שימוש חד פעמי - אליעזר ברלנד (מימין עם כיוון השעון), ניסים שטרית, אברהם אדרי (צילומים: אוהד צויגנברג, מתוך 'רב הנסתר' באדיבות כאן 11)
אליעזר ברלנד (מימין עם כיוון השעון), ניסים שטרית, אברהם אדרי (צילומים: אוהד צויגנברג, מתוך 'רב הנסתר' באדיבות כאן 11)

קשר את עצמו לאירועים ומסר גרסה – הוארך מעצרו של אליעזר ברלנד

ראש קהילת 'שובו בנים', שנעצר אתמול בחשד למעורבות בתיקי הרצח וההיעדרות מלפני 30 שנה, הובא היום, שלישי, לדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום - מעצרו הוארך בתשעה ימים

פורסם בתאריך: 2.11.21 12:54

פרשת רצח אברהם אדרי בשנת 1990 וההיעלמות של ניסים שטרית בשנת 1986: מעצרו של אליעזר ברלנד, ראש קהילת 'שובו בנים', הוארך היום (שלישי, 2.11) בתשעה ימים נוספים.

ברלנד הובא בפני בית משפט השלום בירושלים, כאשר בדיון טען נציג המשטרה כי "הוא קשר את עצמו למיוחס ומסר גרסה". עוד הסביר נציג המשטרה כי ישנו חשש כבד לשיבוש הליכי חקירה ולכן נדרשת הארכת המעצר. לדבריו, "זה תיק מורכב, יש עוד פעולות חקירה רבות לבצע".


ברלנד חשוד בביצוע עבירות של גרימת מוות בכוונה תחילה, חטיפה לשם רצח וקשירת קשר לפשע. לפי החשד, הוא היה מעורב יחד עם אחרים בביצוע שני מעשי הרצח. כאמור, לדברי המשטרה ברלנד קשר את עצמו לאירועים ואף מסר גרסה בנושא. זאת ועוד, השופט אלעד לנג ציין כי "קיים חשד סביר לביצוע העבירות", והחליט להיעתר לבקשת המשטרה ולהאריך את המעצר.

כזכור, ברלנד נלקח אתמול (שני) למעצר מתאו בכלא ניצן, שם הוא מרצה מאסר על עושק חסידיו, בחשד למעורבות בפרשיות הרצח וההיעלמות מלפני 30 שנה. הבוקר, יש לציין, נלקחה גם רעייתו לחקירה וחסידים של 'שובו בנים' התפרעו במקום.



כפי שפורסם, הפרשה נחשפה בעקבות הסרט 'רב הנסתר' של היוצרת והעיתונאית שני חזיזה ששודר בכאן 11. בסרט ישנם עדויות אשר קושרות את משמרת הצניעות של 'שובו בנים' לפרשת רצח אברהם אדרי ז"ל וההיעלמות של ניסים שטרית. בעקבות הסרט החליטה המשטרה לפתוח מחדש את החקירה ובתחילה הוציאה צו איסור פרסום גורף, כולל על עצם קיומה של החקירה, וזאת מחשש לשיבוש הליכים. לפני כשלושה שבועות – לאחר כשנה וחצי ממועד שידור הסרט, הפכה החקירה לגלויה עם מספר מעצרים של חסידים בעבר או בהווה של קהילת 'שובו בנים'.

אחד העצורים, כך פורסם, חתם הסכם עד מדינה עם המשטרה. העדות שמסר, כך נראה, הובילה גם למעצרו של ברלנד, כאשר יממה קודם לכן נעצרו עוד שני חברים לשעבר בקהילה, אשר עזבו אותה לפני כעשור.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר