מצעד הגאווה 2022 (צילום: דניאל רחמים)
מצעד הגאווה 2022 (צילום: דניאל רחמים)

מפגן של פלורליזם: בחמישי הבא – מצעד הגאווה בירושלים

מצעד הגאווה הירושלמי, שזוהי שנתו ה-21, יתקיים ברחוב המחאה וההפגנות ויניף את דגל הפלורליזם. מסלול המצעד דומה לזה של שנים עברו, ובאירוע ישתתפו חברי כנסת ומיטב האמנים. שרי הממשלה הוזמנו כולם - חלק הודיעו כי לא יגיעו והאחרים אפילו לא טרחו להשיב. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 24.5.23 16:03

השנה יותר מתמיד – מניפות ומניפים את דגל הפלורליזם בירושלים: זוהי הכותרת שתלווה את מצעד הגאווה והסובלנות, שיתקיים ביום חמישי הבא, 1.6.2023, זו השנה ה-21 בירושלים.

המצעד הירושלמי יפתח את אירועי חודש הגאווה בארץ, ויהיה המצעד הראשון בישראל. אחריו צפויים להתקיים עוד ועוד מצעדים, כשהשנה יינתן דגש משמעותי על המחאה וההפגנות נגד הרפורמה המשטרית, וזאת בשל החשש מפגיעה בקהילת הלהט"ב בשל החוקים שמתכננת הממשלה להעביר.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בצפון העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


כמדי שנה, את המצעד הירושלמי מפיק הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בעיר. "יהיה זה מפגן של ערכים ליברלים ושל פלורליזם באחת הערים הכי שמרניות במדינה", נמסר מהבית הפתוח, עם אמירה למה שמתרחש בעיר באחרונה – הן הדברים שנאמרו בישיבת מועצת העירייה על קהילת הלהט"ב (ראו עמ' 8) והן לעובדה שירושלים, כפי שפורסם ב"כל העיר", מדורגת בתחתית הערים במדד הגאווה.

המצעד, כך מדגישים בבית הפתוח, יהיה ״אירוע של כולם – מפגן בו יש מקום לכל אדם באשר הוא, מכל קצוות הקשת החברתית והפוליטית, לכל מי שתומך בפלורליזם, סובלנות, דמוקרטיה וזכויות אדם".


  • לו״ז המצעד:
    15:00 – פתיחת שערים להפנינג גאווה ובמת פתיחה בגן הפעמון.
    16:45 – במת הפתיחה.
    17:30 – הזנקת מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים.
    19:00 – במה מרכזית בגן העצמאות.

בשל המצב הפוליטי והחברתי בירושלים ובישראל, ולנוכח ההפגנות השבועיות כנגד הרפורמה המשפטית, הצפי של המארגנים הוא כי זה צפוי להיות אחד המצעדים הגדולים שהיו אי פעם בירושלים ואולי אף בישראל.

את הבמה הגן העצמאות ינחו העיתונאית והמגישה ב'חדשות 13' נריה קראוס וכתב הבידור של 'ישראל היום' ערן סויסה. בין האמנים שיעלו על הבמה רוני דואני, אתי ביטון, רינת בר ועוד. "אני גאה מאוד להנחות את מצעד הגאווה הקרוב", אומרת קראוס. "זאת התרגשות גדולה. שוויון זכויות לקהילה הגאה בישראל צריך להיות ברור מאליו. אהבה זאת אהבה". סוויסה מוסיף: "בשנה שבה אנחנו מרגישים שהקהילה וזכויותיה הולכים אחורה, חשוב יותר מתמיד להגיע ולצעוד בירושלים. זו זכות גדולה עבורי להנחות אירוע משמעותי וחשוב כמו זה".

 

 

הרקדן והשחקן אוריאל יקותיאל ינחה את במת הפתיחה וההזנקה למצעד, שם גם יתקיימו נאומים של ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה לפיד, חברת הכנסת מיכאלי ואחרים.

כמדי שנה, גם השנה משטרת ירושלים נערכת בכוחות מתוגברים לאבטחת האירוע והצועדים ולשמירה על הסדר הציבורי. כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני כשלושה שבועות עצרה המשטרה חשוד באיומים כנגד הצועדים במצעד, והוא הורחק מירושלים ביום המצעד.

המסלול צפוי להיות זהה לשנים עברו (עם אפשרות לשינויים קלים) – מגן הפעמון לכיוון כיכר פריז, דרך הרחובות קינג ג'ורג', הלל, מנשה בן ישראל ועד לגן העצמאות.

הכניסות לבמת הפתיחה בגן הפעמון יהיו דרך החניון שברחוב עמק רפאים, כיכר פלומר, ורחוב ז'בוטינסקי (צמוד למלון ענבל). בהמשך, במסלול עצמו, תתאפשר כניסה רק דרך נקודות מוגדרות מראש: קרן היסוד-רמבן (כיכר פריז), רחוב הלל פינת ההסתדרות וגן העצמאות.

אלון שחר, מנכ״ל הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות: ״דווקא השנה ויותר מתמיד – אנחנו כאן כדי להישאר, בירושלים ובישראל יש ויהיה מקום לכל אחד ואחת גם ללהט"ב. אנחנו קוראים מכאן, מירושלים, לכל מי שערכי הסובלנות, הפלורליזם והדמוקרטיה חשובים לו ולה, לצעוד איתנו ב-1 ביוני ברחובות היפים של ירושלים״.

יונתן ולפר, יו״ר הבית הפתוח: ״בימים בהם הציבור בישראל קרוע, וציבורים רבים פוחדים ומרגישים שהקרקע עליהם עומדים מעורערת, מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים הוא מפגן של כוח, של אהבה, של גאווה. בשנה האחרונה הישגים רבים של הקהילה הגאה נמצאים בסכנה, והאקלים הציבורי הלעומתי כבר מביא לעלייה במקרי האלימות כלפי חברי קהילת הלהט״ב ולעלייה במספר מבקשי השירותים הפסיכו-סוציאליים. המצעד, ודווקא מפני שהוא בירושלים, הוא סמל לחשיבותו של חופש הביטוי, של המאבק לשוויון בפני החוק, של הזכות של כל אחד ואחת לחיות בביטחון ולהיות גאה במי שהוא או היא. המצעד הזה הוא של כל מי שמאמין שחביב אדם הנברא בצלם, של כל מי שמאמינה בערכים דמוקרטיים וליברלים, של כל מי שחשוב לו שיהיה כאן מקום שווה לכולם ולכולן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר