הפגנת תושבי יפה נוף נגד מפגעי הרעש בעבודות להקמת כביש 16 (צילום: פרטי)
הפגנת תושבי יפה נוף נגד מפגעי הרעש בעבודות להקמת כביש 16 (צילום: פרטי)

מאבק הדיירים נגד העבודות להקמת כביש 16: הפגנה מול ביתו של ראש העיר ליאון

"תנו לישון בשקט": עשרות מתושבי יפה נוף הפגינו אתמול בערב מול ביתו של ראש העיר משה ליאון ברחביה, בדרישה להפסקת מפגעי הרעש החמורים במסגרת העבודות להקמת כביש 16; העירייה: "נמצאת בקשר שוטף וקרוב עם תושבי יפה נוף ומטפלת בכל נושא שעולה באופן מיידי באמצעות גורמי המקצוע ונציגי החברה"

פורסם בתאריך: 19.10.20 09:01

מאבק דיירי שכונת יפה נוף נגד מפגעי הרעש במסגרת העבודות להקמת כביש 16 נמשך – אתמול בערב הגיעו עשרות תושבים והפגינו מול ביתו של ראש העיר משה ליאון ברחביה.

כפי שפורסם בהרחבה ב"כל העיר" לפני כשמונה חודשים החלו העבודות לכריית מנהרת ציר הכניסה הנוסף לעיר – כביש 16. דיירים שמתגוררים בסמוך בשכונת יפה נוף, מתלוננים כי עבודות הפיצוץ בהר גרמו לסדקים בדירותיהם. כמו כן, התושבים דרשו להפסיק את עבודות הלילה בשל מפגעי רעש חמורים. לפני שלושה חודשים הפגינו הדיירים ברחבת כיכר ספרא, מול בניין עיריית ירושלים, ובין השאר הם הניפו שלטים, שעליהם נכתב: "חפירות ביום, לא בלילה"; "תנו לישון בשקט"; "אדון ליאון, רוצים לישון".

אתמול בערב הניפו הדיירים שלטים שעליהם נכתב בין השאר כי "הצילו מתים לישון"; סדקים, פיצוצים, רעש כל היום"; "תנו לישון בשקט"; ו"אדון ליאון רוצים לישון".




הפגנת תושבי יפה נוף נגד מפגעי הרעש בעבודות להקמת כביש 16 (צילום: פרטי)

הפגנת תושבי יפה נוף נגד מפגעי הרעש בעבודות להקמת כביש 16 (צילום: פרטי)


לפני כחודש וחצי, כפי שפורסם ב"כל העיר", הודיע ראש העיר ליאון כי הוא ביקש להפסיק את עבודות הלילה: "תושבי יפה נוף והאזור, בעקבות הערותיכם על הפרעות מהותיות בעת חפירת מנהרות כביש 16, הורתי למהנדס העיר, לפני כשבועיים, להגיע אישית למקום ולבחון זאת", כך נכתב בדף הפייסבוק של ליאון. "ביקשתי להפסיק את עבודות הלילה גם במוצאי שבת, עד ביצוע הפעילויות הנדרשות מטעם חברות שפיר ונתיבי ישראל, להסדרת הנושא". בהמשך הוסיף בפנייה לדיירים: "אנו קשובים לצרכים ונעשה ככל שביכולתנו על מנת לשמור על רווחת חייכם, לצד הצורך לקדם את הפרויקט החשוב הזה".


ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


למאבק הדיירים הצטרף יו"ר האופוזיציה העירונית עופר ברקוביץ (התעוררות), שמוסר כי "חודשים ארוכים תושבי יפה נוף לא מצליחים לישון בגלל בניית כביש 16. עשרות תלונות לעירייה, לראש העירייה,למשרד להגנת הסביבה, סגר וקורונה לא הועילו, והתושבים ממשיכים לסבול. כביש 16 חשוב, אבל לא הגיוני שהחיים של התושבים נהרסים בדרך. רק בזכות ההתערבות שלי במכתב חריף לליאון וההפגנה הצלחנו להשיג הקלה מסויימת ומהנדס העיר הורה להפסיק את העבודות אחרי 23:00. בכל הזמן הזה,ממשיך לישון לא לחשוף את ניגוד העניינים שלו מול חברת שפיר, שאומר במפורש שאסור לו להתעסק עם החברה בתפקידו. רשויות האכיפה קיבלו את חומרי ההסכם שחור על גבי לבן, התושבים סובלים,שפיר מרוויחה, ומהנדס העיר מסביר לי שאוטוטו יחזרו לעבוד בלילות. בושה. הסבל של התושבים חייב להגמר, רפובליקת הבננות הזאת חייבת להסתיים, ואמשיך להאבק על כך".

מלשכת ראש העיר נמסר לדברים כי "צר לנו שחבר המועצה ברקוביץ מתקשה להשלים עם המציאות וטרם הפנים את העובדה שהבחירות הסתיימו זה מכבר. לצערנו הוא עסוק בניסיונות קטנים לקושש מעט תשומת לב ציבורית שתסתיר את העובדה שהוא לא תורם דבר לעיר ולעשייה הרבה שבה. אנו מציעים לעופר ברקוביץ למצוא לו ולחבריו עיסוקים מועילים ותורמים לעיר ולתושביה".

מהעירייה נמסר בתגובה לטענות הדיירים: "עיריית ירושלים נמצאת בקשר שוטף וקרוב עם תושבי יפה נוף ומטפלת בכל נושא שעולה באופן מיידי באמצעות גורמי המקצוע ונציגי החברה. יש חשיבות מרובה להשלים את סלילת כביש 16, מוקדם ככל שניתן. מדובר בפרויקט אסטרטגי חשוב לעיר ירושלים שיקל על הכניסה לעיר וכך יפחית במידה רבה מהעומס הקיים. הכביש שיתחיל במחלף מוצא ויסתיים בצומת בייט (שערי צדק) יפחית משמעותית את העומסים בכניסה לעיר ויצור נתיב תחבורה ייעודי לכל תושבי שכונות דרום העיר (גילה, תלפיות, חומת שמואל, ארנונה, מלחה והסביבה). לצערנו, סלילת כביש חדש כרוכה גם במפגעי רעש והעירייה עושה במירב יכולתה להפחית מהם, לקצר את לוחות הזמנים ומציעה פתרונות יצירתיים לתושבים מתוך גישת שירות מתקדמת וקשב רב. אין לנו ספק שחברי מועצת העיר מטעם התעוררות מכירים את העובדות ומבינים את הצרכים. פעולתם מאמש נובעת מטעמים אחרים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר