אברהם אדרי ז"ל (למעלה משמאל עם כיוון השעון), ניסים שטרית ז"ל, אליעזר ברלנד, מאיר שטרית (צילומים: מתוך 'רב הנסתר' באדיבות כןאן 11, אורן בן חקון)
אברהם אדרי ז"ל (למעלה משמאל עם כיוון השעון), ניסים שטרית ז"ל, אליעזר ברלנד, מאיר שטרית (צילומים: מתוך 'רב הנסתר' באדיבות כןאן 11, אורן בן חקון)

פרשות הרצח מלפני 30 שנה: אחד החשודים הודה במעורבות ברצח ניסים שטרית והפליל אחרים

היום, רביעי, הודה אחד העצורים במעורבות ברצח, סיפק את היום המדויק שבו בוצע והפליל שני חשודים אחרים, שהיו בעבר מהקרובים לאליעזר ברלנד, שגם הוא נחשד בפרשות. מאיר שטרית, אחיו של ניסים ז"ל: "מרגיש טוב יותר, אבל אני עוד מחכה לקבר"

פורסם בתאריך: 3.11.21 17:48

התפתחות דרמטית בפרשיות הרצח של ניסים שטרית ז"ל מלפני למעלה מ-30 שנה – אחד החשודים הודה ביום רביעי במעורבות ברצח של שטרית ז"ל ואף קשר למעשים שני עצורים אחרים בפרשה – שניהם היו מהאנשים הקרובים ביותר לראש קהילת 'שובו בנים' אליעזר ברלנד.

החשוד אף סיפק למשטרה תאריך מדויק של היום בו בוצע הרצח – 2 בפברואר 1986. בדיון להארכת המעצר לחלק מהחשודים אמר נציג המשטרה כי החוקרים יודעים מי היו השותפים בחטיפה ומי מהחשודים ביצעו את הרצח הלכה למעשה. עוד ציין נציג המשטרה כי שטרית ז"ל נרצח שלושה ימים לפני שדווח למשטרה כי הוא נעדר.


בית משפט השלום בירושלים האריך בשמונה ימים נוספים את מעצרם של שלושת החשודים שהובאו בפניו. כמו כן, החשודה שהודתה כי היתה מעין 'נערת פיתוי' בשירות משמרות הצניעות של אליעזר ברלנד, מהעצורות הראשונות בפרשה, שוחררה למעצר בית.

בשיחה עם "כל העיר" לאחר ההתפתחויות האחרונות, בהן גם מעצרו של אליעזר ברלנד ביום שני האחרון, אמר מאיר שטרית, אחיו של ניסים ז"ל: "אנחנו לקראת סיום, אחד החשודים הודה והפליל אחרים. אני מרגיש טוב יותר, אבל עדיין לא סיימנו לגמרי. אני ממתין עדיין לקבר. אני מקווה ומאמין שבתוך ימים ימצאו שאריות, יבצעו בדיקה די.אן.איי ואפשר יהיה להביא את הפרשה לסיומה".

***

ההתפתחויות הדרמטיות של השבוע האחרון הגיעו בעקבות הסכם עד מדינה, שעליו חתם אחד מהחשודים בסוף השבוע שעבר. החשוד נתן בפני המשטרה את גרסתו וסיפק להם חומרים נוספים. בעקבות עדותו נעצרו בתחילת השבוע שני חשודים נוספים, וביום שני השבוע (1.11) אף נעצר אליעזר ברלנד עצמו, ראש קהילת 'שובו בנים'.



בדיון הארכת מעצר שנערך לברלנד יממה לאחר מכן ציין בית המשפט כי ברלנד קשר את עצמו לאירועים ואילו נציג המשטרה אף אמר כי הוא נתן גרסה משלו לדברים. מאוחר יותר, לבקשת ברלנד עצמו, הוא נפגש עם אחיו של שטרית והתנצל בפניו על עוגמת הנפש שנגרמה לו בשל העובדה שלא נאמר לו שאחיו נרצח כבר באותם ימים. יחד עם זאת, ברלנד טען כי אינו יודע היכן גופתו של שטרית.

החוקרים הפגישו את ברלנד גם עם כמה מהחשודים, וראש הקהילה, כך נודע ל"כל העיר", אף ביקש מהחשודים לכוון את החוקרים לעבר גופתו של שטרית ז"ל. אחד מאותם חשודים שנפגשו עם ברלנד הוא זה שהודה ביום רביעי במעשה וקשר אליו, כאמור, שני חשודים נוספים.

ברלנד, כידוע, נלקח למעצר הנוכחי מתא בכלא ניצן, שם הוא מרצה מאסר בן 5 חודשים בגין עושק חסידיו.

יצוין כי חלק מהחשודים בפרשה, כמו גם נחקרים אחרים, עזבו בשנים האחרונות את קהילת 'שובו בנים', זאת לאחר שהתגלו הפרשיות שבהן הואשם ברלנד – ניצול מיני תחילה ולאחר מכן עושק חסידיו.

מעצרו של ברלנד הוארך עד ליום חמישי, כאשר במשטרה כבר מקווים כי עד אז יאספו את כל המידע הנדרש, ימצאו את גופת שטרית ויסגרו את שני התיקים העגומים של רצח אברהם אדרי בשנת 1991 וזה של שטרית בשנת 1986.

ברלנד, כמו חשודים אחרים בפרשה, חשוד בביצוע עבירות של גרימת מוות בכוונה תחילה, חטיפה לשם רצח וקשירת קשר לפשע. לפי החשד, הוא היה מעורב יחד עם אחרים בביצוע שני מעשי הרצח. כאמור, ברלנד קשר את עצמו לאירועים ואף מסר גרסה בנושא. זאת ועוד, השופט אלעד לנג ציין כי "קיים חשד סביר לביצוע העבירות".

כפי שפורסם, הפרשה נחשפה בעקבות הסרט 'רב הנסתר' של היוצרת והעיתונאית שני חזיזה ששודר בכאן 11. בסרט ישנם עדויות אשר קושרות את משמרת הצניעות של 'שובו בנים' לפרשת רצח אברהם אדרי ז"ל וההיעלמות של ניסים שטרית. בעקבות הסרט החליטה המשטרה לפתוח מחדש את החקירה ובתחילה הוציאה צו איסור פרסום גורף, כולל על עצם קיומה של החקירה, וזאת מחשש לשיבוש הליכים. לפני כשלושה שבועות – לאחר כשנה וחצי ממועד שידור הסרט, הפכה החקירה לגלויה עם מספר מעצרים של חסידים בעבר או בהווה של קהילת 'שובו בנים'.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר