו\או לבעל עניין בדירה כל דרישה ו/או בקשה נוספת הקשורה לרעש הנובע מעבודות כביש 16 עד למועד חתימת כתב ויתור זה, והריני מוותר בזה באופן סופי, לחלוטין ומראש על כל זכויות, תביעות ודרישות, בעבר ובהווה, הכרוכות ברעש הנובע מעבודות כביש 16 ו/או הכרוכות בפתרון שנמצא עבורי ע"י החברה, על פי כל דין, כלפי החברה ו/או כלפי מזמין העבודה ו/או כלפי כל מי ממנהליהם, ו/או כלפי עובדיהם, קבלניהם, שולחיהם, והרי הם וכל אחד מהם פטורים ומשוחררים בזה לחלוטין".

בסוף המסמך מצוין כי "ידוע לי כי אך ורק על סמך אישורי והצהרתי דלעיל הסכימה החברה לשלם עבורי את הסכום לפנים משורות הדין ומבלי להודות בחבות כלשהי כלפי או כלפי מי מטעמי. ידוע לי כי תוכן מסמך זה וכן ההסכמות אליהן הגעתי עם החברה הינם סודיים באופן מוחלט, וכי חל בנושא חסיון מלא ומוחלט שאין להסירו אלא בהסכמה כתובה ומפורשת מאת החברה מראש. כל הפרת סעיף זה תזכה את החברה בכפל הפיצוי ששילמה לתושבת".

מחברת שפיר נמסר בתגובה כי "השלמת דרך הכניסה הנוספת לירושלים, כביש 16, תקל על חייהם של מיליוני משתמשים ובכלל גם של תושבי השכונה. ראשית לכל נדגיש כי עוצמת הרעש אינה עולה על המותר על פי החוק ואנו עובדים על פי כל היתרים. אולם, נוכח פניות של תושבי האזור כי העבודות מפריעות את מנוחתם, על אף היותן כאמור עומדות בכל תקן, ראינו לנכון כמחווה של רצון טוב לסייע בידי אותם תושבים לקבל פתרון שיניח את דעתם וזאת בשיתוף פעולה מלא עם עיריית ירושלים, המנהלים הקהילתיים, ונציגי השכונה. הסיוע האמור ניתן לתושבים כנגד חתימה על התחייבות כי הפתרון שהוצע על ידם מקובל עליהם וכי אין להם עוד תלונות שקשורות לרעש מכביש 16. אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם הרוב המכריע של דיירי השכונה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר