ראש העיר משה ליאון, יהודה גואטה ז"ל (צילומים: דוברות העירייה, באדיבות המשפחה)
ראש העיר משה ליאון, יהודה גואטה ז"ל (צילומים: דוברות העירייה, באדיבות המשפחה)

ראש העיר משה ליאון בהלווייתו של יהודה גואטה ז"ל: "העיר היום מצדיעה לך ולמסלול חייך הקצר – בלב שבור"

למעלה מאלף מנחמים ליוו בדרכו האחרונה את יהודה גואטה ז"ל, בן ה-19, שנרצח בפיגוע ירי בצומת תפוח - הוא נטמן בהר המנוחות בגבעת שאול; ראש העיר משה ליאון ספד לו: "קצרים היו חייך, יהודה, קצרים עד כאב. לא הספקת להגשים את החלומות שרקמת לעצמך"

פורסם בתאריך: 6.5.21 14:00

"בשבילי אתה גיבור, איך שהצלחת להילחם ולהיאבק על החיים במשך שלושה ימים", כך ספד בדמעות ובכאב אביעד גואטה, אחיו הצעיר של יהודה גואטה ז"ל – שנרצח בצומת תפוח בפיגוע ירי. "ניצחת והגעת לקו הסיום לתפארת עם ישראל, כולך בהתמדה בעבודה ובלימוד התורה. נרצחת על ידי בן עוולה".

למעלה מ-1,000 מנחמים הגיעו היום (חמישי) לבית הכנסת היכל יעקב בקרית משה והמשיכו להר המנוחות בגבעת שאול, כדי ללוות את יהודה גואטה ז"ל בדרכו האחרונה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ראש העיר משה ליאון הגיע להלווייתו וספד לו: "היש במילים נחמה? היש דברים שיוכלו להקהות הכאב על נער בן תשע עשרה שנקטל בִּדְמִי ימיו? השבר גדול והצער אין לו קץ. והמילים – דלות, דלות מדיי. זהו יום עצוב ומר לכולנו. לעיר ירושלים ולהתיישבות היהודית באשר היא. יום שבו אנחנו מלווים למנוחת עולמים נער אשר נרצח בידי בני עוולה רק משום היותו יהודי".



בהמשך אמר ליאון בכאב: "יהודה, בימים האחרונים ליווינו בחרדה ובדאגה את המאבק על חייך. נשאנו תפילה מעומק הלב שתצליח לגבור על פצעיך הקשים. בכל רחבי הארץ יִחֲלוּ להחלמתך. והבוקר, לְדְאָבוֹן הלב, הבוקר התפילה הזאת הופכת להספד. ישיבת איתמר הייתה לך, יהודה, לבית שני בעת האחרונה, אך שכונת קריית משה והעיר ירושלים נותרו תמיד בלב חייך. וכאן, באדמת ירושלים, כאן אנחנו נפרדים ממך. בְּרִגְבֵי אדמתה של העיר שכה אהבת, העיר שהיום מצדיעה לך ולמסלול חייך הקצר – בלב שבור. קצרים היו חייך, יהודה, קצרים עד כאב. לא הספקת להגשים את החלומות שרקמת לעצמך. לא זכית להקים בית בישראל".

"אתמול התבשרנו כי כוחות הביטחון הצליחו לשים את ידם על בן העוולה שקיפד את חייך", הוסיף ליאון, "אולי יימצא בכך ולו קמצוץ של נחמה. ואולי תהא החלמתם של חבריך הפצועים – גם היא מקור מסוים לעידוד. לכל אלו הקמים עלינו לכלותנו נאמר היום: דרככם לא תצלח. גם בהילקח הטובים מכל שבין בנינו – רוחנו לא תישבר. גם כאשר הכאב צורב את הנשמה – אנחנו יודעים כי דרכנו היא זאת שתנצח".

יהודה גואטה ז"ל, תלמיד ישיבה באיתמר, שהתגורר בקרית משה בירושלים, נפצע בתחילת השבוע באורח קשה בפיגוע הירי, בעת שעמד בתחנת אוטובוס בצומת תפוח בשומרון. אמש הוא נפטר מפצעיו בבית החולים בילינסון שבפתח תקוה. במקביל, כוחות הביטחון לכדו את המחבל מונתסר שלבי בכפר סילוואד.

יהודה גואטה ז"ל הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות.



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אסנת

    אחינו הצעיר:יהודה,צר לי עליך,יום עצוב מאד.
    יהודה גואטה ז"ל,מנוחתך עדן. ת.נ.צ.ב.ה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר