הפגנת נהגי האוטובסים בחודש שעבר (צילום: טוהר לב ג'ייקובסון)
הפגנת נהגי האוטובסים בחודש ספטמבר האחרון (צילום: טוהר לב ג'ייקובסון)

גם בירושלים – שביתת ענק של נהגי התחבורה הציבורית ביום חמישי

בהמשך להפגנות המחאה שערכו נהגי התחבורה הציבורית בשבועות האחרונים, ביום חמישי צפויה השבתה של עשרות קווים בירושלים ובכלל הארץ. הקווים שיושבתו בפנים

פורסם בתאריך: 26.10.21 08:00

נהגי התחבורה הציבורית המאוגדים בארגון כוח לעובדים ישביתו בעוד יומיים, יום חמישי, עשרות קווי אוטובוס בפריסה ארצית בין השעות 13:00 עד 17:00.

השביתה תשפיע על קווי התחבורה הציבורית של החברות סופרבוס, אגד תעבורה (אלקטרה אפיקים תחבורה) ודן בדרום. בשל השביתה יושבתו בירושלים קווים רבים המחברים בין העיר לבין יישובי העוטף.

הקווים שיושבתו בירושלים:
2, 38, 82, 83, 136, 882.
כמו כן יושבתו מרבית הקווים המחברים בין ירושלים ליישובים מסביבה = גבעת זאב, מבשרת ציון, גוש עציון , קרית ארבע, מועצה אזורית בנימין ומעלה אדומים.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", הנהגים מוחים על סירוב החברות לפתוח במו"מ לשיפור תנאי שכרם השעתי והשוואתו לשכר הממוצע במשק.

הארון שובש יו"ר ועד העובדים בסופרבוס: "הנהגים אומרים היום די למלחמת ההישרדות! לא ייתכן שאנחנו נדרשים לעבוד 270 שעות בחודש, 10 שעות לפחות בכל יום על הכביש, להתמודד עם קווים צפופים בשל מחסור בנהגים ועם אלימות הנוסעים, רק בכדי לגמור בקושי את החודש. אנו ניאבק כמה שיידרש וקוראים לנהגים בחברות האחרות להצטרף אלינו. רק כך נשפר את תנאי ההעסקה המחפירים של הנהגים".

יש לציין כי אתמול נפגשו נציגי הוועדים מקרב הנהגים עם שרת התחבורה מירב מיכאלי, אולם לטענתם הפגישה לא הניבה דבר ועל כן הם החליטו על החמרת צעדי המחאה.

"שמענו הרבה מילים חמות משרת התחבורה, אך לדאבוננו שום התייחסות למצוקות הקיימות של הנהגות והנהגים, ולמחסור האדיר של כ-4000 נהגות ונהגים", מסבירה מזל אופיר, יו"ר ועד העובדים בדן בדרום. "שמענו הרבה על גיוס נהגים חדשים, שהם חסרי ניסיון, אבל דבר לא על שימור הנהגים הקיימים המקצועיים שעוזבים את המקצוע עקב השכר הנמוך ותנאי ההעסקה הקשים. אנו קוראות וקוראים לשרה לחשב מסלול מחדש ולגבש את תקציב התחבורה הציבורית עם הנהגים ולא מעל לראשם".

פרט לירושלים תשפיע השביתה על ערים רבות ברחבי הארץ – להלן הרשימה המלאה:
חיפה – כל קווי המטרונית, נתניה, עפולה, טבריה יקנעם, בית שאן, אשקלון, אופקים, נתיבות, שדרות, יישובי עוטף עזה, מעלה אדומים, מבשרת ציון, דלית אל כרמל, עוספיא, מועצה אזורית מגידו. באר שבע – קווים מאשקלון.

מחברת סופרבוס נמסר: "אנו מבינים ומכבדים את רצון הנהגים. סופרבוס פועלת ותמשיך לפעול על מנת לקדם את מעמד נהגי התחבורה הציבורית".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגובות

2 תגובות
2 תגובות
  1. אבו אלעאסל פאתחי

    עבודה בתחבורה הציבורית במיוחד בירושלים היא עבודה של עבדים עבודה פארך ומשלמים לנהג שהוא בעצם שוטר פקח מבקר איש בטחון שוטר עובד ניקיון ושאק של חבטוט של הנוסעים העצבניים ובסוף משלמים להם מחיר זנות

  2. ש.ק

    יצליחו וגם אם לא
    אני עובר חברה .החברה שאני עובד בא לא תומכת בצדק
    למראה אכפתיות
    חברה שדואגת לנהג לעובד שלה ועומדת איתו בזכויות שהיא יודעת שמגיע לו זה חברה ששווה לעבוד בא

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר