בוטל - שוק הלילה (צילום: יח"צ)
בוטל - שוק הלילה (צילום: יח"צ)

העירייה החליטה לבטל את שוק הלילה. האמנים והסוחרים זועמים

לאחר שנתיים של פעילות החליטה העירייה שלא להאריך את ההתקשרות עם מפעיל שוק הלילה, שצפוי להיסגר ב-31.7

פורסם בתאריך: 19.7.17 16:22

לאחר שנתיים של פעילות החליטה השבוע העירייה לבטל את 'שוק הלילה', שפעל באזור כיכר ציון שבמרכז העיר, והוביל אליו אלפים מבין תושבי העיר ואורחים מהארץ ומחו"ל.

האמנים והסוחרים שפעלו בשוק בשנתיים האחרונות נדהמו למשמע החלטת העירייה, שעליה נודע להם רק ביום ראשון האחרון (16.7), ועל כן הם פנו במכתב לראש העיר ניר ברקת שבו הם טוענים: "שוק הלילה, לאחר שנתיים לא קלות של פיגועים וחבלי לידה, הצליח ליצור מרכז מפגש ייחודי שבו נפגשים כל תושבי העיר ואורחים מהארץ ומחו"ל. בנוסף, השוק מהווה פרנסה למאות אנשים אשר התעקשו ותמכו בשוק גם בימים של פיגועים ובנוכחות בשוק גם בחורפים הקרים. הקיץ הזה אנו מתחילים לראות את פירות ההשקעה של השנתיים האחרונות. תהליך יצירת יריד כמו בנחלת בנימין לוקח שנים. בשנה האחרונה מצטרפים אמנים חדשים והיריד שוקק יותר מתמיד… סגירת השוק באופן פתאומי ובכלל גורמת הרס פרנסה לכל המציגים, שהשקיעו ביריד אשר מהווה כיום עיקר פרנסתם. אנו מבקשים לדחות את סגירת שוק הלילה עד אחרי החגים, ולאפשר בדיקה מחדש והגדרת יעדים ריאליים לפני צעד כל כך משמעותי".

מכתב נוסף לראש העיר שיגרו אנשי ההפקה של היריד, שבו הם כותבים: "אנו, צוות העובדים של היריד, סטודנטים, אקדמאים, חיילים משוחררים, ועולים חדשים נדהמנו לשמוע על סגירתו הקרובה של שוק הלילה בסוף חודש יולי. שוק הלילה מהווה מקור פרנסה ליותר מ־50 צעירים ירושלמים למעלה משנתיים, נתון משמעותי בעיר כמו ירושלים. לעניות דעתנו לחתוך בצורה חדה פרנסה לעשרות צעירים, בלי הסברים ובלי נימוקים, אינו צעד מכבד או ראוי".

לטענתם, זהו היריד השלישי שנסגר בשנתיים האחרונות וההחלטה התקבלה באופן פוגעני שלא מקנה די זמן על מנת להעריך את מידת ההצלחה של היריד.

שוק הלילה בכיכר ציון (צילום: יח"צ)

שוק הלילה בכיכר ציון (צילום: יח"צ)

 

מנגד, מהעירייה נמסר כי "במסגרת ההסכם עם מפעיל שוק הלילה נקבע כי בתוך שנתיים יתאפשר לעירייה לבחון את ההתקשרות ולבחון האם להאריכה. לאור זאת החליטה העירייה לא להאריך בשלב זה את ההתקשרות עם המפעיל ולבחון אפשרויות נוספות לפעילות וירידים במרכז העיר.

"חשוב לציין כי במרכז העיר קיימות אטרקציות תיירותיות חדשות ויפות כגון: רחוב המטריות, מיצג הרדיו, מיצג העננים ועוד המושכים עשרות אלפי תיירים ומבקרים המסייעים רבות לעסקים במרכז העיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ציפי פוליטי

    עירית ירושלים מדברת על אטרקציות שקיימות בעיר. איש לא מכחיש זאת. אבל, האם רוצה העיר הזאת להתהדר ב-"ייחודיות" של היותה המקום היחיד בעולם, שאין בו שוק אמנות ועתיקות?? הרי בכל עיר בעולם המערבי, בכל כפר, ובכל מקום שכוח אל, מתקיים שוק כזה, לפחות אחת לשבוע!!!!! האם מישהו בעיריה בדק איך התושבים, המבקרים, התיירים, מגיבים לשוק הזה בשמחה, בהערכה, בברכה, בתשוקה??? איזה עוד אירוע יש בירושלים, שמאחד בתוכו נגיעה בהסטוריה, אמנות ואומנות, תרבות מהמעלה הראשונה, קשר בלתי אמצעי עם מגוון אנשים, בילוי איכותי של המבקרים, פרנסה למציגים ????? האם כסף, מלחמות אגו, ניפוחי חזה, כמו טווס, ועוד אמצעים פסולים אחרים, מתעלים מעל האירוע השבועי הנהדר הזה, שכולם, פה אחד, מהללים, מצפים לו, רוצים את קיומו???? אם מישהו בעיריה יוכל לתת לי תשובות משכנעות על השאלות שלי, אדע שההחלטה לסגור את שוק הלילה, היתה מוצדקת.

  2. ציפי פוליטי.

    יתכן שהסגירה הנוכחית, באה כדי להאדיר את יריד חוצות היוצר, שהעיריה מארגנת?? האם מישהו בעיריה חשש ששוק הלילה מצליח מדי, מבחינת מה שהוא מעניק למבקרים בו, וחשש שהזרקורים יופנו, לא לכיוון שהעיריה רוצה?? אנחנו המציגים, הם הברומטר האמיתי לחשיבותו של השוק הזה. אנחנו נפגשים עם המבקרים בו. אנחנו רואים את הברק בעיני המבקרים, כשהם מסתובבים בין הדוכנים. אנחנו מרגישים את התרומה האדירה שלנו לעיר, לתושביה, לתיירות הפנים, לתיירות החוץ. האם מישהו בעיריה טרח לצאת מאיזור הנוחות שלו, ולבוא לשמוע מה יש לנו, נמציגים להגיד????? חוסר הגיון הוא מצרך קבוע בחיי המין האנושי. אבל יציאה מגבולות חוסר ההגיון, לזה כבר אין מילים בלקסיקון השפה העברית.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר