מונית שירות (צילום: אביעד הרמן)
מונית שירות (צילום: אביעד הרמן)

הקטסטרופה באוטובוסים: תוכנית להפעלת מוניות שירות בעיר

תוכנית להפעלת מוניות שירות בירושלים הוגשה למשרד התחבורה. התוכנית, שהגיעה לידי אתר "כל העיר", כוללת הקמה של 12 מוניות שירות, על מנת להתגבר על העומסים והצפיפות באוטובוסים של אגד

פורסם בתאריך: 20.7.17 15:53

עומס, דוחק וצפיפות באוטובוסים בעיר – בהמשך לפרסום באתר "כל העיר", תוכנית להפעלת מוניות שירות בירושלים הוגשה למשרד התחבורה. לפי התוכנית שהגיעה לידי אתר "כל העיר", שגובשה על ידי אלעד מלכא, חבר ועד מנהל וראש צוות תחבורה בתנועת התעוררות בירושלים, יופעלו מוניות שירות בעיר, על מנת להתגבר על העומסים באוטובוסים של אגד, ב-12 קווים שונים.

תוכנית קווי מוניות השירות בירושלים

גילה-גבעת שאול: כיום פועל קו אגד 33 הנוסע מגילה לגבעת שאול, זמן נסיעה כשעה, וקו 31 מגילה לתחנה המרכזית ומשם לגבעת שאול, זמן נסיעה ממוצע כשעה ו-10 דקות.  ההצעה היא להפעיל קו מונית שירות מגילה דרך כביש בגין לגבעת שאול, משך זמן הנסיעה המושער לפי גוגל מפות 0 27 דקות, בהתייחס למספר העצירות, זמן הנסיעה צפוי להיארך כ-35 דקות. חיסכון של 36 אחוז מזמן הנסיעה.

הר חומה-גילה-הדסה עין כרם: כיום פועלים קווים 71 ו-72 מהר חומה לשוק מחנה יהודה ומשם קו 19 לבית החולים הדסה. משך זמן הנסיעה – כשעה וחצי באוטובוס. בנוסף, קווים 31 ו-32 מגילה לצומת פת ומשם להדסה עין כרם בקו 19 – זן נסיעה כשעה. ההצעה היא להפעיל מונית שירות מהר חומה דרך גילה לקניון מלחה ולהדסה עין כרם – זמן נסיעה משוער כ-42 דקות.

 

מוניות שירות (צילום: אסף עברון)

מונית שירות (צילום: אסף עברון)

 

רמות-הר הצופים: כיום נוסעים סטודנטים ובאי בית החולים הדסה הר הצופים מרמות לצומת בר אילן ומשם להר הצופים. משך הנסיעה – כשעה. מונית שירות מרמות ישירו להר הצופים יכולה לקצר את זמן הנסיעה ל-38 דקות, חיסכון של 37 אחוז בזמן הנסיעה.

פסגת זאב-מלחה: כיום אפשרויות הנסיעה הן מפסגת זאב לתחנה המרכזית באמצעות רכבת קלה או קווי אגד ומשם המשך בקווים 6, 31, 18, 14, 4. זמן הנסיעה כשעה וחצי. מונית שירות שתפעל מפסגת זאב דרך כביש בגין עד קניון מלחה, הגן הטכנולוגי ותחנת רכבת מלחה. לפי גוגל מפות משך זמן הנסיעה המשוער הינו 27 דקות, בנוסף לזמן העצירות זמן הנסיעות צפוי לעמוד על 35 דקות – חיסכון של 41 אחוז.

ארמון הנציב – תלפיות – מלחה – עין כרם: קו מונית שירות ישיר מארמון הנציב לעין כרם בפרק זמן נסיעה של כ-38 דקות, כולל עצירות.

קרית היובל – קרית הממשלה – בנייני האומה – הר החוצבים: כיום תושבי קרית היובל נוסעים להר החוצבים דרך קו ברמת שרת – משך זמן הנסיעה כשעה. קו מונית שירות חדש שיבצע איסוף קצר מקרית היובל וייסע ישירות לתחנה המרכזית דרך כביש בגין וקרית הממשלה ומשם להר החוצבים. זמן נסיעה משוער כולל עצירות – 35 דקות. חיסכון של 42 אחוז מזמן הנסיעה.

 

אלעד מלכא (צילום: ארנון בוסאני)

אלעד מלכא (צילום: ארנון בוסאני)

 

הר חומה – קרית הממשלה – בנייני האומה – הר החוצבים: כיום משך זמן הנסיעה עומד על למעלה משעה. לפי גוגל מפות, זמן נסיעה של קו מונית שירות מהר חומה ישירות להר החוצבים יימשך כ-45 דקות, כולל עצירות של המונית. חיסכון של 31 אחוז מזמן הנסיעה.

גילה – גשר המיתרים – הר החוצבים: כיום פועלים על התוואי בין גילה להר החוצבים הקווים 71 ו-72, זמן נסיעה: למעלה משעה. קו מונית שירות יכול לקצר את זמן הנסיעה לכ-38 דקות, כאשר הקו נוסע ישירות.

הר חומה – הר הצופים: כיום האפשרויות מהר חומה דורשות החלפת אוטובוס תוך סד זמנים של 65-75 דקות. עם עצירות מונית שירות תעשה את המסלול ב-50 דקות בלבד, חיסכון של 29 אחוז מזמן הנסיעה.

גילה – הר הצופים: גם מסלול נסיעה זה דורש כיום החלפת אוטובוסים עם זמן נסיעה שאורך 65-85 דקות. קו מונית שירות ישיר יצמצם את זמן הנסיעה לכ-55 דקות, חיסכון של 21 אחוז.

ארמון הנציב/ארנונה – הר הצופים: כיום אפשרות הנסיעה דורשת החלפת אוטובוסים, זמן נסיעה של 65-85 דקות. קו מונית שירות ישיר יפחית את זמן הנסיעה ל-55 דקות.

גבעת רם – רחביה – הר הצופים: מדובר בתוואי שמשרת סטודנטים וסטודנטיות רבים. בקווים הפועלים, 42, 9, 19, זמן הנסיעה עומד על כשעה ורבע. מונית שירות תוביל לצמצום זמן הנסיעה, כולל מספר עצירות בדרך, לכ-40 דקות. חיסכון של כ-30 אחוז.

 

(צילום: 15 דקות)

צפיפות בקו 31 (צילום: 15 דקות)

במכתב ששיגר מלכא למנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה תא"ל (מיל') מאיר חן, הוא כותב: "במהלך תשעת החודשים האחרונים אנחנו מעבירים אליכם פניות של נוסעי תחבורה ציבורית בירושלים בגין איחורים, צפיפות או חוסר ביצוע". מלכא מציין במכתב כי מבדיקות שנערכו בינואר 2017 "כ-12 אחוז מהנסיעות, כל נסיעה שמינית, כלל לא מבוצעת בירושלים".

מלכא מדגיש: "במצב הנוכחי, נוסעי התחבורה הציבורית מחכים יותר מדי זמן בתחנות. נוסעים דחוקים ולא מצליחים לנהל שגרת חיים בהתבסס על תחבורה ציבורית. כל מי שידו משגת, עובר לנסיעה לרכב פרטי, ואלו שאין ידם משגת, בשכבות הסוציו-אקונומיות החלשות, נאלצים לנסוע בתחבורה ציבורית שאינה ראויה. לאורך זמן דרשנו, ועודנו דורשים: פירוק מונופול אגד בירושלים על ידי הכנסת מפעיל תחבורה ציבורית נוסף, ומתן רישיונות לקווי מוניות שירות בירושלים".

מלכא מסכם ומוסיף: "ניתן להניח שקיצור זמני הנסיעה וחוויית ניעה נעימה יותר, תתמרץ יותר אנשים לזנוח את הרכב הפרטי, לפחות חלקית, לטובת נסיעה במוניות השירות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שמעון

    קשקוש, אני יכול לכתוב מכתב לשר התחבורה שיהיה שרות הליקופטרים חינם, אז מה?

  2. עד

    הלוואי. 60 שנה שאין מוניות שירות בעיר, אם לא יותר. תוצאה של שלטון אגד ללא מיצרים. אפילו בת״א מחיר הנסיעה נמוך יותר, בזכות התחרות…
    מאחל את כל ההצלחה, אבל פסימי – הציבור בעיר מעולם לא היה אדיש יותר, וראוי למושלים בו בעיריה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר