ריקוד הדגלים, מצעד הפרחים (צילומים: ארנון בוסאני, תג מאיר)
ריקוד הדגלים, מצעד הפרחים (צילומים: ארנון בוסאני, תג מאיר)

בין ריקוד הדגלים לצעדת הפרחים: אירועי יום ירושלים 2021

ריקוד הדגלים, צעדת הפרחים, חפלה ים תיכונית בשוק, מופעים, סיורים, תערוכות ואירועי ספורט: אירועי יום ירושלים 2021

פורסם בתאריך: 8.5.21 10:37

יום ירושלים 2021: על רקע היציאה ממשבר הקורונה והחזרה לשגרה יתקיימו מופעים ברחבי העיר בשבוע הבא.

ריקוד הדגלים המסורתי ייערך ביום ירושלים, בין השעות 21:00-15:00: הצועדים ייצאו ממרכז העיר לעבר הרובע היהודי בעיר העתיקה. כידוע, מדי שנה נרשמים במצעד הדגלים אירועים של גזענות ואלימות מצד חלק של הצועדים, כלפי התושבים והסוחרים המוסלמים במקום. משטרת ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים לקראת אירוע זה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כתגובה לצעדת ריקוד הדגלים מדי שנה מתקיימת צעדת הפרחים הירושלמית. פעילי תג מאיר צפויים להתכנס בכיכר ספרא בירושלים כדי לחלק פרחים לעוברים ולשבים ולסוחרים בעיר העתיקה בירושלים, שייאלצו לסגור את החנויות שלהם בשל מצעד הדגלים. מדובר בצעדה שמטרתה להעביר מסר של חיים משותפים זה לצד זה.

בערב יום ירושלים (9.5) תיערך תפילת ערבית חגיגית בכותל המערבי בשיתוף הקרן למורשת הכותל. עוד באותו יום יתקיימו בספריות העירוניות הצגת תיאטרון ייחודית – "איילת מטיילת בין חומות ירושלים".

יום למחרת, שני, 10.5, יום ירושלים: קבלת הפנים המסורתית של ראש העיר, משה ליאון, ורעייתו סתוית ליאון, תתקיים השנה במוזיאון ישראל.

במהלך יום זה יתקיימו: תפילת שחרית בטיילת ארמון הנציב, עצרת הודיה מרכזית במרכז הרב (20:00) ואזכרה ממלכתית לבני העדה האתיופית בהר הרצל.

לאורך כל השבוע יפעל "אוטובוס 99", שיציע סיורים חווייתיים בירושלים (ללא עלות), ופתיחת מספר מוזיאונים עד השעה 23:00, בין התאריכים 13.5-6.5.

ביום חמישי (13.5) ייערך מרוץ "אאוריקה" אתגרי לסטודנטים וצעירים. ובמרכז הטניס בירושלים ייערך בין התאריכים 16.5-9.5 טורניר טניס בהשתתפות 150 מתחרים מכל העולם, וכן נבחרת ישראל לגברים ונשים.

לקראת סיום שבוע אירועי חגיגות יום ירושלים, ביום חמישי, 13.5, יתקיים קונצרט חגיגי בכיכר ספרא תחת הכותרת "ירושלים שלי" – בניצוחו של המאסטרו תום כהן עם תזמורת ירושלים מזרח ומערב ובהשתתפות האמנים: אביתר בנאי, אליעד, בניה ברבי, יובל דיין. בקונצרט יוצגו שירי אהבה מרגשים לעיר הקודש בבימויו של רונן פלד חדד. האירוע ישודר בפייסבוק ובאתר העירייה. בעירייה מדגישים כי ההשתתפות באירועים מותנית בהזמנת כרטיסים מראש, הכניסה על פי הנחיות התו הירוק. כרטיסים ניתן להזמין דרך אתר: myjlm.co.il.

ראש העיר משה ליאון: "השנה נציין את שבוע ירושלים, חג ירושלמי אמיתי לכל תושבי המדינה. אנחנו חוגגים את האהבה והכמיהה לבירת ישראל, לעיר הקודש, למוקד המשיכה העולמי, המהווה גשר בין תרבויות, מגזרים ואוכלוסיות. לרגל החזרה לשגרה, יצרנו סדרת אירועים מיוחדים ומרגשים, עם הרבה הזדמנויות לחגוג. מהופעות ועד טקס יקירי ירושלים, דרך סיורים, מוסדות תרבות, והרבה שמחה ירושלמית אמיתית. אני מזמין את כל עם ישראל להשתתף באירועים, להגיע לבלות בעיר, להכיר אותה מקרוב וליהנות מכל מה שיש לירושלים שלנו להציע".

התעוררות מציגה: חפלה ים תיכונית בשוק מחנה יהודה

תנועת התעוררות תקיים ביום ראשון, 9.5, ערב ים תיכוני ירושלמי בסמטת החרוב בשוק מחנה יהודה. "כל תושבי ירושלים, על כל שכונותיה, מוזמנים לחפלה ירושלמית, כמו שרק אנחנו יודעים להרים", מציינים בהתעוררות.

20:30 – האחים שיטרית; 22:00 – די.ג'יי אבי בס. הכניסה חופשית. לאיוונט: https://fb.me/e/4xpOaTVtL.

תערוכת אמנות באברהם הוסטל
חוגגים את יום ירושלים בהכי ירושלמיות מקורית ומקומית שאפשר – פתיחה חגיגית של תערוכת אמנות "ירושלme", הופעה של האחיות ג'משיד, בר פתוח ומסיבה היסטרית על הגג, והכל של אומנים ויוצרים ירושלמיים באברהם הוסטל במרכז העיר ירושלים.

האירוע יחל ביום ראשון, 9.5, החל מ-18:00. התעורה מתקיימת על ידי קולקטיב "מעוצב ירושלמי" – קהילה המאגדת אמנים יוצרות מעצבים ומייקריות, אשר חיים ויוצרים בירושלים. הקבוצה הוקמה מתוך הצורך של העלאת היצירה הירושלמית לראש שמחת העיר. בין סוגי האומנות ניתן למצוא אמנים העוסקים באומנות פלסטית ציירים, מעצבי אופנה ייחודית מעצבים גרפיים, ומקעקעים.

התערוכה היא שיתוף פעולה ראשון של קולקטיב "מעוצב ירושלמי" ו"אברהם הוסטל ירושלים" ומהווה השקתו של שיתוף פעולה רחב יותר במסגרתו ישמש ההוסטל כמרחב פעולה ועבודה לאומנים, ויתקיימו בו אירועי תרבות שונים, תערוכות, סדנאות אומנים ועוד – והכל של אומנים ויוצרים מקומיים, שיתוף פעולה שממשיך את תפיסת התיירות החברתית – מעורבת של אנשי אברהם הוסטלס ושקיבלה חיזוק עם כניסתו של מנהל חדש, פבל גוליאק, ששם לעצמו מטרה לחזור ולהעיר את סצנת התרבות והיצירה הירושלמית על ידי מתן אכסניה ובמה ליוצרים הירושלמיים, כל האומנים הם אומנים פעילים בירושלים שבחרו להישאר או לגור בעיר מתוך הרצון ליצור ולפתח את המרחב האומנותי בה.

העבודות בתערוכה עוסקות בנושא הרחב – ירושלים – לכבוד יום ירושלים, אך מציגות נקודות מבט והשקפות שונות ומגוונות של החיים בעיר. כל אומן מתחבר אליה מכיוון שונה, הרגשות מעורבים וכך גם הטכניקות מגוונות החל מצילום, ציור ועד לפיסול בזכוכית, מיניאטורות ברזל ומגזרות נייר.

מחירים: תערוכת "ירושלים בעיניי"- כניסה חופשית; סדנאות אמן- 30 שקלים השתתפות לאדם; האחיות ג'משיד+ מסיבה – 70 שקלים במכירה מוקדמת, 80 שקלים במכירה רגילה במקום.

סיורים בעיר דוד

לכבוד יום ירושלים, ארגון "אשכולות" יקיים סיורים ואירועים מיוחדים, בין השאר גם בעיר דוד שבירושלים. הסיורים יתקיימו בין היתר בשיתוף מרכז סיור ולימוד עיר דוד ובשיתוף המרכז לסיורים ולימודי ירושלים "ראשית ירושלים" המאוגדים ב"אשכולות", מרכז קטיף ומדרשת חברון. בין הפעילויות: סיפורה תחייתה של ירושלים ותנועת הפנתרים השחורים, סיור מיוחד בעוטף עזה, משחקי ניווט בשטח ומיצג לילי מיוחד על גבי עתיקות עיר דוד בירושלים. עלות הסיורים – כ-50 שקלים. לפרטים והרשמה: https://www.cityofdavid.org.il/shavua-yerushalayim

אירוע רכיבת אופניים
כשנה לאחר הפסקה בשל משבר הקורונה – ביום שישי הבא, 14.5.21, ייערך אירוע סובב "נביעות" ירושלים. למעלה מ-4,000 רוכבים ורוכבות צפויים להשתתף באירוע הענק, שיכלול מסלולי רכיבה של 50 ק"מ, 30 ק"מ ו-10 ק"מ.

השנה, בפעם הראשונה בתולדותיו יקיפו משתתפי סובב 'נביעות' ירושלים באופן מלא את העיר ירושלים (מקצה ה-50 ק"מ ) דרך שבילי אופנים וזאת לאחר השלמת השבילים החדשים והטיילות החדשות שנחנכו בעיר העתיקה וברחבי העיר.


אירוע האופניים סובב נביעות ירושלים (צילום: חברת כפיים)

אירוע האופניים סובב נביעות ירושלים (צילום: חברת כפיים)


ההתכנסות לאירוע תתקיים במתחם התחנה הראשונה החל מהבשעה 5:30 בבוקר .מקצה ה-50 ק"מ יוזנק בשעה 6:30 בבוקר, מקצה ה-30 ק"מ בשעה 7:00 בבוקר ומקצה ה-10 ק"מ יוזנק בשעה 8:00 בבוקר.

סובב נביעות ירושלים, יחשוף את הרוכבים לנופיה ההיסטוריים והירוקים של ירושלים, לפארקים ופינות החמד הייחודיות לעיר. מסלולי הרכיבה יעברו מסביב לעיר העתיקה, גן הלאומי עיר דוד, עמק צורים, הר הצופים, נחל צופים , פארק נחל שורק, פארק הארזים , הרי ירושלים, יער עמינדב, רכס לבן, מנהרת הגיחון ( שתפתח במיוחד לטובת ממשתפי האירוע) ופארק המסילה. המשתתפים באירוע יוכלו לשכור אופניים לרכיבה באירוע בעת ההרשמה.



 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עכג

    נקוה שלא יהיו רעשים לא סבירים וכן מגבלות תנועה

    כמו בשנים קודמות, רוב הצועדים והמבקרים הם המתנחלים.
    תושבי העיר לא צריכים את החג הזה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר