ט' באב בכותל המערבי (צילום: דוברות מד"א)
ט' באב בכותל המערבי (צילום: דוברות מד"א)

זוכרים את חורבן הבית – ט' באב ברחבי העיר

מאות מתפללים צפויים להשתתף בקריאת מגילה "איכה" בכותל המערבי. בנוסף יתקיימו אירועים חברתיים במוסדות התרבות בעיר

פורסם בתאריך: 31.7.17 16:39

היום, שני (31.7), יצוין ערב ט' באב ובירושלים הוא מקבל, כך נדמה, משמעות אמיתית וחזקה יותר מבכל מקום אחר בעולם, שכן כאן נחרב בית המקדש בשל שנאת החינם.

לקראת הגעתם של מאות מתפללים לכותל המערבי, שם תתקיים קריאת מגילת "איכה" המסורתית, נערכת משטרת ירושלים בכוחות מתוגברים לאבטחת ביטחונו של הקהל הגדול.

גם במד"א ירושלים נערכים לקראת צום ט' באב, שידוע כאחד הצומות הקשים בשנה עקב החום הכבד ששורר בתקופה זו של השנה. בשל הצום יעמדו כוחות מד"א בהערכות מיוחדת במטרה לסייע לכלל הציבור. כונני מד"א רכובים על אופנועים, צוותי חובשים ופאראמדיקים באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ יאבטחו רפואית את המתפללים הרבים הצפויים להגיע לרחבת הכותל המערבי, זאת בנוסף לרכבים יעודים של מד"א הכוללים טרקטורון ואופניים חשמליים שינועו במידת הצורך בסמטאות העיר העתיקה.

ט' באב בכותל המערבי (צילום: דוברות מד"א)

ט' באב בכותל המערבי (צילום: דוברות מד"א)

כמדי שנה, לציון היום החשוב בלוח השנה העברי יתקיימו בעיר אירועים תרבותיים שונים:

כך למשל, הערב (שני) יקיים מוזיאון מגדל דוד את ערב ט’ באב המסורתי של תנועת “התעוררות”. במסגרת זו, תוזמנו להגיע ולהשתתף במספר פעילויות בחינם (אך בהרשמה מראש).

האירועים יכללו שיחות עם יו”ר התעוררות עופר ברקוביץ’ ועם מנכ”לית המוזיאון, אילת ליבר. בין היתר יתקיימו גם קריאת מגילה והופעת ספוקן וורד של קבוצת בני נוער. בנוסף לכך, אתם מוזמנים להשתתף במעגלי שיח ובדיונים ובהרצאות. תוכלו לבחור בין מעגל שיח עם יצחק מור, עורך כתב העת “השילוח”, בשיחה על תקווה וזיכרון היסטורי, לבין מעגלי שיח נוספים שיתקיימו בנושא חורבן ירושלים – ‘חורבן הלב’ בהובלת ברל’ה קרומבי, סגולה זימר שתוביל מעגל בנושא ‘יום בשורה – מתוך קטסטרופה היסטורית’ וכן גם עם הרב אריאל טל שיקיים לימוד באנגלית.

תשעה באב במוזיאון מגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

ט' באב במוזיאון מגדל דוד (צילום: ריקי רחמן)

 

אירועים אלה יתקיימו לצד מספר רב של פעילויות ייחודיות ומגוונות שמציע מוזיאון מגדל דוד. (ב’, 31.7, 23:00-20:00. מוזיאון מגדל דוד. כניסה חופשית בהרשמה מראש).

בבית אבי חי יתקיים אירוע ייחודי בנושא ט’ באב ושנאת חינם, במסגרתו אתם מוזמנים לצפות במרתון ‘סרטי שנאה’ ולהשתתף בשיחות עם אנשי הקולנוע שיצרו אותם.

מרתון סרטי "שנאה" בבית אבי חי (צילום: אוריה תדמור)

מרתון סרטי "שנאה" בבית אבי חי (צילום: אוריה תדמור)

האירוע יחל בשעה 11:00 ויסתיים בצאת הצום (יום שלישי, 1/8). הוא איננו כרוך בתשלום אך מתבסס על מקום פנוי. בין הסרטים שיוקרנו נמצא “החטאים” של אבי נשר, על שתי אחיות שמנסות להציל את משפחתן לאחר המהפך של 1977; “מוות בבאר שבע”, שמביא את סיפור הלינץ’ בהבטום זרהום, שנחשב למחבל ונרצח בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע בשנה שעברה. (ג’, 1.8, 11:00 ועד צאת הצום. בית אבי חי. כניסה חופשית על בסיס מקום פנוי).

סרטי שנאה בבית אבי חי-מוות בבאר שבע (צילום: יח"צ)

מתוך הסרט "מוות בבאר שבע" (צילום: יח"צ)

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר