גליה אביחיל (צילום: פרטי)
גליה אביחיל (צילום: פרטי)

"הציבור הירושלמי מאוד מפרגן ונאמן, כיף מאוד לתת לו שירות"

גליה אביחיל, בעלת "קפה אביחיל" במלחה, השיקה היום, רביעי, תפריט חדש הכולל מנות ללא סוכר, בשיחה עם "כל העיר" היא מספרת: "אני לא מחפשת להתעשר. אני רוצה להתפרנס בכבוד ולתת אוכל ואהבה לאנשים"

פורסם בתאריך: 19.7.17 19:11

"מאוד קשה ולא מתגמל להיות בעלת עסק בירושלים", אומרת גליה דניאל אביחיל, בעלת "קפה אביחיל" הפועל בשכונת מלחה למעלה מעשר שנים. "ברמה החומרית – עובדים מאוד–מאוד קשה והתגמול הוא לא בהתאם, אבל אני כל כך אוהבת את זה, אז אני לא מחפשת להתעשר. אני רוצה להתפרנס בכבוד ולתת אוכל ואהבה לאנשים ולשרת אנשים. כשאוהבים את זה, זה שווה הכל. הסיפוק מבחינתי הוא מאוד גדול. אנחנו פה מעל 10 שנים וזה מאוד מספק והציבור הירושלמי מאוד מפרגן ונאמן, כיף מאוד לתת לו שירות".

אביחיל, בת 43, המתגוררת ברמת שרת, מנהלת ביחד עם בעלה שלומי את העסק המשפחתי. "הוא שף קונדיטור ואני בפרונט", היא מספרת . "יש לי שלושה ילדים. נויה בת ה-4 משותפת עם שלומי ושני בנים מנישואים ראשונים בני 17 ו-15. גם הילדים שלנו עובדים בקפה. הבן הבכור מלצר, הבינוני עושה מה שצריך ונויה הקטנה מנהלת את כולם. גם הילדים של שלומי מהנישואים הראשונים עובדים בקפה, דניאל עובד בערבים והוא הרוח החיה של המקום".

 

גליה אביחיל (צילום: פרטי)

גליה אביחיל (צילום: פרטי)

 

'אביחיל' הוקם בשנת 1932 כמאפייה במלחה, שפעילה עד היום על ידי דני אביחיל. תושבי המקום ביקשו עם השנים גם תוספת של קפה וסלטים. הרעיון קסם לאביחיל, בתו של דני, והיא פתחה את בית הקפה לפני למעלה מעשור. לפני כחודש וחצי נערכה בבית הקפה חגיגה לציון עשר שנים למקום. היום, רביעי, הושק תפריט חדש בקפה אביחיל (הדישון 21 מלחה) בשיתוף פעולה עם "אתגר ללא סוכר" (תכנית אינטרנטית של 30 יום, שבמסגרתה מתרגלים חיים ללא סוכר). אל התפריט הוכנסו מנות ללא סוכר שאושרו על ידי דיאטנית, מנות טבעוניות ומנות ללא גלוטן, ובאופן כללי אביחיל מספרת שיש הקפדה על הבריאות בתפריט עם גבינות רזות ולחמים מקמח מלא.

 

גליה ושלומי (צילום: ארנון בוסאני)

גליה ושלומי (צילום: ארנון בוסאני)

 

"יש בתפריט מלא קינוחים חדשים ששלומי בעלי, השף והקונדיטור עושה", מתארת אביחיל. "כמו קוקטיילים איטלקיים לקיץ. העיצוב שלו יפה ומזמין וצעיר, והוא נכתב בחמש שפות גם עבור התיירים. יש לנו פינת קיץ חדשה, שכוללת ישיבה בחוץ, יש לנו נוף יפה ואווירה נעימה. יש לנו גם חניון תת קרקעי חינמי". 

 

קפה אביחיל (צילום: פרטי)

קפה אביחיל (צילום: פרטי)

איך הגעתם לתפריט ללא סוכר?

"אנחנו עושים מדי פעם הרצאות בערבים. לפני חצי שנה בערך נערכה אצלנו הרצאה של אתגר ללא סוכר, התחברתי לזה והחלטנו לשתף פעולה, שמזה נולד תפריט חדש".

מה את עושה דבר ראשון שאת קמה בבוקר?

"שותה קפה".

מה מרגש אותך?

"הילדים שלי, וההצלחה בבית הקפה. אני כל פעם מחדש לא מאמינה".

 

קפה אביחיל (צילום: פרטי)

קפה אביחיל (צילום: פרטי)

 

האם את שומרת על דיאטה וכושר?

"משתדלת כמה שאפשר. אין לי יותר מדי זמן אז כרגע הכושר שלי זה הריצות בבית הקפה. עם הדיאטה יותר קשה לי כי יש פה דברים טעימים מדי. זה תקופות".

מתי בכית בפעם האחרונה?

"לפני חודש וחצי בחגיגות העשור של הקפה".

מה את שונאת בירושלים?

"אין משהו שאני לא אוהבת בעיר, אבל חסר לי כאן ים".

ומה את אוהבת בירושלים?

"את האוויר ואת המרקם בין האנשים. בירושלים יש ציבור מאוד הטרוגני ושונה, אני חושבת שהעיר מצליחה לייצר חיבור מאוד מיוחד בין כל האנשים שאין במקום אחר. אני גם אוהבת את החמימות הירושלמית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר