פעילות כוחות הביטחון וההצלה הלילה בשייח ג'ראח (צילומים: דוברות המשטרה, תיעוד מבצעי מד"א, דוברות איחוד הצלה)
פעילות כוחות הביטחון וההצלה הלילה בשייח ג'ראח (צילומים: דוברות המשטרה, תיעוד מבצעי מד"א, דוברות איחוד הצלה)

לילה סוער בשייח ג'ראח: דריסה, התפרעויות יידוי אבנים ומעצרים

צעיר יהודי נדרס הלילה בשכונת שייח ג'ראח. הנהג הערבי טען כי רוסס בגז פלפל שניות לפני כן. עוד קודם לכן וגם לאחר מכן - התפרעויות אלימות ויידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון. 6 נעצרו

פורסם בתאריך: 13.2.22 08:41

סופ"ש סוער בשייח ג'ראח במזרח העיר. לאחר הצתת בית משפחה יהודית בלילה שבין שישי לשבת, באירוע שבמזל גדול הסתיים ללא נפגעים לאחר שבני המשפחה לא שהו בבית – הודיע ח"כ איתמר בן גביר כי בכוונתו לפתוח לשכה זמנית בבית המשפחה. הודעת בן גביר חיממה את הגזרה, שגם כך היתה חמה מאוד ובאזור נרשמו במהלך הלילה התפרעויות.

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שהבית המדובר בשייח ג'ראח מהווה מוקד לפעילות לאומנית. בציוץ בטויטר כתב סגן ראש העיר אריה קינג כי לעבר הבית של טל יושיבייב בשכונת שמעון הצדיק נזרקו לפני מספר שנים 3 בקבוקי תבערה. עוד טוען קינג כי תיק חקירת האירוע נסגר אחרי 4 ימים בלבד.


פעילות משטרה בשייח ג'ראח, שוטרים, פעילות מבצעית (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה בשייח ג'ראח (צילום: דוברות המשטרה)


ההצתה ביום שישי הובילה, כאמור, להתחממות הגזרה – והשיא (בינתיים?) היה במהלך הלילה (בין שבת לראשון) כאשר מספר אזרחים נפגעו בהתפרעויות אלימות שהתרחשו בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים, בין הנפגעים – צעיר יהודי שנדרס על ידי נהג ערבי. לטענת הנהג – הוא רוסס שניות לפני כן בגז פלפל. הנהג נעצר להמשך חקירת האירוע.

האירוע הזה היה שיאו של לילה סוער בשכונת שייח ג'ראח, שם נרשמו התפרעויות קשות, יידויי אבנים, אלימות כלפי תושבים וכלפי כוחות הביטחון והפרות סדר כלליות.


פעילות משטרה בשייח ג'ראח מעצרים מעצר בלילה (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה בשייח ג'ראח (צילום: דוברות המשטרה)


ממשטרת ירושלים נמסר כי "במהלך הלילה נעצרו 6 חשודים בהפרות סדר בשכונת שייח' ג'ארח שבמזרח ירושלים. הפרות הסדר כללו יידוי אבנים ועימותים. בעקבות זאת, נפגעו מספר אזרחים שפונו לקבלת טיפול רפואי".

במשטרה מוסיפים ואומרים כי "כוחות המשטרה הדפו את מפרי הסדר, זאת לאחר שלא נשמעו לאזהרות השוטרים והוראת הפיזור שניתנה במקום על ידי קצין משטרה. בתוך כך, המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפרות סדר".

באשר לאירוע הדריסה – אומרים במשטרה: "במהלך הפרות הסדר, התקבל במשטרה דיווח על רכב שפגע באחד המעורבים, נהג הרכב (21) תושב מזרח ירושלים, נעצר ולאחר בירור עמו, טען כי רוסס בגז פלפל והמשטרה פתחה בחקירה".


פעילות איחוד הצלה, אמבולנס בשייח ג'ראח (צילום: דוברות איחוד הצלה)

(צילום: דוברות איחוד הצלה)


"משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד פורעי חוק וסדר שינסו לפגוע בשלום הציבור ובטחונו", מסכמים במשטרה.

ינון דהן חובש איחוד הצלה מסר: "מדובר בהולך רגל שלדברי עוברי אורח נפגע מרכב. הענקנו לו סיוע ראשוני בזירת האירוע ומצבו בשלב זה מוגדר בינוני".
אבי יודקאווסקי חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "לאחר הסיוע הראשוני שהענקנו לו בזירה הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים שבסמוך. כמו כן הענקנו סיוע לצעיר נוסף שנחבל בראשו ומצבו מוגדר קל".

 

 

ממד"א ירושלים נמסר: "במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים התקבל דיווח על הולך רגל שנפגע מרכב סמוך לשמעון הצדיק בשכ' שיח ג'ארח ליד כיכר קירמה. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים הדסה בהר הצופים צעיר בשנות ה-20 במצב בינוני עם חבלות בגפיים. מהמקום פונה גם צעיר כבן 20 במצב קל עם חבלה בראש לאחר שנפגע מאבן".


אמבולנס מדא לילה פעילות מד"א בשייח ג'ראח (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר