(צילום: מאוחדת)
(צילום: מאוחדת)

"לא היה ניתן לפנות אותה להדסה" – הלידה המפתיעה והחטופה במרפאת מאוחדת

לקוחה קופת חולים מאוחדת הגיעה למוקד ערב נשים של סניף מאוחדת בבית שמש, כשהיא סובלת מכאבי בטן וגב עזים. תוך 10 דק' מרגע הגעתה למוקד, יילד אותה הצוות הרפואי. ד"ר גלעד קרואני, עבורו זו הייתה המשמרת האחרונה רגע לפני יציאה לתת התמחות בתחום הפוריות בקנדה, סגר מעגל עם היולדת המאושרת וביקר אותה בבית החולים יום לאחר הלידה

פורסם בתאריך: 21.6.22 13:15

ד"ר גלעד קרואני, מומחה בפריון, גינקולוגיה ומיילדות במאוחדת ובבית החולים הדסה עין כרם, לא דמיין שכך תסתיים המשמרת האחרונה שלו במוקד ערב נשים של מאוחדת בעיר בית שמש, רגע לפני שהוא עולה למטוס לרילוקיישן בקנדה עם אשתו וששת ילדיו. בשעה 20:15 נכנסה למוקד גילה, לקוחת מאוחדת תושבת העיר בת 29, כשהיא בשבוע 40+ 4 וסובלת מכאבי בטן וגב עזים. יהודית ישראלי, אחות נשים ומיילדות במוקד השכיבה אותה על המיטה, חיברה אותה למוניטור וניגשה מיד לקרוא לד"ר קרואני, ותוך דקות ספורות הצוות מצא את עצמו מיילד את גילה על מיטת המרפאה.

"זה היה ההיריון השלישי שלי. בשעות הבוקר הגעתי למעקב הריון עודף, המוניטור שלי היה תקין ולא נצפו צירים, ביקשו ממני לחזור לבדיקה בעוד יומיים, כמקובל, אלא אם כן תהיה התפתחות חריגה. בשעות הצהריים התחלתי להרגיש כאבים שהתעצמו עד לשעות הערב", מספרת היולדת הנרגשת.

הרופא, ששמע את אנחות הכאב מחדרו, ביקש מהאחות להזמין אמבולנס והכריז שהמטופלת בלידה. "ניגשתי לבדוק את המטופלת ומצאתי שהיא נמצאת בלידה פעילה", מספר ד"ר קרואני. "הלידה התקדמה מהר מאוד, והבנתי שלא ניתן יהיה לפנות אותה בשלב זה לבית חולים במצב זה. בשעה 20:25 נולדה ילדה מתוקה שהתקבלה בזרועות הוריה בהתרגשות רבה, אליה היינו שותפים גם אנחנו במרפאה, שלא נוהגים לקבל בה לידות. התינוקת נעטפה והשתיים הועברו לבית החולים להמשך טיפול".

כחלק מסגירת המעגל בבי"ח הדסה, ובזכות הקשר הרציף שנשמר בין רופאי הקהילה בקופת חולים מאוחדת לצוות בית החולים, שבשניהם עובד ד״ר קרואני, היה אך טבעי להעביר את האישה והתינוקת אל חדר הלידה בהדסה עין כרם.

רגע לפני שהוא עולה למטוס, החליטו ד"ר קרואני והאחות יהודית ישראלי לבקר את היולדת הטרייה ובעלה במחלקת היולדות, שם היא הודתה להם על הטיפול המסור, המקצועי והרגיש. ״היולדת התקבלה בבית החולים על ידי צוות חדר הלידה שכבר המתין לבואה ושמע על האירוע. מאז אני עוקב אחריה והיה לי חשוב להגיע לבקר אותה ולראות איך היא התאוששה לאחר החוויה. מדובר ללא ספק בסגירת מעגל כשיילדתי את המטופלת בתור רופא המוקד במאוחדת ולאחר מכן ליוויתי אותה במחלקת היולדות בהדסה", מסכם ד״ר קרואני בחיוך.

ל"כל העיר" נמסר כי "בסופ"ש צפוי ד"ר קרואני לטוס לקנדה עם בני משפחתו שם יעבור התמחות בפוריות בבית החולים Mount Sinai בטורנטו, קנדה".


מחפשים דירת 4 חדרים בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר