שמואל רבינוביץ, ברכת הכהנים בכותל המערבי (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי)
הרב שמואל רבינוביץ, תפילה המונית בכותל המערבי (צילומים: הקרן למורשת הכותל המערבי)

רב הכותל לקראת חג פסח: "עלינו להושיט זה לזה יד של פיוס"

הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקודשים, מתרגש לקראת התפילות ההמוניות בכותל בימי חול המועד פסח, ועל רקע הקרע בעם בחודשים האחרונים הוא אומר ל"כל העיר": "חובה עלינו לנקות מתוכנו כל חמץ של אלימות או שימוש בכוח"

פורסם בתאריך: 4.4.23 07:57

לקראת חג הפסח, ברחבת הכותל המערבי נערכים לבואם של רבבות מבקרים מהארץ ומחו"ל במהלך החודש הקרוב וכן בימי חול המועד פסח. כחלק מההיערכות, הקרן למורשת הכותל המערבי ערכה את הבדיקה השגרתית לבחינת תקינות אבני הכותל המערבי. במהלך הבדיקה הוסרו חלקי אבן רופפים וצמחים עונתיים, לשם שמירת בטיחותם של מיליוני המתפללים הפוקדים את המקום הקדוש לכל אורך השנה ובפרט בזמן חגי ישראל.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


"ההליך מתבצע פעמיים בשנה, בערב חג הפסח ובערב ראש השנה וכולל בדיקה מקיפה ויסודית לכל אבני הכותל באופן ידני", מציינים במורשת הכותל. "צוות הבודקים בראשות מהנדסים, יעבור אבן אבן באמצעות מנוף, ויבחן את עמידותה ורמת התחזוקה של אבני הכותל. הבדיקה נעשית בפיקוחו של רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ שליט"א, בהתאם למגבלות ההלכתיות שנקבעו".

"כמו כן", עוד מציינים במורשת הכותל, "נערך פינוי הפתקים המסורתי כדי לאפשר לרבבות המבקרים הצפויים להגיע לאורך כל ימי החג ולקראת חודשי הקיץ להניח את פתקי התפילה בין אבני הכותל המערבי".

 

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב רבינוביץ שליט"א, בשיחה עם "כל העיר" מסביר את משמעות חג הפסח ומתאר כיצד ראוי לנהוג בו: "בחג הפסח אנו חוגגים את היציאה מעבדות לחירות. השעבוד שלנו מרצון לערכים, למוסר ולעשיית טוב. בימים אלה חובה עלינו לנקות מתוכנו כל חמץ של אלימות או שימוש בכוח".
"עלינו להקדיש את ימי החירות הגדולים האלה, להסיר מעלינו את כבלי העבר, ולהושיט זה לזה יד של פיוס ושל אחווה", עוד אומר הרב רבינוביץ.

הרב שמואל רבינוביץ (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)

הרב שמואל רבינוביץ (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


כמידי שנה, מעמד ברכת הכהנים המסורתי ייערך בהשתתפות מאות כהנים מרחבי הארץ, הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף שליט"א, הרה"ג דוד לאו שליט"א וכמובן הרב רבינוביץ, שמתייחס גם לטקס המרגש ומשתף כי "התרגשות גדולה לקראת המעמד המרומם והמאחד של ברכת הכהנים בחג הפסח, בו זוכה עם ישראל להתברך בברכה המסורתית, על ידי מאות כהנים המתכנסים יחד לתפילת שחרית ומוסף בכותל המערבי, יחד עם רבבות המתפללים העולים לרגל לשאת תפילה על יד שריד בית המקדש".
המעמד יתקיים ביום ראשון, ה-9.4.23: תפילת שחרית תתקיים בשעה 8:45 כאשר ברכת כהנים ראשונה של שחרית תיערך בשעה 9:15, תפילת מוסף בשעה 10:15 וברכת כהנים שנייה של מוסף בשעה 10:30. "הכהנים מכל רחבי הארץ נקראים לבוא ולקחת חלק במעמד הקדוש ולברך את עם ישראל באהבה", מוסיף הרב רבינוביץ.

ברכת הכהנים בכותל המערבי - סוכות 2022 - צילום הקרן למורשת הכותל המערבי

ברכת הכהנים בכותל (צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי)


בקרן למורשת הכותל מבקשים להדגיש בפני אלו שאין ביכולתם להגיע לרחבת הכותל כי "מעמד ברכת הכהנים יועבר בשידור חי באתר הכותל – פרטים יפורסמו בסמוך למועד האירוע. כמו כן, העיר העתיקה תהיה סגורה לכלי רכב פרטיים במהלך כל ימות החג, יש להגיע בתחבורה ציבורית. הכניסות לעיר העתיקה ולכותל המערבי ייסגרו במידה ויהיו עומסים, הגבלת הקהל באחריות משטרת ישראל ויש להישמע להוראות המשטרה".

"הציבור מתבקש להישמע להנחיות הסדרנים לטובת בטיחות פוקדי הכותל המערבי, יש לעקוב אחרי הפרסומים וההנחיות המתעדכנות מעת לעת", עוד נמסר. "אתרי מנהרות הכותל המערבי פתוחים בתיאום מראש ובתשלום, כולל המסלול החדש במנהרות הכותל "הגשר הגדול" ומרכז שרשרת הדורות החדש".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר