יס פלאנט ירושלים, אולם הקולנוע בסינמה סיטי (צילומים: נס הפקות, דוד חיון)
יס פלאנט ירושלים, אולם הקולנוע בסינמה סיטי (צילומים: נס הפקות, דוד חיון)

השיתוק של בתי הקולנוע בירושלים: "אין סיבה שצעירים נכנסים לקניונים, ולא יכולים להיכנס לקולנוע בצורה מבוקרת"

הגבלות הממשלה על בתי הקולנוע מונעות בשלב הזה את פתיחתם של יס פלאנט, סינמה סיטי ולב סמדר; למי שממש מתגעגע - סינמטק ירושלים חזר לפעילות מלאה, בהתאם למגבלות התו הירוק. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 12.3.21 08:16

למרות הגעגוע והציפייה בקרב הצופים לפתיחה מחודשת של בתי הקולנוע, נראה כי חובבי הסרט הנע ייאלצו להמתין עוד תקופה ארוכה עד שהאולמות ייפתחו לציבור הרחב.

בדיקת "כל העיר" מול רשתות בתי הקולנוע הפועלות בעיר, מגלה כי הסיבה המרכזית לחוסר הוודאות מצידם בנוגע לתאריך שבו יוכלו לפתוח את הדלתות, היא הגבלות קבינט הקורונה המונעות כניסה של צעירים מתחת לגיל 16 לאולמות הקולנוע, שכידוע לא התחסנו. וכן, איסור על מכירת מזון ושתייה לקהל הצופים – הגבלות הפוגעות באופן ישיר ברווח הכלכלי של בתי הקולנוע וכן בחוויית הצפייה.

סוגייה נוספת, שעלולה להוות מכשול מרכזי בפתיחת בתי הקולנוע זה חשש ממחסור של סרטים להקרנה, וזאת בשל השיתוק בענף הקולנוע בארצות הברית עם פרוץ משבר הקורונה, שכידוע משליך באופן ישיר על השוק בישראל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בתי הקולנוע בירושלים שצפויים להמשיך ולהישאר סגורים, לפחות בשלב זה, הם מתחם "סינמה סיטי" בקרית הממשלה, מתחם "יס פלאנט" הפועל בסמוך למתחם התחנה, וקולנוע לב סמדר במושבה הגרמנית.

בית הקולנוע "יס פלאנט" סמוך לרחוב דרך חברון סגור כבר כשנה, מאז שפרץ משבר הקורונה. השבוע מוסרים בבית הקולנוע ל"כל העיר" כי "פתיחת בתי הקולנוע מחדש בתנאים הנוכחיים, ובעיקר עם האיסור על מכירת מזון ומשקאות ותחת ההגבלה שקהל מתחת לגיל 16 אינו יכול להיכנס, תגרום לפעילות הפסדית שהחברה לא יכולה לעמוד בה אחרי שנה ללא פעילות. אין סיבה בגינה צעירים יכולים להיכנס לקניונים ולא יכולים להכנס לקולנוע בצורה מבוקרת, תחת הגבלת תפוסה ושמירת מרחק".

ברשת "יס פלאנט" מוסיפים ואומרים כי "אנו מאמינים ומקווים כי הממשלה תשקול שוב את ההגבלות ותאפשר לנו לפתוח בצורה בטוחה ולארח את הקהל שלנו מכל הגילאים לחווית קולנוע אמיתית".

בינתיים, למי שממש מתגעגע לקולנוע ולחווית צפייה משותפת, מתחם הסינמטק ירושלים חזר לפעילות ולהקרנת סרטים ופתח את שעריו לקהל כבר בתחילת החודש. הפעילות במתחם היא על פי כללי התו הירוק, עם כניסה למתחסנים ובעלי תעודת תו ירוק ותחת הקפדה על כללי הריחוק וההנחיות לפעילות בתקופת הקורונה.


האולם המרכזי בסינמטק ירושלים (צילום: יח"צ)

האולם המרכזי בסינמטק ירושלים (צילום: יח"צ)


בסינמטק ירושלים מציינים השבוע כי "הפעילות כוללת הקרנות סרטים, מפגשים עם יוצרים, הרצאות ועוד. בין היתר בחודש מרץ יציג הסינמטק את פסטיבל הקולנוע לסרטי נשים שייערך השנה במהדורה משולבת בין המקוון והאולם, הקרנות טרום בכורה של סרטים חדשים, קלאסיקות קולנועיות, קולנוע ישראלי חדש עלילתי ותיעודי, אירועי קונצ'רטו לקולנוע המשלבים קולנוע ומוסיקה חיה".

בנוגע לקהל שעדיין חושש או מנוע מלהגיע לאולמות ההקרנה, "סינמטק ירושלים, אשר הציע תוכניות מיוחדות בתקופת הקורונה גם באתר המקוון של סינמטק ירושלים, ימשיך להפעיל את האתר ולהציע סרטים באופן משולב/היברידי, גם באולמות וגם באונליין לאורך התקופה הקרובה, להנאתם של אלו אשר עדיין מנועים או מהססים מלהצטרף להקרנות באולמות".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. גריזלי

    יושבים בבית שנה ומקטרים, ממש בעייה שאסור להכנים פופקורן, דפוקים בראש אנשים לא שפויים.

  2. אחמד תרתיר

    אני כל יום עובד משם וחונה את האופניים שלי שם כואב לי החב שאני רואה את המקום סגור כל הזמן ואבק בערימות שם ממש כואב הלב

  3. שי

    בתי הקולנוע השונים יכולות לקיים הקרנות מקוונות בתשלום, כפי שסינמטק ירושלים עשה. כך, גם אם לא מדובר באותה כמות צופים, וגם אם כמות כח אדם נמוכה משמעותית אפשר להמשיך להתקיים מבחינה כלכלית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר