צומת טיפוסי ברוממה, כביש ללא מדרכות בבר אילן, זירת התאונה שבה נהרג יואל דוד לנאו ז"ל, עבודות תשתית ברוממה (צילומים: פרטי, צוות תכנית אב לתחבורה, דוברות איחוד הצלה)
צומת טיפוסי ברוממה, כביש ללא מדרכות בבר אילן, זירת התאונה שבה נהרג יואל דוד לנאו ז"ל, עבודות תשתית ברוממה (צילומים: פרטי, צוות תכנית אב לתחבורה, דוברות איחוד הצלה)

הכאוס ברוממה חוגג והתושבים זועמים: "למקבלי ההחלטות אין ערך לחיי אדם"

כבר חודשים ארוכים שתושבי רוממה - בעיקר על ציר ירמיהו-שרי ישראל-בר אילן - סובלים מעבודות תשתית בלתי נגמרות. בשיחות עם "כל העיר" מתארים התושבים מציאות בלתי אפשרית וסכנה ממשית לחיי אדם. "יש פה זלזול, הולכים על הראש שלנו"

פורסם בתאריך: 4.12.22 07:49

הרמזורים לא עובדים, הפקחים שמכווינים את התנועה מתרכזים ברכבים ומתעלמים מהולכי הרגל, אין מדרכות ובכל כמה עשרות מטרים מבוצעות עבודות וחפירות – עם המציאות הזו נאלצים להתמודד כבר חודשים ארוכים תושבי רוממה, ולמרות אינספור תלונות ופניות – נראה שלאף אחד לא איכפת.

המצוקה של התושבים קיבלה ביטוי זמני ורגעי בתקשורת בעקבות מספר תאונות קטלניות שאירעו באזור, תאונות שהובילו בין השאר למותו של יואל דוד לנאו בן ה-10 לפני קצת יותר מחודש (26.10), אולם זמן קצר לאחר מכן, כך מתארים התושבים בייאוש – אף אחד לא זוכר כלום והמצב חוזר לקדמותו.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


על פי התושבים, מדובר על סכנה יומיות שאיתה הם נאלצים להתמודד כשהם מבקשים לצאת מבתיהם. הם מתארים כי בכל כמה עשרות מטרים יש מוקד אחר של עבודות, הרמזורים לא פועלים כמו שצריך, אין מדרכות והם נאלצים לרדת לכביש, לעבור בין מכוניות ולסכן את חייהם.

"לפעמים כל מה שמפריד בין בין הולכי הרגל לכביש הסואן זה סרט סימון דק", מתאר בשיחה עם "כל העיר" אחד התושבים.

"כל שבועיים אנחנו פוגשים בבית הכנסת עוד תושב שנפגע בכבישים ובמדרכות בשכונה", מוסיף תושב אחר. "מה שעושים לציבור החרדי זה בלתי נתפס. יש פה זלזול והולכים על הראש שלנו. בשכונות אחרות זה לא היה קורה".


בר אילן (צילום: פרטי)

בר אילן (צילום: פרטי)


***

כאמור, התושבים מביעים כעס, שלא לומר זעם על המתרחש בשכונתם, כשעוד יותר מתסכל אותם שאף אחד לא מתייחס לתלונותיהם ולטענותיהם.
"המצב הוא פשוט – אתה הולך ברחוב בתוך אתר בנייה", מתאר אחד התושבים בשיחה עם "כל העיר". כשרוצים לעבור מדרכה – אין. צריך לרדת לכבש. לעבור בין המכוניות ובין מדרכות. אין הכוונה ואין פקחים להולכי רגל. זה קורה בעיקר ברחובות ירמיהו, שרי ישראל ובר אילן – זה הציר הבעייתי שבו בונים את הרכבת הקלה".

יוסי רפאל, תושב רוממה, מוסיף ומספר: "כבר חודשים ארוכים שאנו סובלים מהעבודות. אין מדרכות ברורות, ואף היו פה כמה הרוגים כי הכל נורא מבורדק. אני ראש צוות באיחוד הצלה וחובש, וטיפלתי בעשרות אירועים של פצועים וגם הרוגים. יש תיעודים שילדים נפגעים כתוצאה מהשיבושים ומכך שאין להם פתרונות".


כאוס בכבישים - צומת טיפוסי ברוממה (צילום: פרטי)

כאוס בכבישים – צומת טיפוסי ברוממה (צילום: פרטי)


רפאל מוסיף ומתייחס לנת"צ שנסלל לאורך רחוב ירמיהו ואומר: "זה מבורך שיש נת"צ, אבל הוא נהיה כביש אדום עם עשרות פצועים. יש פה הרבה ניסים שבנאדם ניצל ברגע האחרון, וזה קורה כל יום. ניסיתי להסביר לחברי מועצה ולבעלי תפקידים בעירייה את הבעיות, אבל הם מסרבים להבין את גודל הבעיה. כנראה שלמקבלי ההחלטות אין ערך לחיי אדם. ההשקעה היא לטובת התושבים ובכך אין לי ספק, אבל אי אפשר להפקיר אותנו, זה פשוט כביש אסון ולא חושבים איך לפתור את הנושא".

לוי קרן, תושב השכונה ופעיל שכונתי-חברתי, שמתנדב בצוות הצלה מד"א אומר: "אין פה שבוע שאין תאונה קשה – בעיקר בנתיב התחבורה הציבורית. התרעתי שזה הולך לקרות, בטח בשכונה עם תושבים רבים הגרים באיזור צומת שמגר-ירמיהו שיש יש עבודות. למה התושבים שגרים באיזור לא נלקחו בחשבון? היכן הבטיחות שלנו?".


רוממה (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה)

החיים בתוך אתר בנייה – רוממה (צילום: צוות תכנית אב לתחבורה)


לדבריו, "יש פה המון בתי ספר ובכל בוקר עוברים אלפי תלמידים שחוצים את הצמתים ללא מדרכות מסומנות בצורה ברורה. פשוט סכנת נפשות, סכנת חיים. אין מקום לעמוד גם במה שנקרא כביכול מדרכה. האוטובוסים חוצים באדום בגלל הבלבול שנוצר. יש פה לחץ מטורף, כאוס אדיר בלי חוקים. ממקום יוקרתי זה הפך למקום בלתי נסבל. באופן אישי טיפלתי במספר מקרים של נפגעים, וכמו שכולם יודעים – רק בחודש שעבר נהרג פה ילד בן 10. אני מצפה מהעירייה לפתרונות. לא ייתכן שהמתכננים שמי יודע היכן הם יושבים, לא שומעים ולא באים לראות איך הדברים עובדים, או שבעצם איך הם לא עובדים. אין התחשבות ולא שומעים את התושבים. החפירות פה נעשו בלתי נסבלות ולא מתואמות".

 

 

טענות כמעט זהות משמיע ישראל וייס, תושב רוממה, שאומר ל"כל העיר": "יש הרגשה שלוקחים את הציבור כאן כמובן מאליו. אני קורא לרשויות לדאוג שהעבודות יסתיימו במהירות האפשרית, כי יש להתחשב יותר בהולכי רכב והנהגים, לחסום פחות צירים, אין פה מספיק תשומת לב לבטיחות התושבים, זאת כתוצאה מרמזור כושל שנותן למשל זכות קדימה גם להולכי רגל ולרכבים במקביל. אני מקווה שיתנו תאריך יעד שנדע מתי מסיימים עם זה".


זירת התאונה שבה נהרג יואל דוד לנאו ברוממה (צילום: דוברות איחוד הצלה)

זירת התאונה שבה נהרג יואל דוד לנאו ברוממה (צילום: דוברות איחוד הצלה)


מהחברה העירונית מוריה, שאמונה על ביצוע העבודות ומהווה זרוע ביצוע של העירייה, נמסר בתגובה: "עבודות פיתוח רוממה ובר אילן מתבצעות בהתאם להסדרים המאושרים על ידי כל הגורמים המקצועיים. חברת מוריה פועלת בתיאום ובסנכרון מלא עם כל נציגי הציבור הרלוונטיים ופועלת להשלים את העבודות במהירות האפשרית ובבטיחות המירבית לטובת תושבי העיר. מבנה הנת"צים והרמזורים תוכננו, נבדקו ואושרו ע"י כל הגורמים הרלוונטיים. בטרם הפעלת הנת"צ והרמזורים בוצע תסקיר בטיחות על ידי הרשות לבטיחות בדרכים, והוא אכן אושר לפני הפתיחה. כמו כן בוצעו גם פעולות הסברה מקיפות והדרכות למוסדות הציבור והחינוך באזור, דיילים בשטח, השקעה בפרסום ושילוט מתאים לצורך הסברה לתושבים והולכי הרגל".

עוד נמסר מחברת מוריה: "לצערנו, ישנו עיכוב בעבודות בעיקר בעקבות ההפגנות, הנזקים והאלימות הפרועה של קיצונים ששוברים ופוגעים התשתית הפרויקטים. השלמת עבודות הפיתוח ותוואי הרכבת הקלה והתשתיות באזור תשדרג ללא היכר את איכות חייהם של רבבות תושבי האזור המבקשים זאת ותומכים בפרויקט".


מחפשים דירה למגורים ברוממה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שימי

    אין להם להלין אלא על עצמם הם רצו את הרכבת מתוך צרות עין שלהם על המכוניות שעוברים שם.תאכלו את הדיסה שבישלתם.אנשים רעים אתם.וגם צבועים.זה עוד התחלה חכו מה יגיע לכם.אתם כמו סדום ועמורה לא לנו ולא לכם.

  2. יניב

    זה הכול? ומה עם כל הילדים המסכנים שכל יום נאלצים לחצות רחובות לא מסומנים במעבר חציה כמו רחוב ראש פינה וסכנת חיים על ראשם?? רק בנס עד כה לא נכבה מחיר יקר! ולאף אחד לא איכפת!

  3. מי שימן אותכם?

    כל העיר גיהנום ואתם כותבים דווקא על צומת אחת ברוממה.
    מעניין מאד למה

  4. מצדרביעי

    למגיב שמעלי:

    יש הרבה בלגן בעיר, אבל לא מכיר עוד צומת אחת בה אין רמזורים, ויש "פקחים" מכווני תנועה רק בחלק ממעברי החצייה, כשבאחרים אפשר חופשי להידרס ומבחינתם "הכול בסדר"…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר