(צילום: באדיבות כנפי דרור)
(צילום: באדיבות כנפי דרור)

כנס ראשון מסוגו בירושלים: שילוב הורים ומערכת החינוך למאבק אפקטיבי בחרמות נגד ילדים

ביום ראשון, 26.3, יתקיים מפגש עבודה משותף של ועדי ההורים הבית-ספריים עם מערכת החינוך העירונית, במטרה להילחם ולמנוע חרמות כלפי ילדים ונוער. השיטה: רתימת ההורים ויצירת מוקדי התערבות וסיוע אינטגרטיביים בקהילה ובמערכת החינוך

פורסם בתאריך: 21.3.23 22:14

ביום ראשון, 26.3, שעה 20:00, במכון הרטמן, יתקיים לראשונה מפגש עבודה בהשתתפות ועדי ההורים של בתי ספר ומינהל חינוך ירושלים, במטרה לשלב כוחות ולהיאבק בתופעת החרמות והנידויים כנגד ילדים ונוער. הרצון הוא להניע שיח ציבורי וקהילתי משמעותי, לצד הקמת מוקדי התערבות וסיוע אינטגרטיביים במערכות הקהילה והחינוך. מערכות שידעו לפעול במשותף למניעה והתמודדות בעת אירוע וליווי ילדים ומשפחות במצבי משבר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


 

במהלך הערב תועלה ההצגה מעוררת ההשראה "ספר הפנים" של תיאטרון הכרכרה, העוסקת ביחסי הורים ובתם, על רקע בריונות רשתית. לאחריה יתקיימו שולחנות עגולים כדי להציע דרכי פעולה, לרתום את ההורים ואת נציגי הרשויות ומערכת החינוך ולהניע אותם לפעולה משותפת. לדוגמא: היערכות עירונית ויישובית בנושא, פריסת רשתות שגרירים במרחב הקהילתי לצד רשת נאמנים במערכת החינוך ועוד.

לדברי שייקה אל-עמי, מייסד עמותת "כנפי דרור": "האחריות להתמודדות עם אתגר החרם, אינה  רק של אנשי החינוך, האחריות לכך היא בראש ובראשונה של הקהילה ושל ההורים. ונדרשת מעורבות גדולה ומשמעותית של ההורים לשינוי הנורמה. חרם והתעללות הם תוצאות של כשל חברתי וקהילתי נורמטיבי. הן במניעה האקטיבית – בהקניית היכולת הבסיסית ביותר להבחין בין טוב לרע, ובהבהרת הנורמה – חרם הוא תופעה אסורה בכול דרך!! והן באחריות לייצר יכולות חכמות של התערבות וסיוע במקרי חרם הדרה או נידוי, בשילוב כול הגורמים".

אל עמי מוסיף כי "קיים כשל מערכתי רוחבי ולא נעשות פעולות משמעותיות להצפה מתמדת של הנושא, אך בעיקר על ההורים לקחת אחריות, הן לנושא המניעה האקטיבית ולשינוי הנורמה, והן ליצירת יכולות מגנוני התערבות. כדי שכל נפגע או נפגעת ידעו שיש להם לאן לפנות, וכל פוגע או פוגעת פוטנציאלית  – וגם הוריהם – ידעו באופן בלתי מתפשר עד כמה התנהגותם בלתי מקובלת ומוקעת, וכל גילוי שלה יגרור התערבות מיידית של המערכת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר