תמונת הפגנה יוצאי אתיופיה (צילום: מתוך סרטון ההפגנה בכניסה לעיר, דוברות המשטרה)
תמונת הפגנה יוצאי אתיופיה (צילום: מתוך סרטון ההפגנה בכניסה לעיר, דוברות המשטרה)

פינוי מרכז הקליטה במבשרת: האם יימצא דיור חלופי למשפחות?

בעוד חודשיים יפונו כ־450 דיירים ממרכז הקליטה במבשרת. משרד העלייה והקליטה: “לא יהיה מצב שבו עולים זכאים ייזרקו לרחוב”

פורסם בתאריך: 15.7.17 17:38

דיירי מרכז הקליטה במבשרת ציון, עולים חדשים מאתיופיה, קרובי משפחותיהם ותומכים נוספים, הפגינו השבוע בכניסה לעיר בדרישה לבטל את סגירת המרכז הצפויה בספטמבר הקרוב. בהנהגת המאבק מציינים השבוע: “אנחנו דורשים מהמדינה למצוא לנו פיתרון קבוע. לא רוצים להתרוצץ בין מרכזי קליטה. במידה ולא יימצא פתרון למשבר, נחריף את המאבק ונערוך הפגנות נוספות”.

 

כזכור, כ־450 דיירים במרכז הקליטה יפונו בעוד כחודשיים, בעקבות החלטת קרן הפנסיה של עובדי הסוכנות היהודית, בעלת הקרקע, למכור את השטח ליזמים פרטיים.  מנהיג המאבק גלגאי טפרה מדגיש בשיחה עם “כל העיר”: “ככל הנראה צריכים אותנו רק בבחירות ובצבא, חוץ מזה אנחנו לא מעניינים אף אחד”.

עו”ד נדב העצני, המייצג את העולים, טוען בשיחה עם “כל העיר”, “החלטת בית המשפט על פינוי מרכז הקליטה בספטמבר הקרוב, התבססה בין היתר על הבטחת הגורמים הרלוונטיים, למציאת פתרונות קבע לדיירי מרכז הקליטה. בהתחשב בכך שלא נמצאו פתרונות דיור הולמים לכלל דיירי המרכז, אין זה ראוי לסגור את מרכז הקליטה ולגרש את העולים לרחוב. ככל הנראה זה נובע מעוינות אפלה כלפי העולים מאתיופיה”.

 

מרכז קליטה מבשרת ציון (צילום: רלי כהן)

מרכז קליטה מבשרת ציון (צילום: רלי כהן)

מהסוכנות היהודית נמסר: “באוגוסט יעמוד מספר הדיירים במרכז הקליטה במבשרת על 455 איש. השיח בין עובדי הסוכנות לדיירים הוא תמיד קשוב, מכבד ומקצועי. יש להבהיר כי לפני שלוש שנים הגיעו הדיירים להסכם עם כל הגופים המנהלים את מרכז הקליטה, בתמיכתו ובאישורו של בית המשפט, ולפיו תינתן להם שהות של שלוש שנים לממש את מענקי הדיור המגיעים להם ממשרד הקליטה ולמצוא לעצמם דיור קבוע, אם ברכישה ואם בשכירות. יש במרכז הקליטה כמה עשרות דיירים (קשישים ומשפחות חד הוריות) שזכאים לדיור ציבורי – לאלה הובטח דיור במרכז קליטה חלופי, כך שנמצא עבורם פתרון כפי שהוסכם לפני שלוש שנים. שאר הדיירים, שמיצו את זכאותם למגורים במרכז קליטה (בין שנתיים לשלוש), אמורים בשלב זה – בדיוק כמו כל עולה אחר – לקחת את המענקים שהמדינה מעמידה לרשותם ולצאת לחיים עצמאיים. אשר לדרישה לקבל ארכה נוספת: יודגש כי מרכז קליטה הוא מקום מגורים זמני המיועד לתקופת התאקלמות ראשונית בארץ ואיננו מיועד למגורי קבע. כמו כל העולים במרכזי קליטה אחרים, גם הדיירים במרכז במבשרת אמורים – לאחר תקופת ההתאקלמות – לעמוד ברשות עצמם ולהיעזר לשם כך בכל הטבה שהם זכאים לה ממשרד הקליטה, מביטוח לאומי וכו’. הארכה נוספת, שממילא סותרת את ההסכם שקיבל תוקף של צו בית משפט, לא תפטור אותם מהצורך למצוא לעצמם מגורי קבע, בדיוק כפי שעשו עולים אחרים הן מהמרכז במבשרת והן ממרכזי קליטה אחרים”.

 

תמונת הפגנה יוצאי אתיופיה (צילום: מתוך סרטון ההפגנה בכניסה לעיר, דוברות המשטרה)

תמונת הפגנה יוצאי אתיופיה (צילום: מתוך סרטון ההפגנה בכניסה לעיר, דוברות המשטרה)

 

ממשרד העלייה והקליטה: “על פי ההסכם שקיבל תוקף של פסק דין בחודש יוני 2014, משרד העלייה והקליטה חתם על חוזה להפעלת מרכז הקליטה במבשרת לתקופה של שלוש שנים ,הפסיק לאכלס עולים חדשים נוספים במרכז הקליטה ולצד זה המשיך כל העת להציע פתרונות של דיור קבע לעולים הזכאים המתגוררים במקום. משרד העלייה והקליטה מודע למועד סיום הפעלת מרכז הקליטה ואין הוא מבקש להמשיך להפעילו לאורך זמן ושלא לצורך. זאת בין היתר מאחר ומעצם טבעו, מהווה מרכז הקליטה מקום לדיור זמני למתגוררים בו. בפועל, במועד סיום החוזה שני שליש ממרכז הקליטה במבשרת ציון נותר ריק. ובוודאי שהמשרד שהנו גוף ממשלתי, לא יחזיק משאב ציבורי שאין לו צורך בו. חשוב להדגיש, שמשרד העלייה והקליטה דואג לכלל אוכלוסיית העולים הזכאים, ולא יהיה מצב שבו עולים זכאים ייזרקו לרחוב. למשרד ולסוכנות היהודית פתרונות חלופיים לעולים הנותרים במרכז הקליטה”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר