פסטיבל מאאתיים צילום יעל הרמן
פסטיבל מאאתיים צילום יעל הרמן

געגוע של מנגינה

מה משותף למאאתיים, עג'ואים ואבויויו? איפה נפגשות  בלבוסטע, בלביה וצ'פצ'ולה? על חמינדוס, קוגל וקישקע, פיוטים לשבת וניגונים מהשטעטל, סיפורים על גוזמאים וכובעים, ועוד

פורסם בתאריך: 18.7.21 17:29

לפחות מאאתיים ספורים ירושלמים תמצאו בפסטיבל "מאאתיים סיפורים ירושלמים" שיפתח ב-2 באוגוסט וימשך עד ה-5 באוגוסט. בפסטיבל מאות סיפורים המביאים את ירושלים של המאה ה-19 וראשית המאה ה-20 ומספרים את סיפורה של העיר שחוברה לה יחדיו.אורה פיקל צברי מנהלת המוזיאון "חצר היישוב הישן" ברובע היהודי ירושלים ואת הפסטיבל מתגעגעת ומתרפקת.

אז ירושלים של פעם היתה מסקרנת יותר?

"ירושלים בתקופות אלו היתה מיקרוקוסמוס של העולם היהודי. יהודים התקבצו בחצרות מארבע כנפות תבל ולמדו להכיר זה את זה אחרי אלפיים שנות גלות" אומרת אורה פיקל צברי מנהל הפסטיבל והמוזיאון. ומוסיפה "הפסטיבל מביא את ניחוחות אותם הימים, הקולות, הטעמים והמנגינות של ימי התום שלא ישובו עוד".

איך זה לחזור לאחר תקופה ארוכה של הפסקה?

"מרגש מאוד.לאחר שנה של פעילות מצומצמת אנו שמחים להציג את תכנית פסטיבל מאאתים סיפורים ירושלמים לקיץ 2021. בפסטיבל השנה בולטים סיפורים ירושלמים הנוגעים לכל אחד ואחת: סיפורים על השפה הירושלמית הייחודית, דמויות ירושלמיות מהעבר ועוד. אני מזמינה את הקהל הרחב להצטרף אלינו לסיורים תיאטרליים, פעילויות לכל המשפחה, מופעים ומספרי סיפורים מסקרנים במחירים שפויים לכל כיס".

 מה התחדש השנה בפסטיבל?

"כמות הפעילויות. בחרנו לחלק את הפעילויות לבוקר עבור הילדים הנמצאים בחופש עם כל המשפחה ואפילו סבא וסבתא, במחירים שווים לכל נפש. ואילו בשעות הערב  ימלאו את המוזיאון מופעים וסיפורים שלא תמצאו בשום מקום.הפעילות המותאמת למשפחות, ילדים והורים, סבים סבתות עם הנכדים כוללת סיורים בתערוכות המוזיאון, משחקים וסינמה בלש. בשעות אחה"צ יתארחו בפסטיבל מופעים מסקרנים ויצאו סיורים תיאטרליים אל סמטאות הרובע היהודי גדושים בסיפורים ירושלמים, רכילות עסיסית ואווירה של פעם".

ספרי על המופעים?

מי שיכנס לאתר שלנו ויצפה בתכנייה לא יוכל לשלא להתרגש. במופע הפתיחה "מאאתיים, אבויויו ועג'ואים" יספרו יהודה עצבה, שוקי בן עמי וחברים סיפורים על השפה הירושלמית וינעים בנגינותיו מאיר ברבי. יתקיימו מופעים נוספים כמו מופע על נשים ירושלמיות, סיורים תיאטרליים, "מגזימים סיפור אהבה" האם אפשר בכלל לספר סיפור בלי להגזים? – ג'קי לוי מספר סיפורים וגוזמן כרוני בפני עצמו, בשיר הלל להגזמות המפוארות ולמגזימים הגדולים בסיפור היהודי, הירושלמי ובכלל. דביר סורמללו בסיפורים משעשעים מבית סבא – אברם סורמללו – האיש הכי ירושלמי שיש, שכולם מספרים את הסיפורים שלו – ואפילו לא יודעים.  הרב ישראל גליס ודנצ'ו ארנון על כובעים בירושלים, מפגש כלייזמרים וסיור-פיוט עם טעימות לקראת שבת עם יחיאל פרץ ועוד.

והמחירים?

המחירים שווים לכל נפש. פעילות בוקר לדוגמה תעלה לגמלאי 10 ₪ סטודנטים או תושב ירושלים 15 שקל ולמבוגר 20 שקל. יש אפשרות לרכישת כרטיס משפחתי ב-50 שקל (משפחה גרעינית). השנה הקפדנו במיוחד על רמת מחירים נאותה המאפשרת לקהל הרחב לרכוש כרטיסים לפסטיבל בעלות לא גבוהה ובעצם לאפשר לכל המשפחה להנות מהאירועים בו.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר