הרב אריה שטרן (צילום: אירה ביג'ל)
הרב אריה שטרן (צילום: אירה ביג'ל)

"בהחלט מדובר במנהג יפה, שמח ומאוד מרגש. ברוך ה' שזכינו להיות קרובים להר הבית"

הרב אריה שטרן, לשעבר הרב האשכנזי של ירושלים, מתרגש לקראת מעמד ברכת הכהנים של חול המועד בכותל המערבי, ומבקש לאחות את הקרעים בעם וליישב את המחלוקות: "צריך לעשות הידברות כדי למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבור כולם"

פורסם בתאריך: 5.4.23 16:29

"פסח הוא אחד משלושת הרגלים, חג יסודי ביותר שצריך להבין אותו", כך אומר בשיחה עם "כל העיר" הרב אריה שטרן, לשעבר הרב הראשי האשכנזי של ירושלים. "אנו חוגגים את החג המיוחד הזה לציון יציאת בני ישראל ממצרים, מעבדות לחירות, לאחר שהות של עשרות שנים במצרים".

מהי לדעתך הדרך הטובה ביותר לציין את החג?
"כדי לציין את החג בצורה הראויה ביותר עלינו לקיים מצוות רבות וייחודיות שנועדו להוות מבחינתנו זכר ליציאת מצרים. מרביתן עוד לפני החג כמו קרבן הפסח, ביעור חמץ, הגעלת כלים ומנהג ה'קמחא דפסחא' – שבזכותו גם אנשים נזקקים יכולים לקיים את מנהגי החג. ישנן כמובן את המצוות שצריך לקיים הערב – ליל הסדר, קריאת ההגדה והאפיקומן".

"מצווה נוספת שנחשבת לאחת המצוות החשובות ביותר בחג היא מצוות 'שמחת החג'", מוסיף ומציין הרב שטרן. "בימי חג הפסח צריך לשמוח ולשמח את כל בני המשפחה. מדובר בימים מאוד טובים ועל כן חייבים תמיד להיות בשמחה ולהיות מאוחדים".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


מה אתה ממליץ לציבור לעשות על מנת להישאר שמחים?
"הציבור כולו צריך להתעסק אך ורק במעשים טובים ובדברי קודש. חשוב מאוד בימים אלה לא להתעסק בטומאה, אלא להתעסק בטהרה שמביאה לידי קדושת הנפש וגורמת לנו להיות מאושרים".

 

 

כמו בכל שנה, רבבות צפויים להשתתף בברכת הכהנים שתיערך בכותל המערבי בחול המועד פסח. האם גם אתה מתרגש ממעמד זה?
"ברכת הכהנים המתקיימת ברחבת הכותל המערבי באחד מימי חול המועד פסח הינה מסורת ארוכת שנים שמושכת אליה עשרות אלפי מתפללים. במעמד זה משתתפים כהנים רבים המברכים את עשרות אלפי המתפללים בברכה המסורתית. בהחלט מדובר במנהג יפה, שמח ומאוד מרגש. ברוך ה' שזכינו להיות קרובים להר הבית".


הרב אריה שטרן במהלך תפילה המונית (צילום: פרטי)

הרב אריה שטרן במהלך תפילה המונית (צילום: פרטי)


הרב שטרן, 78, הוא רב דתי לאומי, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, שכאמור שימש בעבר כרבה הראשי האשכנזי של ירושלים. במהלך הראיון, הרב לא מתעלם ממה שקורה בימים אלה במדינה ואומר: "שמחה כזאת שקיימת בברכת הכהנים היא שמחה המונית שתחול על כולם ותעשה רק טוב".

מה זאת אומרת?
"דווקא בימים מורכבים ולא פשוטים אלה, הברכה הזו מיוחדת כי היא מציינת אחדות. כלל המגזרים מתאחדים וזוכים לקבל ימים קדושים וברכת הכהנים מסלקת מאיתנו את האווירה הקשה. מתחילים בחג הפסח וממשיכים לימים הבאים אלינו לטובה – יום העצמאות, היום בו זכינו להקים מדינה, החג הלאומי שלנו והיום שבו שמחים האזרחים על הגשמת חלום בן אלפיים שנה, לחזור ולחיות במדינה משלנו. מאחל שבעזרת ה' תמיד נזכה לשמחה, לגאולה ולאחדות".

אם כבר הזכרת את הקרע שנוצר בחברה הישראלית בעקבות הרפורמה המשפטית – מהי עמדתך בנושא?
"זה לא משנה אם אני בעד הרפורמה המשפטית או אם אני נגד הרפורמה המשפטית. אני יכול להגיד שגם בנושא הזה, כמו בלא מעט נושאים אחרים, יש את הדברים החיוביים ויש את הדברים הפחות חיוביים. בכל דבר שהדעה הינה חצויה, צריך לעשות הידברות כדי למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבור כולם. זה בסדר שיש מחלוקות אבל חשוב לדעת לכבד האחד את השני ולהיות תמיד מאוחדים. בסופו של דבר אנחנו עם אחד. מאחל לכל בית ישראל חג פסח כשר ושמח".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר