מתחם הארזים בבית הכרם (הדמיה: פרוס אדריכלים)
מתחם הארזים בבית הכרם (הדמיה: פרוס אדריכלים)

בית הכרם עולה לגובה: אור ירוק לפינוי-בינוי ברחוב הארזים

הוועדה המחוזית לתכנון אישרה הריסה של ארבעה בנייני מגורים שבהם 154 יחידות דיור, במקומם ייבנו 401 יחידות דיור בשישה בניינים בני חמש קומות ושבעה מגדלים בני 19-10 קומות

פורסם בתאריך: 5.7.17 09:55

הוועדה המחוזית לתכנון אישרה השבוע את התוכנית להתחדשות עירונית ברחוב הארזים בבית הכרם. מדובר על פרויקט פינוי-בינוי ענק, במסגרתו ייבנו בשטח שבין רחוב הארזים לרחוב איש שלום 401 יחידות דיור. יודגש כי הוועדה המחוזית נתנה למעשה תוקף לתוכנית וכעת תוכל העירייה להוציא לפרויקט היתרי בנייה.

במסגרת הפרויקט הענק יהרסו ארבעה בנייני מגורים, שבהם 154 יחידות דיור, ויוקמו במקומם 401 יחידות דיור בשישה בניינים בני חמש קומות (בחזית של רחוב הארזים) ושבעה מגדלים בני 19-10 קומות (בשטח הלא בנוי שבין הארזים לבין רחוב איש שלום).

 

מתחם הארזים בבית הכרם (הדמיה: פרוס אדריכלים)

מתחם הארזים בבית הכרם (הדמיה: פרוס אדריכלים)

 

בנוסף, התוכנית, שנערכה על ידי משרד פרוס אדריכלים והוגשה לוועדות התכנון על ידי העירייה, כוללת הקמת שני גני ילדים, חניון תת-קרקעי שיוקם מתחת למתחם ותוספת של 70 מקומות חניה, שיוקמו במסגרת הרחבת רחוב הארזים.

התוכנית, כך נמסר מהוועדה המחוזית לתכנון, מתפרסת על שטח של כ־18 דונם וממוקמת, כאמור, בין הרחובות הארזים ודרך איש שלום. מצפון מערב למתחם המגורים קיים שטח ציבורי פתוח המשמש כגינה ציבורית. התוכנית משמרת שטח זה ומחברת אותו למתחם המגורים על ידי הקמת שטח ציבורי חדש נוסף שיוקם במרכז המתחם.

 

***

בית הכרם: האם תמ"א 38 גוברת על תוכנית המתאר? 

קניון רמות מחליף ידיים: שטחי המסחר נרכשו על ידי חברת הפניקס 

גילה: הושלם פרויקט ריבוד כבישים בעלות של כתשעה מיליון שקלים 

***

 

יצוין כי היוזמה לפרויקט הגיעה מדיירי הבניינים עצמם, שהתארגנו לקידום תוכנית פינוי-בינוי במתחם, תוך שהם נעזרים במינהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה. התוכנית, חשוב לציין, מקודמת על ידי העירייה בשיתוף משרד הבינוי והשיכון.

"התוכנית עונה על מגמות התכנון העירוני המכוונות לעיבוי שכונות מגורים ותיקות ושדרוג המרחב הציבורי, וכוללת היצע מגורים איכותי", מציינת מתכננה המחוז שירה תלמי. "התהליך כולו נערך תוך שיתוף תושבי השכונה ביחד עם עיריית ירושלים".

מהעירייה נמסר כי "תוכנית הארזים מהווה נדבך נוסף בפיתוח המואץ וחסר התקדים של תחום ההתחדשות העירונית בירושלים. במסגרת הפיתוח המואץ נמצאות כ־4,000 יחידות דיור נוספות בהליכים מתקדמים, 14 פרויקטים מוכרזים כמתחמים להתחדשות עירונית ברמה סטטוטורית מתקדמת ומציעים תוספת של 2,900 יחידות דיור, ובנוסף – עוד עשרות פרויקטים נמצאים בשלבי תכנון מוקדמים ובשלבי הגשה לרשויות, מהם חמש תוכניות שכבר אושרו עם תוספת של קרוב ל-1,100 יחידות דיור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר