מתחם ורבורג (צילום: גוגל מפות)
מתחם ורבורג (צילום: גוגל מפות)

שוב קריאה לקידום ואישור תוכנית ורבורג. הערב – דיון במועצת העירייה

בהמשך לתוכנית 'הטוב המשותף' של מינהל קהילתי יובלים, עליה פורסם ב"כל העיר", סיעת התעוררות תעלה הערב, שלישי, לדיון במועצה את קידום התוכנית המקורית הכוללת מוסדות עוגן תרבותיים. העירייה בתגובה: "למתחם הוכנה תוכנית בניין עיר, הכוללת בית תרבות ואולם לקיום מופעים"

פורסם בתאריך: 26.4.22 07:55

תוכנית ורבורג שוב עולה לכותרות, ושוב עולה השאלה מה יחליטו ראש העיר משה ליאון ועיריית ירושלים לעשות?

כזכור, כפי שפורסם לפני כשלושה שבועות ב"כל העיר", מינהל קהילתי יובלים גיבש מסמך מדיניות תחת הכותרת 'הטוב המשותף', שמטרתו מתן מענה לכלל האוכלוסיות והמגזרים שחיים בשכונת קרית היובל. אחד מהסעיפים המרכזיים בתוכנית 'הטוב המשותף' הינו קידום ואישור מידי של תוכנית מתחם ורבורג.



בעיריית ירושלים ציינו אז כי התוכנית קודמה במסגרת תב"ע עירונית וכי בקרוב היא תובא לאישור הוועדה המקומית, אולם כאן מגיעה נקודת מחלוקת נוספת – איזה תוכנית תאושר למתחם?

כידוע, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", התוכנית המקורית למתחם ורבורג כוללת הקמת מוסדות תרבות וחינוך רבים הכוללים מוסדות עוגן תרבותיים כגון הצוללת הצהובה ופאב המפלצת, כמו גם בית לחייל הבודד, מכינה קדם צבאית, הישיבה החילונית ועוד – כל זאת במטרה להפוך את המתחם לאבן שואבת עבור משפחות וצעירים לקרית היובל.

מנגד, לאחר היבחרו של משה ליאון לראשות העיר, שונתה התוכנית ולאחר מכן היא נכנסה להקפאה עמוקה ולא הובאה לאישור.

כעת, כפי שצוין לעיל, התוכנית חוזרת לכותרת ולשולחן הדיונים. פרט לתוכנית 'הטוב המשותף' של מינהל קהילתי יובלים הקוראת לקידום ואישור התוכנית למתחם, העלתה השבוע סיעת התעוררות את הנושא לסדר היום של מועצת העירייה.


עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)


תחת הכותרת הקמת 'קריית תרבות ופנאי במתחם ורבורג כעוגן לקריית יובל כשכונה ציונית חזקה' מבקשת סיעת התעוררות ממועצת העירייה לאשר ולקדם את התוכנית המקורית. בהצעת ההחלטה, שצפויה להיות לעלות דיון בישיבת מועצת העירייה שתתקיים הערב, שלישי (26.4), נכתב בין השאר: "החלטת הועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים מתאריך 18 ביולי 2017, ראתה לנגד עיניה את צביונה המיוחד של השכונה, ומתוך בחינה אובייקטיבית של צרכי הקהילה והשכונה מצאה לנכון לאשר הקמתם של מבני ציבור ובהם "בית לחיל הבודד", מעונות סטודנטים, מכינה קדם צבאית, מוסדות תרבות, קפיטריה ובית קפה שכונתי, ולבסוף גינה קהילתית. החלטה זו עולה בקנה אחד עם הרצון לשמור על צביונה של שכונת קריית יובל ולאפשר בה התפתחות משמעותית גם לציבור הציוני בשכונה".

בהמשך נכתב כי "משה ליאון כראש עיריית ירושלים, ביטל את התוכנית הקודמת של הועדה המחוזית למתחם ורבורג, והחליט על הקמת אודיטוריום בן 500 מקומות, למרות שקיימים כאלו במרחב. החלטה זו יצרה חוסר סימטריה מובהק בין הציבורים השונים, וביטול התוכנית הקודמת, שיכלה למשוך משפחות צעירות וצעירים בכלל לקריית יובל, מהווה פגיעה קשה בצביונה של השכונה".

בהתעוררות מציינים לחיוב את התוכנית של המינהל הקהילתי ומדגישים כי "כחלק מתוכנית 'הטוב המשותף' מקדמים חברי הנהלת המינהל הקהילתי פעולות שיטיבו עם הציבור החילוני, הדתי והחרדי גם יחד, ועל כך הערכה רבה על פועלם. היכולת לגשר על הפערים והשסעים בשכונה, ולהוביל יחד מהלך מגובש של המינהל לטיוב החיים המשותפים, מהווה בשורה לעיר ירושלים".

 

 

"ירושלים חייבת להציע לציבור הכללי איכות חיים, ובוודאי לתושבי שכונת קרית היובל, שעוברת תהליכי בנייה והתחדשות עירונית", נכתב לסיכום. "ללא התייחסות מתאימה, וקידום תוכניות כדוגמת מוסדות עוגן תרבותיים בשכונה (כדוגמת הצוללת הצהובה), פאבים קהילתיים, מכינות ותוכניות של צעירים, ושטחים ירוקים ופתוחים, קריית יובל תיפגע".

הצעת ההחלטה של התעוררות כוללת: "עיריית ירושלים תפעל לחיזוק שכונת קרית היובל, והעצמת הציבור הכללי בתוכה, תאמץ את התוכנית הקודמת שאושרה למתחם ורבורג, במסגרתה יוקמו במתחם ורבורג מוסדות תרבות וחינוך הכוללים – מוסדות עוגן תרבותיים, "בית לחיל הבודד", מעונות סטודנטים, מכינה קדם צבאית, בית קפה ופאב שכונתי ועוד, כך שהמתחם יהפוך לאבן שואבת למשפחות וצעירים לשכונה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "למתחם הוכנה תוכנית בניין עיר, הכוללת בית תרבות ואולם לקיום מופעים, אולמות משנה וחללים משלימים לאומנויות. התוכנית הוכנה בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים ובתיאום עם מינהל קהילתי יובלים. התוכנית תובא לדיון ואישור בוועדה המקומית".


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר