בית חינוך עיוורים בירושלים (צילום: משה גלעד)
בית חינוך עיוורים בירושלים (צילום: משה גלעד)

בית חינוך עיוורים: סדנת בטיחות מיוחדת בחשמל

הסדנה, הראשונה מסוגה, הועברה במסגרת תוכנית ‘נתיב האור’ של חברת החשמל

פורסם בתאריך: 30.7.17 09:37

חברת החשמל קיימה לאחרונה בירושלים סדנת בטיחות בחשמל, ראשונה מסוגה, לילדים לקויי ראייה. הסדנה החשובה נערכה ב’בית חינוך עיוורים’ בקרית משה, במסגרת התוכנית החינוכית של חברת החשמל, ‘נתיב האור’, לבטיחות ולשימוש מושכל בחשמל. את ההדרכה העבירו עוז עזריאלי, מנהל התוכנית, אייל נייפלד, עובד לקוי ראייה, ומתנדבים ממחוז ירושלים של חברת החשמל.

הסדנה הותאמה והונגשה בסיוע עמותת 'מגדל אור' – מרכז רב שירותי המסייע בקידום אנשים עם לקויות ראייה או עיוורון לקראת תפקוד עצמאי ושילוב בשוק העבודה.

לאורך הסדנה הופעלו במקום חוש הראייה חושים אחרים – הריח והשמיעה. כך לדוגמה, במקום ליצור חשמל ולהאיר נורות, חוללו הילדים בגנרטור והפעילו פעמון בעזרת חושי השמיעה, כתחליף לראייה. הפעולות הללו נעשו במטרה להמחיש את הסכנה משקע חשמל חרוך ושרוף. המדריכים הפעילו מַלְחֵם, שרפו שקע חשמלי והעבירו אותו בזהירות בין החניכים, על מנת שאלו יוכלו לזהות גם בעתיד את הריח המעיד על סכנה בחשמל.

מנהל תוכנית ‘נתיב האור’ של חברת החשמל, עוז עזריאלי: "זוהי חלק מהשליחות שלנו, להגיע לכלל ילדי ישראל, היות וחשמל עלול להיות מסוכן בשימוש לא מושכל או לא בטיחותי. התוכנית הונגשה והותאמה לילדים לקויי ראייה על מנת שגם הם יוכלו להיות זהירים ובטוחים בסביבת חשמל, במיוחד בימי החופש הגדול".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר