כרם הזיתים למרגלות שכונת פת (צילום: מיכל רגב)
כרם הזיתים למרגלות שכונת פת (צילום: מיכל רגב)

הקרב המאסף של תושבי פת וקטמונים: ההתנגדות להקמת מסוף האוטובוסים

התכנית להקמת חניון ומסוף אוטובוסים ברחוב בנבנישתי תובא השבוע להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה - בשכונות פת וקטמונים חוששים ממפגעי זיהום האוויר ויוצאים למאבק נגד הפרויקט

פורסם בתאריך: 1.6.21 07:45

תושבי השכונות פת וקטמונים ממשיכים את המאבק נגד קידום התוכנית להקמת חניון ומסוף אוטובוסים ברחוב נבנישתי, שבנייתו מקודמת בימים אלו ברשויות התכנון, ויוגש להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ביום רביעי הקרוב, 2.6.21.

מדובר בתוכנית להקמת מסוף נוסעים עם 15 עמדות העלאה והורדת נוסעים, וחניון לילה עם כ-173 מקומות חניה, בתוך מבנה בגובה שלוש קומות על  שטח מיוער וירוק הגובל עם השכונות פת וקטמונים. לצורך מימוש התוכנית כ-191 עצים מיועדים לכריתה, 407 להעתקה ורק כ-88 יישארו לצורך שימור.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


במכתב ששיגרו באחרונה חברי הנהלת המינהל הקהילתי קטמונים והפורום האורבני של השכונה לד"ר ארז ברקאי, מנהל אגף יער ואילנות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, מביעים הראשונים את התנגדותם לתוכנית ומבקשים את תמיכתו ועמדתו לעצירת המהלך. "אנו מתנגדים לתכנית ומבקשים לשמור על השטח הירוק והמרקם הביולוגי העשיר שקיים בו ככל הניתן. קיימות חלופות להקמת מסוף וחניון האוטובוסים בשטחים סמוכים, שלא יביאו לפגיעה הקשה בטבע, ואף יש להן יתרונות תכנוניים שונים על פני התכנית המוצעת, כמו קרבה רבה יותר למוקדי העניין האזוריים – קניון מלחה וקרית הספורט. ביניהן: הוספת קומות על גבי הדפו המתוכנן של הרכבת הקלה מהצד הדרומי של רחוב בנבנישתי. שימוש בשטח תחנת רכבת מלחה שלא צפויה לחזור לפעילות בעתיד הקרוב. וכן שימוש בחניה של קניון מלחה שאמורה לעבור שדרוג והרחבה בתקופה הקרובה".


כרם הזיתים למרגלות שכונת פת (צילום: משה לאו)

כרם הזיתים למרגלות שכונת פת (צילום: משה לאו)


עוד מציינים חברי הנהלת המינהל במכתבם לד"ר ברקאי: "בפגישה שקיימנו לאחרונה עם מהנדס העיר וצוות התכנון עלה כי הבחירה בחלופה של בניית החניון בכרם הזיתים נובעת מכך שהקרקע במקום זמינה יותר לשיווק ופיתוח ביחס לקרקעות אחרות. לא ייתכן שנותנים יד לכריתת עצים ולחיסול המרקם הביולוגי רק בשל נוחות תכנונית כאשר יש חלופות ראויות אחרות להקמת התשתית הנדונה", מסכמים חברי ההנהלה במכתבם ומדגישים, "אנו מצפים מפקיד היערות לשמור על הטבע למען עתיד ילדנו ונשמח לשיתוף פעולה ועזרה בקידום החלופות שיאפשרו את שימור חלקת הטבע הזו".

במענה לפניית "כל העיר" – ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר נמסר בתגובה כי "הפנייה המדוברת לא התקבלה במשרדנו. ככל שתתקבל תיבדק לעומק, בדומה לכל ערעור אחר הנמצא על שולחנו של פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר. המשרד רואה חשיבות רבה בכל הנוגע להגנה על העצים, וכל בקשה בגינה נדרשת כריתת עצים, נשקלת בכובד ראש, תוך איזון מכלול השיקולים של הגנה על עצים אל מול קידום ופיתוח תשתיות ובנייה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר