מימין: ד"ר עומר רמדאן, ד"ר צליל מרדכי-חן וד"ר הדס טרספולסקי (צילום: דוברות הדסה)
מימין: ד"ר עומר רמדאן, ד"ר צליל מרדכי-חן וד"ר הדס טרספולסקי (צילום: דוברות הדסה)

"מדובר בלא פחות מנס": הדרמה בהדסה – ניצלו חייו של פעוט שנחבל בבטנו מזכוכית

פעוט כבן שנתיים פונה להדסה הר הצופים בהכרה מעורפלת לאחר שנחבל בבטנו משברי זכוכית. המקום הפצוע נתפר במרפאת קופת החולים הקרובה לביתו, אך למרות הטיפול - הפעוט סבל מדימום פנימי שסיכן את חייו באופן מיידי. בתוך דקות ספורות השתלטו הרופאים על הדימום והעבירו את הפעוט לניתוח ובכך הצילו את חייו

פורסם בתאריך: 17.11.21 09:48

דרמה בהדסה: לאחר שנפצע בבטנו ורופא בקהילה תפר את המקום, חשבו הוריו שבכך תם הטיפול בפציעתו. אך כשהתדרדר מצבו של הפעוט הוא פונה בהכרה מעורפלת לחדר המיון בבית החולים הדסה הר הצופים. רק שם, זיהו הרופאים דימום פנימי באזור הבטן שסיכן את חייו. בתוך דקות ספורות השתלט הצוות על הדימום והעביר את הפעוט לניתוח ובכך הציל את חייו.


פעוט כבן שנתיים פונה לבית החולים הדסה הר הצופים בהכרה מעורפלת לאחר שנחבל בבטנו משברי זכוכית. המקום הפצוע נתפר במרפאת קופת החולים הקרובה לביתו, אך מאחר ולא עבר בדיקה מקיפה, לא התגלתה פגיעה חמורה בהרבה – הילד סבל מדימום פנימי שסיכן את חייו באופן מיידי.

ד"ר צליל מרדכי-חן, רופאה בכירורגיה כללית מבית החולים הדסה הר הצופים אליו פונה הילד מסבירה: "קיבלנו עדכון שבדרכו אלינו פינוי של פעוט שנחבל בבטנו בשעות הצהריים וכעת נמצא בהכרה מעורפלת. כבר כשהגיע לבית החולים הבנו שהפציעה העיקרית שלו פוספסה ושהוא מדמם לבטן, הוא הגיע חיוור מאוד, בשוק עמוק, כמעט ללא סימני חיים. הצוות מיד התגייס להחייאה אגרסיבית. אני זוכרת את הקושי בלהסביר לאם איך הדרדר המצב שלו מתפירה של חתך בקופת החולים למצב כל כך קשה שדרש החייאה".

"יצאתי מחדר הלם לאחר ייצוב ראשוני לדבר עם אמו של הפעוט" מוספיה ד"ר הדס טרספולסקי, רופאת ילדים נוספת שטיפלה בו. "היא שאלה אותי האם להעביר לו מוצץ כדי להרגיע אותו. הייתי צריכה להסביר לה שהמצב שונה מאוד ממה שהיא מתארת לעצמה –  הילד אינו בהכרה, ומוצץ יהיה לו לעזר רק אחרי שיתאושש בהמשך. הרגענו אותה והסברנו מה צפוי לבנה, היא הייתה כמובן במתח עצום".

"בעזרת ד"ר עומר רמדאן, רופא בכיר מומחה להרדמה, הרדמנו והנשמנו את הפעוט והעברנו אותו במהירות לביצוע הדמיה. כפי שחשדנו שבר הזכוכית חדר את דופן הבטן של הפעוט וגרם לדימום מסכן חיים ולפגיעה במספר איברים פנימיים שגרם לדימום משמעותי בחלל הבטן. הפעוט הועבר לחדר ניתוח שם תוקנו הקרעים על ידי הצוות הכירורגי, והוא הועבר לטיפול נמרץ ילדים כשהוא מורדם ומונשם.

"כל הכבוד לאמא העירנית של הפעוט, שזיהתה בזמן שהוא לא מתנהג כרגיל – ולמרות שלכאורה כבר טופל בקופת החולים, החליטה לפנות אותו לחדר מיון. ההחלטה הזאת הצילה את חייו".

"בשיתוף פעולה עם הצוות המקביל שלנו מבית החולים הדסה עין כרם, הפעוט התאושש לאחר מספר ימים והשתחרר לביתו כשהוא הולך ומחייך", מסכמת ד"ר מרדכי חן. "הסיכון באיבוד דם הוא שהגוף יעבור קריסת מערכות ולכן היה עלינו לעבוד במהירות וביעילות, ולשמחתנו הפעוט הגיב בצורה מיטבית לטיפול. כמי שראתה אותו כשהגיע, הרגשתי שמדובר בלא פחות מנס".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ליאורה

    אותם רופאים שמתנגדי החיסונים הפסיכים טוענים בתקיפות שהם מנסים לפגוע בבריאות שלנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר