רחבת שער שכם, הלילה (צילום: אמיל סלמן)
רחבת שער שכם - אתמול בלילה (צילום: אמיל סלמן)

אחרי הסרת המחסומים: חגיגות רמדאן בשער שכם, ירידה דרמטית בעימותים האלימים. צפו

אחרי שבוע של מהומות - עיריית ירושלים קיימה הלילה אירוע קפוארה וחגיגת רמדאן ברחבת שער שכם, שבה הוסרו המחסומים; ירידה דרמטית נרשמה הלילה בכמות האירועים האלימים

פורסם בתאריך: 27.4.21 08:16

יממה לאחר הסרת המחסומים בשער שכם, שבין השאר הובילו לעימותים, הלילה נרשמה ירידה דרמטית בכמות האירועים האלימים. אלפי תושבי מזרח העיר הגיעו לרחבת שער שכם ופתחו בחגיגות רמדאן. עיריית ירושלים שלחה להקת קפוארה לרחבה, במטרה להחזיר את השגרה למתחם  – הלהקה הרקידה את הנוכחים ואת הילדים במשך שעות ארוכות.

בסך הכל נרשמה רגיעה מסוימת בשער שכם, אולם בשלב כלשהו במהלך הלילה החלה קבוצה של צעירים קיצונית להניף דגלי פלסטין ולקרוא קריאות לאומניות. כוח משטרה נכנס לרחבה בניסיון לפזרם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון



חברת הקואליציה במועצת עיריית ירושלים לורה ורטון (מרצ) מוסרת הבוקר ל"כל העיר" כי "יש מספיק נקודות חיכוך בעיר בלי שנוסיף אליהן. חבל שמישהו במשטרה החליט להעמיד מחסומים ביציאה משער שכם אבל טוב שידעו לתקן את עצמם. אני גאה שעיריית ירושלים ידעה לעזור ביצירת אירועים משמחים ובכלל להוריד את מפלס המתח והכעס. כעת מקווה שכולנו נהיה שותפים בהרגעת הרוחות, שנגנה כל שימוש באלימות, ושנחפש דרכים לחיות יחד בכבוד וקבלת האחר. מאחלת גם רמדאן כרים ושקט לכולנו".


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


יחד עם זאת נרשמו אירועים אלימים במוקדים מסוימים. אתמול בלילה כוח שיטור הותקף בשער חוטה בעיר העתיקה, תוך שהושלכו לעברו שולחן וחפצים נוספים – כתוצאה מכך נפצעו שתי שוטרות שנזקקו לטיפול רפואי. "באירוע נעצרו על ידי השוטרים שני חשודים בגין תקיפת השוטרים ונערכות סריקות אחר מעורבים נוספים", נמסר ממשטרת ירושלים.

בשכונת עיסאוויה התקבל דיווח על יהודים שניסו לתקוף שני ילדים בני 12. כמו כן, באבו תור התקבלה תלונה כי הושלכו אבנים לעבר תושבים יהודים.

כזכור, המחסומים הוצבו בשער שכם לפני כשבועיים, עם תחילת חג הרמדאן, והובילו לזעם ולתסיסה, בעיקר בקרב צעירים ערבים באזור. רחבת המדרגות משמשת מדי חג את הצעירים כמקום מפגש לאחר התפילה והצום. בעקבות סגירת המדרגות פרצו עימותים אלימים בין הצעירים לבין כוחות המשטרה. במהלך הלילה הושלכו מספר בקבוקי זכוכית ואבנים לעבר הכוחות הפועלים במקום.

כפי שפורסם ב"כל העיר", המחסומים ברחבת שער שכם הוסרו בלילה שבין ראשון לשני, וזאת בהוראת המפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי. ברחבה החלו חגיגות וצעירים הניפו דגלי פלסטין וקראו קריאות לאומניות. בשלב מסוים בלילה, בתגובה, כוחות של משטרה נכנסו למתחם והחלו לפנות את החוגגים, אך המחסומים לא הוצבו מחדש. לאחר מכן דיווחה המשטרה כי שני חשודים תקפו שני בלשים שהלכו באזור שער יפו, כוחות סמויים שפעלו במתחם עצרו שני חשודים, תושבי מזרח ירושלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מה שמוביל למסקנה

    שהעיר לא מנוהלת,כאשר משטרה וראש עיר עירייה,לא חושבים ביחד,ופועלים יחד בחכמה מצד אחד ומצד שני בתקיפות
    אז אין סדר
    מתברר שמלכתחילה היה אפשר לפעול אחרת
    מצד שני בצד השני של העיר חרדים משתוללים באין מפריע ופוגעים ברכוש ציבורי,אוזלת יד של חודשים,והם קובעים אם מאות אלפים ישתמשו בתחבורה ציבורית או לא,
    יש כאן ראש עיר ועירייה מתפקדת? כי לא נראה כך
    נראה לי שצריך שמשרד הפנים יקים ועדה קרואה ויחליפו את ראש העיר והקואליציה שלו עד שימצאו ראש עיר וקואליציה מתפקדת,כי העיר הזו רק מתדרדרת בכל תחום
    אבל בעיה, מיסטר דרעי במשרד הפנים אז זה לא יקרה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר