(הדמיה: נופר אדריכלים ומתכנני ערים)

מגרש כדורגל, אולם כדורסל ומתקני כושר: מיליוני שקלים יושקעו לטובת מתקני ספורט במזרח ירושלים

מדובר בתוכנית רחבה שתפקידה לשדרג את רמת המחייה ולספק רווחה חברתית וחינוכית לכלל תושבי האזור. מנכ"ל משרד התרבות והספורט: "השקעה נכונה בספורט תביא לצמצום פערים"

פורסם בתאריך: 2.2.22 16:18

משרד התרבות והספורט, בשיתוף פעולה עם משרד ירושלים ומורשת ועיריית ירושלים, אישרו פרויקט מיוחד, שבו יוקצו לראשונה מיליוני שקלים לפיתוח הספורט במזרח ירושלים, ובעזרתם יוקמו מספר מתקני ספורט חדשים, לאחר הזנחה של עשרות שנים.

ל"כל העיר" נמסר כי "גולת הכותרת תהיה אולם ספורט גדול שיהיה מיועד לכדורסל, אך יעשה בו שימוש גם לענפים אחרים בוואדי קדום ראס אל עמוד ששטחו 14 דונם, שישמש ביום את בית הספר ואחר הצוהריים את הקהילה, וביחד עם מגרש כדורגל באותו מתחם חינוך, בנוסף לשבילי הליכה עם תאורה ופיזור של מתקני כושר".

"לפרויקט יש מטרות רבות, כל זה לאחר שנים של הזנחה עם תשתיות ישנות, אלימות שגואה ובני נוער שאין להם מקומות לשחק ולהתאמן, ונעשה באזור עם שטח מאוד צפוף, הכל כדי להביא לשינוי ולעזור לפתח גם את הספורט במגזר", מציינים במשרד ירושלים ומורשת ומדגישים כי "התקציב הרחב שהועבר ממשרד התרבות והספורט לטובת בניית קריית הספורט במזרח ירושלים, מתבסס על החלטת ממשלה 3790 לצמצום פערים חברתיים כלכליים במזרח ירושלים, המנוהלת על ידי משרד ירושלים ומורשת".

"החלטת הממשלה, שמתוקצבת בכ-2.1 מיליארד שקלים לחמש שנים, עוסקת בתחומים רבים", מוסרים במשרד ירושלים. "בין היתר, בתחום החינוך מושקעים משאבים רבים בהעברת בתי ספר במזרח ירושלים לתוכנית לימודים ישראלית, בתחום התעסוקה והמסחר שמים במשרד ירושלים ומורשת דגש על יצירת מקומות עבודה איכותיים ומרכזי מסחר חדשניים ברחבי מזרח ירושלים, ועוד".

 

 

מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך: "מדובר בתכנית חשובה ומשמעותית לטובת תושבי ותושבות מזרח ירושלים אשר ייהנו ממתקני ספורט חדישים במסגרת תכנית רחבה שתפקידה לשדרג את רמת המחייה ולספק רווחה חברתית וחינוכית לכלל תושבי האזור. השקעה נכונה בספורט תביא לצמצום פערים לאוכלוסייה במזרח העיר וערך מוסף רב לילדים ובני הנוער שיעסקו בספורט כתחביב או כדרך חיים".

מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת נתנאל איזק סיפר: "תוכנית החומש הממשלתית לצמצום הפערים במזרח ירושלים בהובלת השר זאב אלקין, מובילה לשינוי המציאות בשטח. אנו פועלים לקדם אפשרויות להשכלה וחינוך ולתעסוקה איכותית ומסחר ולפעול למען עתיד טוב יותר. אני מודה למשרד התרבות והספורט על המקצועיות ועל שיתוף הפעולה המשמעותי, ובטוח כי המאמץ הממשלתי המשותף לפיתוח האזור יימשך".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר