מגדל המגורים בקרית היובל (צילום: באדיבות משרד עורכי הדין בר-און כהן)
מגדל המגורים בקרית היובל (צילום: באדיבות משרד עורכי הדין בר-און כהן)

בשל טענות על ליקויי בנייה: תביעת המיליונים של דיירים במגדל היוקרתי בקרית היובל

עשרות בעלי דירות במגדל בגובה 18 קומות בקרית היובל, הגישו תביעה בסך 30 מיליון שקלים נגד חברת אלעד ישראל למגורים בע"מ, בטענה לליקויי בנייה, ביניהן - אבני חיפוי מתפוררות; החברה בתגובה: "לא התקבלו אצל החברה תלונות על ליקויים מהותיים, מעבר למקובל"

פורסם בתאריך: 17.12.20 12:41

כתב תביעה בסך כ-30 מיליון שקלים הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת אלעד ישראל למגורים בע"מ. התובעים הינם הנציגות של מגדל מגורים יוקרתי בן 18 קומות בקרית היובל בירושלים, וכן עשרות בעלי דירות במגדל זה.


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תחילתה של הפרשה בכתב תביעה קודם שהגיש בעל דירה בבנין, פרופ' לרפואה, שיוצג על ידי עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און. התובע טען אז שבדירתו ליקויי בניה קשים, וכן טען שאבני החיפוי של הבנין אינן תקניות, מתפוררות, אינן מעוגנות כראוי לקירות הבנין ועלולות ליפול לקרקע ולגרום פגיעה בנפש. החברה הקבלנית התנגדה לטענות אלה ובית המשפט מינה מומחה מטעמו. המומחה מטעם בית המשפט קבע לפי כתב התביעה כי אבני חיפוי במגדל המגורים בוצעו בקיבוע לקוי ולא על פי פרט של המתכנן. כדבריו: "קיבוע זה נחזה בעיני כאלתור באמצעות שימוש בברזלי בנין ולא בברגי עוגן ייעודיים. גם החיזוקים נראים אקראיים ולא שיטתיים. לנוכח כל האמור לעיל מסקנתי היא, שהוכח כי בוצע בשיטה הרטובה קיבוע לקוי ומכאן שיש לחזק את האבן בשיטה הרטובה בהתאם לפרטי ביצוע של מתכנן השלד האחראי ליציבות הבנין. עבודה זו יש לבצע באופן מיידי".


מגדל המגורים בקרית היובל (צילום: באדיבות משרד עורכי הדין בר-און כהן)

(צילום: באדיבות משרד עורכי הדין בר-און כהן)


בכתב התביעה שהוגש כעת לבית המשפט המחוזי טוענים עורכי הדין כהן ובר-און כי חלפו כמעט שנתיים מאז הקביעות החמורות של המומחה מטעם בית המשפט בתביעה הקודמת, וכי החברה הקבלנית לא ביצעה את התיקונים. עורכי הדין טוענים לליקויים חמורים גם ברכוש המשותף וגם בתוך הדירות עצמן. כך למשל נטען כי כבר נפלו אבני חיפוי ובנס לא נגרם אסון עד כה, וכי הנתבעת מנסה "להדביק פלסטר על שבר" ומבצעת ניסיונות תיקון "טלאי על טלאי".עוד נטען  שהדירות עצמן נגועות כבר חמש שנים ברטיבות קשה ביותר, אשר "ניסיונות התיקון" של הנתבעת לא הצליחו לפתור את הבעיה. בנוסף נטען כי החניון של מגדל המגורים נבנה באופן לא תקני, לקוי, המהווה סכנה ממשית, ישנו גם חוסר במעלית ובשתי המעליות היחידות הקיימות במגדל קיימים ליקויים רבים.


עו"ד רענן בר-און, עו"ד ורד כהןו (צילום: באדיבות משרד עורכי הדין בר-און כהן)

עו"ד רענן בר-און, עו"ד ורד כהןו (צילום: באדיבות משרד עורכי הדין בר-און כהן)


מעבר לעלות תיקון הליקויים, דורשים עורכי הדין בר-און וכהן תשלום של פיצויים בגין ירידת ערך הדירות לאור הליקויים הקשים הקיימים במגדל המגורים כבר 5 שנים, בלי שיתוקנו. "הנתבעת סיכנה ומסכנת, במודע, חיי אדם, בשל רצונה לחסוך בעלויות של אבנים תקניות ושל עיגון, תוך התעלמות גמורה מכך שכל אריח או חלק מאריח שנפלו כבר, ואף עלולים להוסיף ליפול, בגלל אבן כושלת ובגלל חוסר עיגון ראוי – עלולים לגרום לפגיעה בנפש", נטען בכתב התביעה.


מגדל המגורים בקרית היובל (צילום: באדיבות משרד עורכי הדין בר-און כהן)

(צילום: באדיבות משרד עורכי הדין בר-און כהן)


במענה לפניית "כל העיר", מחברת 'אלעד ישראל מגורים החדשה', נמסר בתגובה כי "מדובר בבניין שאוכלס לפני למעלה משש שנים. לא התקבלו אצל החברה תלונות על ליקויים מהותיים, מעבר למקובל בתקופת בדק בבניית בניין מסוג זה. עו"ד בר און זיהה, כפי הנראה, 'הזדמנות כלכלית' ופועל לגרור דיירים מן הבניין להליך משפטי מיותר וזאת במקום לנהל דיאלוג עם החברה ולאפשר לה לבדוק את הטענות בשטח בעזרת אנשי מקצוע ולתת מענה מקצועי במידת הצורך. מדובר בתביעת סרק שתתברר בבית המשפט. חברת אלעד ישראל מגורים החדשה פועלת בסטנדרטים הגבוהים ביותר ומלווה את דייריה לאורך השנים בפרויקטים רבים ברחבי הארץ, וכך עשתה ותמשיך לעשות גם בפרויקט זה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שפוי

    חברה מחורבנת, זה רק הפרומו לכל אלה שירכשו דירות במגדלים החדשים בקריית היובל, הקבלנים החאפרים הישראלים חסרי מושג בבניה גבוהה ואנשים עוד יצטערו על כך שזרקו את מיטב כספם על דיר(ה) במגדל לא מתוחזק.

  2. אדי

    מקווה שיפשטו רגל,
    החברות הבנייה החזריות, שבונות בירושלים בעיצוב מזעזע, ואיכות על הפנים.
    איך מאשרים לבנות בניינים מכוערים כל כך בעיר.
    צריך לעשות בעיר קיר, עם שמות הקבלנים שאחראיים על כיעור העיר לנצח

  3. אחת העם

    איזו תגובה מטומטמת מסרה החברה, "לא התקבלו תלונות מעבר למקובל". למה שיהיה מקובל שתהיינה תלונות, או שבכלל תהיינה תלונות, בתקופת בדק הבית??? ולא משנה אם זה בניין יוקרתי או לא. אני מייחלת ליום שבו מישהו, אדם או חברה, שטעו – יכו על חטא, יודו בטעות, יתנצלו ויתקנו, במקום לגבב מילים לכדי תגובה מטופשת, בין אם בעצמם או ע"י עורכי דינם.

  4. ומה עם חיזוק המרפסות ?!

    רק מלצפות במרפסות המעופפות בתמונה של הבניין מתמלאים חלחלה על רקע הטענות על חיפוי רעוע..

  5. שלום

    קדימה מהרו לשלם 3 מיליון שח על כלום ושום דבר. הציבור מטומטם וממשיך לשלם לקבלנים החזירים ונראה שגם אם יפלו המרפסות כלום לא ישתנה עם ישראל האהבל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר