המבנה לפי הפינוי (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
המבנה לפי הפינוי (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

כפר הליפתא: פונו דיירים ממבנה רעוע ומסוכן

חמישה בני אדם, שהוגדרו כפולשים, פונו על ידי מפקחי רשות מקרקעי ישראל ממבנה מסוכן לשהייה, הממוקם סמוך לכביש המוביל לשכונת רמות

פורסם בתאריך: 2.8.17 09:20

תביעת בעלות על מבנה – שהסתיימה בפינוי: חמישה בני אדם שהוגדרו כפולשים פונו בימים האחרונים מבית בשכונת ליפתא הישנה בעיר. מדובר במבנה מתחת לכביש המוביל לשכונת רמות, שהוגדר רעוע ומסוכן לשהייה. לאחר פינוי האנשים מתוכו הוא נאטם ובסביבתו הוצב שילוט המתריע מפני פלישות למקום.

תחילת הסיפור בטענתו של אחד מחמשת המפונים כי המבנה שייך לו. הוא פנה לצורך כך לבית משפט השלום בעיר, אך ברשות מקרקעי ישראל טענו מנגד שמדובר במסיג גבול, וכמוהו גם ארבעת חבריו ששהו במקום. לדברי אנשי הרשות, החמישה השתמשו במבנה הנמצא על קרקע השייכת למדינה למטרותיהם האישיות, ללא היתר ובניגוד לחוק, תוך שהניחו במקום ציוד אישי לשהייה ארוכת טווח. מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי מדובר בעבירת הסגת גבול במקרקעי ציבור, שדינה עד שנתיים מאסר בפועל. בית המשפט קבע כי אין ממש בטענותיו של האיש, ופסק כי יש לפנות את המבנה בהקדם.

 

ליפתא (צילום: Ester Inbar)

ליפתא (צילום: Ester Inbar)

לפני ימים אחדים הגיעו למקום מפקחי הרשות, בליווי שוטרים מתחנת לב הבירה. עם הגעת כוחות האכיפה לפנותם, אספו הפולשים את ציודם האישי ללא כל התנגדות ואִפשרו את פינוי המבנה ואת איטומו. יתרת הפסולת והגרוטאות שנותרו בו נאספו והועברו להטמנה באתר מורשה, באמצעות מנוף וציוד מכני. עם תום הפינוי לצורך מניעת סכנה לשלום הציבור, ולאחר עבודות האיטום, תפסו מפקחי הרשות חזקה בקרקע, שהושבה למאגר קרקעות המדינה.

כזכור, כפי שפורסם באתר "כל העיר", לפני כחודש וחצי פונו משפחות שהתגוררו בליפתא שנים רבות – הן התפנו בהסכמה לאחר הסכם קבלת פיצויים. בשטח צפויות להיערך עבודות להרחבת כביש 1.

 

 

יואב ששון, מנהל מרחב ירושלים בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל, אמר: "מפקחי רשות מקרקעי ישראל מבצעים באופן שוטף פעילות אכיפה נגד עבירות מקרקעין ברחבי הארץ, ובין היתר גם ביישוב הנטוש ליפתא, שבו מבנים ישנים רבים אשר מושכים אליהם פולשים. אנו מזהירים את הציבור כי מדובר בסכנה ממשית מאחר שרבים מהבניינים רעועים, אינם יציבים ומסוכנים לשלום השוהים בהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר