נת"צ כביש בגין (צילום: באדיבות חברת מוריה)
נת"צ כביש בגין (צילום: באדיבות חברת מוריה)

כביש בגין: נפתח לתנועה המקטע הראשון של נתיב התחבורה הציבורית החדש

אורכו של הנת"צ החדש ממחלף בנציון למחלף גולדה מאיר בכביש בגין - כ-2.5 ק"מ; ההשקעה הכספית במקטע הראשון עומדת על כ-30 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 2.2.21 15:01

היום, שלישי, 2.2.21, נפתח לתנועה המקטע הראשון של נתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) בשדרות בגין בירושלים. מדובר בנת"צ באורך של כ-2.5 ק"מ, ממחלף בנציון ועד למחלף גולדה מאיר במסלול הדרומי, שהוקם בשולי הכביש כתוספת לנתיבי הנסיעה הקיימים של כלי הרכב הפרטיים. ההשקעה הכספית במקטע הראשון הינה כ-30 מיליון שקל והעבודות כללו, בין השאר, את הקמת נתיב התחבורה הציבורית, פיתוח תשתיות, סלילת אספלט, הקמת שלטי בקרה ומידע, הסדרת תאורה, מעקות בטיחות ועוד.

בשבוע שעבר פורסם ב"כל העיר" כי לקראת פתיחת הנת"צ העירייה התמקדה בימים האחרונים בבניית שלטי בקרה ומידע, לצד הסדרת תאורה והסדרת מעקות בטיחות, תוך יצירת מקטע מורחב של הכביש, שבו קיימים גם שוליים. כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", פרויקט סלילת נתיב התחבורה הציבורית בבגין היה תקוע במשך מספר שנים, בין השאר בשל היעדר תקצוב מצד משרד התחבורה, אך לפני למעלה משנה הוכרז סופית על יציאתו לדרך לאחר אישור תקציב של כ-30 מיליון שקלים. בשלב הסופי, העבודות יכללו נתיב תחבורה ציבורית באורך של כ-18 ק"מ.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון



בעירייה ובמוריה מדגישים היום כי העבודות במקטע הראשון שבוצעו על ידי חברת מוריה, נמשכו כ-9 חודשים והושלמו תוך הקדמת לוחות הזמנים בכ-3 חודשים מהמועד המתוכנן.

הנת"צ, המעניק עדיפות משמעותית לתחבורה הציבורית באחד מעורקי התנועה הראשיים של ירושלים, יאפשר לנוסעי התחבורה הציבורית כניסה נוחה וקלה יותר לירושלים מכיוון צפון ודרום ולהגעה מהירה ויעילה לחלקי העיר, תוך קיצור זמני הנסיעה וצמצום בפקקים. "פרויקט נת"צ בגין מהווה חלק מתנופת פיתוח התשתיות ברחבי ירושלים", מציינים בעירייה, "ומקידומה המואץ של מערכת תחבורה ציבורית מודרנית, מתקדמת וירוקה, אותה מובילים עיריית ירושלים ומשרד התחבורה באמצעות חברת מוריה וצוות תכנית אב לתחבורה ירושלים, שתכנן את הפרויקט. הפרויקט מהווה מרכיב נוסף במערך נתיבי התחבורה הציבורית החדשים המוקמים כיום בעיר, כדוגמת פרויקט נת"צ הכניסה לעיר, בציר ירמיהו – שפע חיים ובשדרות שז"ר".

במקביל לביצוע המקטע הראשון, בניהולה של חברת דוד אקרשטיין, הסתיים התכנון של המקטע הבא בנת"צ בגין – ממחלף גולדה מאיר ועד למחלף גבעת שאול/הכניסה לעיר ועם השלמתם של שני המקטעים הראשונים, אורכו של הנת"צ יעמוד על כ-4.2 ק"מ.


נת"צ כביש בגין (צילום: באדיבות חברת מוריה)

נת"צ כביש בגין (צילום: באדיבות חברת מוריה)


ראש העיר משה ליאון מוסר כי "נתיבי תחבורה ציבורית הם שלב נוסף בקידום התחבורה הציבורית המודרנית בעיר. פרויקט נת"צ בגין הוא אחד החשובים בקידום מטרה זו ואני מברך על סיום המקטע הראשון. נמשיך לנצל את תקופת הסגר כדי לקדם עבודה על תשתיות העיר וגם לאחר משבר הקורונה נמשיך את תנופת הבנייה והפיתוח בירושלים".

גלעד בר-אדון, מנכ"ל חברת מוריה, מציין כי "חברת מוריה פועלת ותמשיך לפעול לקידום ופיתוח תשתיות תחבורתיות מתקדמות ברחבי העיר ובניהן תשתיות לתחבורה הציבורית, אשר יביאו בין היתר להקלה בעומסים בכבישים ולשיפור רווחת הנוסעים בתח"צ".

זוהר זולר, מנכ"ל תכנית אב לתחבורה ירושלים, מוסיף: "אנחנו נרגשים להוביל את הפרויקט הזה שמצטרף לעשרות הפרויקטים שאנחנו מקדמים בעיקר לרווחת הציבור הירושלמי, בכל הקשור לתחבורה ציבורית. צוות תכנית אב לתחבורה ממשיך לתכנן את שאר המקטעים שיבשילו בקרוב לביצוע".


נת"צ כביש בגין (צילום: באדיבות חברת מוריה)

נת"צ כביש בגין (צילום: באדיבות חברת מוריה)


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

תגובות

5 תגובות
  1. תושב העיר

    העירייה בירושלים עושה נת"צ על גב תושביה .
    כל הזמן רק חופרת וחופרת וחופרת בכל מקום
    בעיר וגורמת לפקקי ענק …! הלוואי שיגלו הרבה אתרים ארכיאולוגיים ואז החרדים ילמדו אותה מאיפה משתין הדג …!…!
    (-:€>*

  2. ביח

    חפרו את העיר לאורכה ולעומקה
    אפילו בהר המנוחות עשו עיר מתים תת קרקעית. בחיי העיר הזו קטנה מידי

  3. אייל כהן ישר

    כל הכבוד לעירית ירושלים ומשרד התחבורה. לוח הזמנים של האוטובוסים נשמרים גם בימים אלו. בונים לנו נתיבים של תחבורה ציבורית בימים אלו לעתיד טוב יותר. גם בימים אלו התחבורה הציבורית בירושלים מעולה אין לי רכב מגיע עם הבת שלי בת 8 לכל מקום בעיר בתחבורה ציבורית תודה! ענקית לעירה משרד התחבורה אגד ונהגים

  4. אזרח שנימאסה עליו העירייה

    בכל מקום מרכזי ובעורקי תחבורה ראשיים ישנן עבודות של רכבת בלאומילך המקוללה . יש רק תקלה בלוח הזמנים ולכן תושבי העיר סובלים מהסאגה הזו
    שנים על גבי שנים ,ללא סוף …אם היו מביאים מסין
    20,000 פועלים , היו מסיימים מהר מאוד עם ההיתעמרות הבלתי פוסקת בתושבים . לכן ,ביום
    הבחירות ,נלמד את ראשיה לקח ונחליפם בראש עיר
    ראוי ואת הקיים ,נישלח לפח האשפה ההיסטורי !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר