מחלקת הקורונה החדשה בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)
מחלקת הקורונה בהדסה עין כרם (צילום: דוברות הדסה)

משרד הבריאות קבע טקס הוקרה לבתי חולים שהתמודדו עם הקורונה: בהדסה ובשערי צדק מחרימים

בתי החולים הדסה ושערי צדק מחרימים את טקס ההוקרה של משרד הבריאות על ההתמודדות עם משבר הקורונה: "אנו מאמינים שהשתתפותנו תיראה מגוחכת בשעה זו של אובדן היכולת לשלם לספקים עבור ציוד ותרופות"

פורסם בתאריך: 6.6.21 10:05

בתי החולים הציבוריים שערי צדק והדסה בירושלים, וכן לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק, ובתי החולים נצרת (האנגלי), המשפחה הקדושה (האיטלקי) וסנט וינסנט דה פול (הצרפתי) בנצרת, עמדו בשנה האחרונה בחזית המאבק בקורונה על אף הקשיים התפעוליים הרבים עמם הם מתמודדים כבר שנים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


היום (ראשון) צפוי להיערך טקס הוקרה של משרד הבריאות ושר הבריאות, בנוכחות ראש הממשלה, עבור הנהלות בתי החולים שהתמודדו עם משבר הקורונה, אלא שבהדסה, בשערי צדק וביתר בתי החולים הציבוריים החליטו, לאות מחאה, להחרים את הטקס.

״ההשתתפות שלנו תיראה מגוחכת בשעה זו של אובדן היכולת לשלם לספקים עבור ציוד ותרופות, מה שפוגע באוכלוסייה החלשה של החולים שאינה יכולה לזעוק והזקוקה לטיפול בבתי החולים״, אומר מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין. ״אין שום סיבה לחגיגות בימים שבהם אנו מתחננים לסיוע שהובטח רק לפני מספר חודשים ונחתם רשמית מול שר האוצר. אי אפשר שיד אחת של המדינה תלטף ותוקיר ותעניק לנו תעודות, והיד השנייה – לא רק שאינה מסייעת, היא סוגרת את הברזים, מונעת תקציבים ופוגעת בחולים שהם ציפור נפשם של בתי החולים הציבוריים״.


מחלקת הקורונה, שערי צדק (צילום: טל חרס)

מחלקת הקורונה, שערי צדק (צילום: טל חרס)


עוד מציינים בהדסה: "הדסה היה המרכז הרפואי שהוביל את הטיפול בחולי הקורונה במשך למעלה משנה, וצוותיו התמודדו עם המספר הגבוה ביותר של חולים בארץ, ב-6 מחלקות אשפוז לחולי קורונה ו-3 יחידות טיפול נמרץ, בהן אף יחידות ייעודיות לטיפול בילדים וביולדות. על אף המאמץ העצום שהושקע בשנה האחרונה, שגבה מבית החולים תקציביים גדולים ומשמעותיים, לא השכילה ממשלת ישראל לסייע ולהעביר מימון אליו ואל שאר בתי החולים הציבוריים, המחזרים אחר הפתחים ואינם זוכים לתמיכה שהובטחה שוב ושוב. עם קבלת ההזמנה לאירוע של משרד הבריאות, קיבלה הנהלת בית החולים החלטה שלא להשתתף בטקס במחאה על המשבר התקציבי שיצרה הממשלה לבתי החולים הציבוריים ובראשם הדסה".

מפורום בתי החולים הציבוריים נמסר: "אנו קוראים, פעם נוספת, לפתרון המשבר והעברת התקציבים שהובטחו לנו, לרווחתם של כל אזרחי ישראל".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר