עבודות תשתית בכביש 16 (צילום: יח"צ כביש 16)
עבודות התשתית להקמת כביש 16 (צילום: יח"צ כביש 16)

העבודות להקמת כביש 16: הישג למאבק התושבים נגד המשך מפגעי הרעש

"מפלסי רעש הגבוהים עד פי אלף מרעש הרקע בבתי התושבים": בתום שימוע שבוצע לחברת שפיר במשרד להגנת הסביבה הוחלט להגביל את שעות העבודות לכריית מנהרות כביש 16, ואלה יבוצעו עד השעה 19:00

פורסם בתאריך: 11.12.20 07:58

הישג למאבק התושבים נגד מפגעי הרעש בעבודות לכריית כביש 16 – בתום שימוע שהתקיים ביום ראשון שעבר, 29.11, על ידי המשרד להגנת הסביבה לחברת "שפיר פיצורטי", המבצעת את העבודות, הוחלט כי העבודות יופסקו מדי ערב בשעה 19:00.

ההחלטה התקבלה לאחר מאבק ממושך שמנהלים תושבי יפה נוף ומוצא עילית נגד חברת שפיר. כפי שפורסם בהרחבה ב"כל העיר", לפני כעשרה חודשים החלו העבודות לכריית מנהרת ציר הכניסה הנוסף לעיר – כביש 16. דיירים שמתגוררים בסמוך, בשכונת יפה נוף, דרשו להפסיק את עבודות הלילה בשל מפגעי רעש חמורים. לפני חמישה חודשים הפגינו הדיירים ברחבת כיכר ספרא, ובאוקטובר הפגינו הדיירים מול ביתו של ראש העיר משה ליאון ברחביה. לפני כחודש וחצי המשרד להגנת הסביבה פנה לעיריית ירושלים ולמשטרת ירושלים בדרישה שלא להמשיך לאשר את עבודות הלילה לכריית מנהרות כביש 16, בשל מפרע הרעש החמור.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשימוע, שהתקיים בשבוע שעבר, השתתפו השתתפו בין היתר תושבים משכונת יפה נוף ומרמת מוצא, ומנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה שוני גולדברגר.

גולדברגר סיכם את השימוע וכתב בין השאר כי "פניות ציבור ומדידות רעש מן החודשים האחרונים מצביעות על כך שעבודות כריית מנהרות כביש 16 על ידי השותפות גורמות לרעש חזק או בלתי סביר הנשמע בבתי התושבים, מפריע להם ופוגע קשות באיכות חייהם. על פי ממצאי המדידות מדובר במפלסי רעש הגבוהים עד פי אלף מרעש הרקע בבתי התושבים, לאחר השעה 19:00 בערב, ועל כן מדובר במפגע רעש".


הפגנת תושבי יפה נוף נגד עבודות הלילה לכריית מנהרת כביש 16 (צילום: רון לרמן)

אחת ההפגנות שהתקיימה בכיכר ספרא נגד מפגעי העבודות (צילום: רון לרמן)


"לאור האמור לעיל, על השותפות לשנות את שיטת עבודתה ולבסס שיטת עבודה של מחזור כריה אחד ביום", קובע גולדברגר ומוסיף, "במהלכו עבודות החציבה ועבודות רועשות אחרות, יפסקו לחלוטין לאחר השעה 19:00 בערב. במקרים חריגים בלבד, בהם מחזור הכרייה יחייב חריגה מן השעות המותרות ,יש לדווח על כך מראש למשרד ולתושבים, ולציין את משך זמן החריגה המשוער. בסיום העבודה באותו יום, יש לדווח למשרד על היקף החריגה שבוצעה בפועל".


שוני גולדברגר, מנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה

שוני גולדברגר, מנהל מחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה


גולדברגר מוסיף ומתריע כי "ריבוי חריגות יגרום לאיסור מוחלט של כל חריגה מן השעות המותרות בתקנות, ולהוצאת צו לסילוק מפגע על פי החוק, הכל על פי שיקול דעתו של המשרד".


עבודות תשתית בכביש 16 (צילום: יח"צ כביש 16)

עבודות תשתית בכביש 16 (צילום: יח"צ כביש 16)


פרופ' אריה ארנון, תושב יפה נוף, אשר השתתף בשימוע מברך על החלטת המשרד להגנת הסביבה: "העבודות בלילות נמשכות כבר שמונה חודשים, ברעש רב מאד. אך אם ההוראה תתבצע, היא תקל מעתה במקצת על תושבי השכונות הסובלות".

יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות), שתומך במאבק התושבים, מוסיף ומוסר כי "הסבל של תושבי יפה נוף ורמת מוצא צריך להיפסק. ליאון לא פועל לשמור על האינטרסים של התושבים. לכן פנינו למשרד להגנת הסביבה ואני מקווה שהם יפעלו לשנות את המציאות של התושבים".

מחברת "שפיר פיצרוטי" נמסר במענה לפניית "כל העיר" כי, "השותפות קיבלה את הסיכום של המשרד להגנת הסביבה וכי היא לומדת אותו. השותפות תמשיך לפעול בשיתוף פעולה ותיאום עם המשרד להגנת הסביבה ועיריית ירושלים, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על בטיחות העובדים והתושבים, וזאת במקביל לקידום הפרויקט הלאומי החשוב, אשר תהיה לו תרומה משמעותית למאות אלפי נהגים בבירה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. עוזי משולם

    הכל טוב ויפה. רבו על שעות הכריה חודשים ארוכים ובנתיים העבודה כמעט הסתיימה. במינהרה אחת נותן עוד 100 מטרים לחציבה ובשניה 400. ברקוביץ הקשקשן. מזל שלא נבחרת לראשות העיר

  2. דן

    לתושבי ירושלים בעירכם רק צרות כול ביכור ממלכת סוגרים לכם כבישים,החרדים חונקים
    אותכם, ההוא מבלפור משגע אותכם, ים אין לכם, מוזמנים לבוא לגור בתל אביב

  3. המרעיש

    צביעות
    רוצים כביש מהר מהר, אבל לא מוכנים לספוג
    אז עכשיו תחכו

  4. ניי

    עזבתי את ירושלים לפני שנים בגלל רעש שאינו פוסק. שמחה בשביל התושבים ובושה שהם צריכים לסבול ככה. אלו חיים לא בריאים. מאחלת שקט ורוגע בשביל הנפש.

  5. גבעת שאול על המפה

    אני רוצה לעזוב את העיר. ברחוב בית הדפוס עשו עבודות כל הלילה. בכנפי נשרים חופרים ובונים גדר למנעו רעש מהרכבת שעוד מעט תגיע. היא תסכן את ילדי השכונה ותושבים שהבית שלהם יהיה חלק מאוטוסטרדה. מסדרים מדרכות וכביש לחסידי גור שקיבלו מניר ברקת את השטח לבניה, במקום לתת לציבור הדתי לאומי שגר שנים בקרית משה ומסתדר מצויין עם השכנים מהר נוף, גבעת שאול וגם בית הכרם

  6. הר נוף למעלה

    משה ליאון אף פעם לא הבטיח לתושבים העיר אוויר נקי או דאגה. הוא מחק את קרית משה מהמפה, הפך את בית הכרם לסיוט של בניה לגובה במקומות הבודדים שיש קרקע זמינה, האריך את הרכבת הנוראית לכיוון גבעת שאול והר נוף, לא בשביל התושבים שמסתפקים באוטובוס נקי ולא רכבת שהעבודות בשבילה מזהמות את העיר ומסכנות אותה בפועלים בלי השגחה. אנחנו דורשים שוטר על כל צומת עם עבודות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר