השריפה בהרי ירושלים (צילום: דודו בן אור)
השריפה בהרי ירושלים (צילום: דודו בן אור)

השריפה בהרי ירושלים ממשיכה להשתולל: הוכרז גיוס כללי בכבאות; מאות תושבים פונו מבתיהם

בשל התחדשות השריפה בהרי ירושלים - נציב כבאות והצלה דדי שמחי הכריז על גיוס כללי במערך כיבוי והצלה לשם ריכוז כוחות ואמצעים בשריפה המשתוללת

פורסם בתאריך: 16.8.21 15:40

***עדכון 17:20***

השריפה בהרי ירושלים ממשיכה להשתולל גם בשעה זאת, למעלה מ-24 שעות לאחר שפרצה. כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", בשעות האחרונות התחדשו מספר מוקדי בעירה רציניים וזאת בחסות הרוחות החזקות שמנשבות. בשל התחדשות השריפה – הוחלט בכבאות והצלה על גיוס כללי של כוחות הכיבוי ברחבי הארץ. מדוברות כב"א נמסר: "נציב כבאות והצלה דדי שמחי הכריז על גיוס כללי במערך כיבוי והצלה לשם ריכוז כוחות ואמצעים בשריפת הענק המשתוללת בירושלים".

בנוסף, בהנחיית כבאות והצלה – חברת החשמל הפסיקה את אספקת החשמל לגבעת יערים.

בתוך כך, במרכז הרפואי הדסה מדגישים כי "כי בית החולים לא מפנה חולים או מבקרים. כל פרסום שכזה לא נמסר מאיתנו. גורמי האבטחה וההנהלה מצויים בקשר שוטף עם משטרת ישראל וכוחות הכיבוי".

במשטרת ירושלים מעדכנים על הצירים החסומים לתנועה:
– כביש 395 חסום לשני הכיוונים בין אשתאול לסטף.
– כביש 3955 חסום לשני הכיוונים בין שורש לבית מאיר.
– כביש 386 חסום לתנועה לכיוון נס הרים.
– כיכר הסטף נחסמה לכיוון עין כרם ולכיוון מבשרת.
ציבור הנהגים מתבקש להישמע להנחיות השוטרים ולנהוג בזהירות. כמו כן מומלץ לבחור בדרכים חלופיות ולהיעזר בתוכנת ניווט.


השריפה בהרי ירושלים (צילום: דודו בן אור)

השריפה בסטף (צילום: דודו בן אור)


***עדכון מצב 16:25***

כבאות והצלה ירושלים מדווחים כי "קצב התקדמות האש מהיר ביותר. השריפה חצתה אל תוך היישוב גבעת יערים. לוחמי האש מפנים דיירים מהבתים. לוחמי האש פועלים במקום, האש נמצאת בתוך היישוב. כוחות רבים נוספים בדרכם".

עוד נמסר מכבאות והצלה: "ישנן מספר חזיתות אש באזור צובה, בית החולים "איתנים". כעת מתחילה פריסה נוספת של לוחמי אש במושבים אורה ועמינדב. כמו כן הורה נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי להיערך לפינוי עין ראפה ועין נקובא. באזור כיסלון ושואבה לוחמי האש מכילים את השריפה אולם אין שליטה".



לסיכום – עשרות צוותי כיבוי ומאות לוחמי אש ומתנדבים פועלים בגזרות השונות. במאמצי הכיבוי משתתפים 10 מטוסי הכיבוי מטייסת "אלעד" וכן מסוק חוזי של משטרת ישראל.

***עדכון 16:00***

חזית האש סביב קיבוץ צובה מתעצמת ומאיימת על היישוב. כוחות ההצלה נערכים לפינוי היישוב במיידית.

בכבאות והצלה ירושלים מציינים כי "10 מטוסי כיבוי ומסוק כיבוי פועלים כרגע בגזרת צובה-איתנים, שם מתפשטת חזית אש משמעותית בחסות הרוחות העזות. המטוסים מייצרים קו בלימה למוקדי האש הרבים המאיימים גם על הצירים. למקום מופנים כוחות כיבוי קרקעיים גדולים להגנה על היישובים".




בשעה האחרונה, בחסות הרוחות העזות, החלו מתפתחים מחדש מספר מוקדי אש גדולים בשריפה שמשתוללת בהרי ירושלים מאז אתמול.

מכבאות והצלה ירושלים נמסר כי "בחסות הרוחות העזות מתפתחים מוקדי אש בנחל צובה, הר איתן ובגזרת היישובים שואבה שורש. כוחות כיבוי גדולים ו 10 מטוסי כיבוי פועלים לבלימת חזית האש. בשואבה נערכים לפינוי קו בתים".



במשטרת ירושלים מוסיפים: "כוחות המשטרה ממשיכים במשימת הצלת חיים ובפעולות סיוע ללוחמי האש תוך חסימת צירי תנועה ופינוי תושבים ככל שנדרש. בשעה האחרונה, בעקבות התקרבות הלהבות לעבר היישוב שואבה, פונה קו בתים ראשון ביישוב. כמו כן, חלה התחדשות השריפה סמוך לאיתנים".

צירי תנועה חסומים:
כביש 395 חסום לשני הכיוונים בין אשתאול לסטף.
כביש 3955 חסום לשני הכיוונים בין שורש לבית מאיר.
נחסמה הכניסה ליער קדושים מכיוון כביש 38.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", כוחות הכיבוי וההצלה מצליחים להכיל בשעה זאת את האש במרבית הגזרות שבהן השתוללה שריפת הענק בהרי ירושלים ביממה האחרונה. נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי ומפקד מחוז ירושלים טפסר ניסים טוויטו סיירו במוקדי השריפה בישובים איתנים, רמת רזיאל וכסלון והם מגבשים יחד עם הצוותים בשטח תוכנית מבצעית לכיבוי מוקדי האש בשעות הקרובות.

בכבאות והצלה ירושלים מציינים כי גם בשעות אלו פועלים בגזרות השונות 49 צוותים קרקעיים ממחוז ירושלים וסיוע חוצה מחוזות, בסיוע 8 מטוסי כיבוי עם מעכבי בעירה. יצוין כי תושבי רמת רזיאל עדיין לא מורשים לחזור לבתיהם. מנגד, תושבי כיסלון וגבעת יערים למעט רחוב הלולים קיבלו אישור לחזור לבתיהם.

מכבאות והצלה נמסר כי כ-17 אלף דונם של חורש טבעי עלו באש בשריפת הענק. זוהי אחת השריפות הגדולות שהיו בהרי ירושלים, כאשר בכבאות והצלה מציינים כי "לשם השוואה – באסון הכרמל נשרפו כ-25 אלף דונם". עוד נמסר כי ביממה האחרונה דווח על 2 בתים שנשרפו בישוב רמת רזיאל.

במשטרת ירושלים מוסיפים כי "כוחות המשטרה ממשיכים לפעול בנחישות ובמסירות לשמירה על בטחונם של האזרחים. כביש 395 עדיין סגור לתנועת כלי רכב".

בתןך כך, בחברת החשמל מדווחים על נזקים לרשת החשמל ביישוב רמת רזיאל. עובדי חברת החשמל פועלים בתיאום עם גורמים ההצלה לתיקון הנזקים.

מחברת החשמל נמסר כי "בעקבות השריפה בהרי יהודה, חלק מקווי המתח ניזוקו ונפסקו ואת חלקם חברת החשמל הפסיקה, בשל סכנת התחשמלות. נציגי חברת החשמל היו כל הלילה והבוקר בחפ"ק שהוקם, ונכון להבוקר, בתאום עם כוחות ההצלה, בתנאים קשים ביותר, החשמל הוחזר לכלל היישובים, מלבד לרמת רזיאל, שכן במקום זוהו נזקים חמורים לרשת מתח נמוך. עובדי חברת החשמל נמצאים בשטח ועושים כל שניתן על מנת להחזיר את אספקת החשמל כסידרה. חברת החשמל ממשיכה לעקוב אחר האירועים על מנת להיערך בהתאם לניתוק הקווים כדי למנוע סכנת חיים והגנה על התשתיות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית חילונית

    מתי כבר יתפסו ויתלו על העץ את המחבלים בטבע..לא משנה:יהודי או ערבי.זאת חבלה

  2. בית הלחמי

    רטוריקה ריקה:"לוחמי" אש, "קרב בלימה", "במסירות ונחישות" ובתמונה אדם מתיז מים מזרנוק בלי-מה, ובמאמר האש שכבתה מתפשטת בנחישות לבערת ענק. וכי הם לא יודעים שאש שכבתה לא עוזבים לבעור מחדש? ואיך מפנים יישובים? הם לא יכולים לעשות פעולות מונעות כגון שריפה מונעת, יצירת חגורה כבויה סביבם, שבילי אש או כל כיוב'? העיקר שיקבלו משכורות ופנסיה כמו "לוחמי" המשטרה ו"לוחמי" הקבע בצבא.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר