שבילי אופניים בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)
שבילי אופניים בירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

בהיקף של 360 מיליון שקלים – משרד התחבורה יקדם שבילי אופניים ותשתיות בירושלים

מטרת הפרויקט הנה לצמצם את הפערים בין מזרח העיר למערבה, ולעודד את תושבי העיר כולה לעבור מרכב פרטי לתחבורה ציבורית שתפחית את הגודש בכבישים

פורסם בתאריך: 31.5.22 07:50

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משקיע 360 מיליון שקלים לפיתוח תשתיות תחבורה בירושלים בדגש על תחבורה ציבורית בירושלים, זאת במסגרת החלטת ממשלה לפיתוח העיר שעברה בישיבת הממשלה אתמול, ראשון. ההצעה כוללת השקעה בתחבורה ציבורית ובשבילי אופניים ברחבי ירושלים ושדרוג תשתיות תחבורה במזרח העיר, מתוך מטרה לצמצם את הפערים בין מזרח העיר למערבה, ולעודד את תושבי ותושבות העיר כולה לעבור מרכב פרטי לתחבורה ציבורית שתפחית את הגודש בכבישים.

ל"כל העיר" נמסר כי "במסגרת ההשקעה של משרד התחבורה בהחלטת הממשלה, שהובילה שרת התחבורה מרב מיכאלי, מערך התחבורה הציבורית בירושלים ישודרג בהיקף של יותר מ-200 מיליון שקלים, בארבע השנים הקרובות (2022-2026) לקידום, תכנון וביצוע של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית והליכתיות במע"ר מזרח ירושלים, ובכבישים "נעמי שמר", "שמואל מאיר", "מאיר גרשון", "בנבנישתי", "עטרות" ו"בייט", הכולל שביל אופניים ותחבורה ציבורית לבית החולים שערי צדק. נתיבים אלה יבוצעו בהתאם לתכנית החומש לשיפור התחבורה הציבורית בעיר, שגובשה ואושרה במסגרת חוק ההסדרים לשנים 2021-2022".

"כמו כן, שרת התחבורה תקדם שבילי אופניים באורך של 20 קילומטרים ברחבי ירושלים, בעלות כוללת של 100 מיליון שקלים, בארבע השנים הקרובות (2022-2026), ותכנון תשתיות רכיבה במזרח ירושלים, בעלות של 10 מיליון שקלים. בנוסף, במסגרת ההחלטה, שרת התחבורה תקדם באופן מיידי תכנון כבישים במזרח העיר ירושלים, בהתאם לסקר תשתיות שבוצע באזור, בהיקף של 50 מיליון שקלים".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "ירושלים, העיר שחוברה לה יחדיו, עושה עוד צעד בדרך לחיבור תחבורתי אמיתי של כל חלקי העיר וזה משמח במיוחד להעביר את ההחלטה הזאת היום, ביום ירושלים. אני מאמינה שהדרך היחידה לצאת מהפקק שירושלים נמצאת בו, הוא מעבר לעוד תחבורה ציבורית. ירושלים, בהובלת ראש העיר משה ליאון שמחוייב לפיתוח התחבורה הציבורית, מובילה כבר היום בתחום, והיום אנחנו עושות ביחד צעד נוסף לעבר עתיד טוב יותר לתחבורה של הירושלמיות והירושלמים. אחת הבשורות היא שלראשונה תקצבנו תכנון שבילי אופניים במזרח העיר, כי אני מאמינה שעל כל חלקי העיר להתרגל למעבר לתחבורה ציבורית, כדי שכולנו נוכל לצאת מהפקק".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר