מתוך 'אליס ריפול - LAVAGEM' (למעלה משמאל עם כיוון השעון), מתוך המופע 'נטע וינר', ריטה, מתוך 'Fuck Me - Difusión 3' (צילומים: אור דנון, Renato Mangolin_ALTA, אלה ברק, ALE CARMONA)
מתוך 'אליס ריפול - LAVAGEM' (למעלה משמאל עם כיוון השעון), מתוך המופע 'נטע וינר', ריטה, מתוך 'Fuck Me - Difusión 3' (צילומים: אור דנון, Renato Mangolin_ALTA, אלה ברק, ALE CARMONA)

בין אמנות ללחימה – התוכנית האמנותית של פסטיבל ישראל ה-62 מרתקת ומפתיעה

הפסטיבל, שיתקיים בין ה-1.8-11.8, ייפתח עם 2 קונצרטים בינלאומיים גדולים בגן העצמאות, יימשך באולמות של תיאטרון ירושלים וינעל בשלושה ימים דחוסים של יצירה ברחבי קמפוס ירושלים לאמנויות. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 27.6.23 22:28

פסטיבל ישראל 2023 משנה כיוון ואחרי שנים שבהם התקיים בלוקיישן מרכזי אחד – תיאטרון ירושלים – בגרסה הנוכחית שלו הוא יצוא מהאולמות החמימים אל ירושלים עם מופעי פתיחה בגן העצמאות ומופעי נעילה בקמפוס ירושלים לאומניות החדש.

ההיצע, כתמיד, רחב ומגוון ונדמה שכמעט כל אחד יכול ליהנות לפחות ממופע אחד. הפסטיבל יחל ב-1.8.2023, ערב ט"ו באב (חג האהבה) ומופע הפתיחה יוקדש כמובן לאהבה. על הבמה יעלו מארק אליהו, ריטה, עומר פארוק טקבילי, ולארי חמאתי ושי צברי, ולמופע עצמו קוראים 'About Love'.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 5 חדרים בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


הפסטיבל, שינעל ב-11.8, מציע תוכנית אמנותית ייחודית ומגוונת, כולל מופעים בינלאומיים נועזים, לצד יצירות מקור ישראליות. בנוסף יתקיימו במסגרת הפסטיבל מופעים לחימה, מופעים לכל המשפחה ועוד.

בפסטיבל השנה ישתתפו שמות עולים וכוכבות גדולות מהעולם: גורו הפודקאסטים איירה גלאס; טריונה Tank בול סולנית Tank and The Bangas; הכוריאוגרפית אליס ריפול מברזיל; יוצרת התיאטרון לולה אריאס והכוריאוגרפית מרינה אוטרו מארגנטינה, יחד עם הקבוצות והאנסמבלים שלהן.

  • לתוכנית המלאה של פסטיבל ישראל ולרכישת כרטיסים היכנסו לקישור הבא: www.israel-festival.org

לצד זה ישתתפו יוצרים ויוצרות מקומיים שיציגו בבכורה בפסטיבל עבודות מקור ובהם: נטע וינר, קורין קיציס, אקו, סמיון אלקסנדרובסקי, מאיה קוסובר וניר גורלי, יענקל'ה רוטבליט, אתגר קרת, גלי עטרי, יסמין מועלם, קולקטיב האמנים החיפאי Broken Fingaz, אלי לוזון, איתמר שמשוני, אופיר יודילביץ' ורבים נוספים.


ריטה (צילום: אור דנון)


הפסטיבל ייפתח, כאמור, עם 2 קונצרטים בינלאומיים גדולים בגן העצמאות, יימשך באולמות של תיאטרון ירושלים וינעל בשלושה ימים דחוסים של יצירה ברחבי קמפוס ירושלים לאמנויות.

"אנחנו חיים בתקופה מיוחדת. תקופה בה האמנות פוגשת את המאבק. הרחוב פוגש את הבמה. האמנים פוגשים את כיכר העיר", אומרים המנהלים האמנותיים של הפסטיבל איתי מאוטנר ומיכאל ואעקנין. "השנה הפסטיבל מציע הרפתקאות אמנותיות שבעינינו הן תשובה למערכת היחסים המרתקת בין מושגים מנוגדים לכאורה – אמנות | לחימה"

"בשלב מוקדם של העבודה על פסטיבל ישראל 2023 גלגלו רוחות המציאות אל החדר את המושג 'אמנות לחימה'", ממשיכים ומתפייטים ואעקנין ומאוטנר. "אחרי שהתגלגל פנימה, החל להשתהות ואז גם לחלחל. התוכנית האמנותית הלכה והתעצבה כשהוא ברקע, ואנחנו חיפשנו תשובות לשאלות שנוגעות לתפקידה ולמקומה של האמנות במציאות הנוכחית. אמנות לחימה. לכאורה, עולם שלם פעור בין שתי המילים שנדמות מנוגדות כל כך אך למעשה הן מקיימות ביניהן קשר קרוב ומרתק. ערכים כמו התבוננות, התמסרות, הקרבה, תרגול והתמרה מקרבות אותן עד מגע. חשיבה פורצת דרך, הקשבה עמוקה ורעיונות לא מקובלים מאפיינים כל אחת, ולבסוף, שתיהן משפיעות על העולם כולו.

"מתוך העדשה הזאת הצלחנו להבחין שהתוכנית שאנחנו אוצרים נאספת אל המרחב הגועש שבין אמנות ולחימה. שהיא גורמת לשתי המילים האלה להשתקף האחת באחרת, להתנגש זו בזו. פסטיבל ישראל 2023 מבקש להניח את המילים הללו במרכז, על הבמות, במרחב הציבורי, בדימויים הגרפיים, בטקסטים שנכתבים. להעלות אותן כשאלה, כהצעה, כנקודת קונפליקט. להתבונן בסקרנות בנעשה סביבן".

 

 

אז מה כוללת התוכנית האמנותית? ראשית יודגש כי את ההיצע הנרחב והמלא ניתן למצוא באתר הפסטיבל. כאן יושם דגש על המופעים הגדולים, אלו שיוצאים מאולמות תיאטרון ירושלים אל המרחב הירושלמי.

כאמור, הפסטיבל ייפתח עם ספיישל יום האהבה והמופע 'About Love' (1.8, 20:30, גן העצמאות. 180 שקל).
והנה מה שכתבו מנהלי הפסטיבל על המופע: בערב ט"ו באב, כשהלבנה במילואה והלבבות נפתחים, בגן העצמאות יתנגן קונצרט בינלאומי שמביא את אסיה הקרובה אל ליבה של ירושלים. למופע המיוחד הזה, שמבקש פיוס ונחמה, אספנו מוזיקאים ששמים את הלב על הבמה ומרגשים אותנו במיוחד – פנומן הקמנצ'ה מארק אליהו, שמשמר ומחדש את קסמו של הכלי העתיק הזה, הפך בשנים האחרונות לכוכב בינלאומי עם קהל מעריצים אדוק ברחבי העולם. בערב זה מארק יארח על הבמה את ריטה, הדיווה הענקית של המוזיקה הישראלית, את מאסטר הנשיפה הסוּפי מטורקיה עומר פארוק טקבילק, את הזמרת מרסקת הלבבות ולארי חמאתי והאיש עם הנשמה הכי גדולה באסיה – שי צברי. החיבורים והמפגשים שהכוכבים ינגנו ישירו על הבמה הם הזמנה להישאב אל פנטזיה להיסחף עם הצלילים. מודרני פוגש קדום, חול מתקרב לקודש, מזרח נושק למערב, ויחד כולם מנגנים פעימה של אהבה. (המופע בשיתוף עיריית ירושלים והקרן לירושלים ובתמיכתן).


Fuck Me - Difusión 3 (foto de ALE CARMONA) @alecarmona

Fuck Me – Difusión 3 (foto de ALE CARMONA)


גם המופע השני של הפסטיבל 'משולשת' יתקיים בגן העצמאות (2.8.23, 19:30. 180 שקל).
כמו ניו אורלינס, העיר שממנה מגיעים טאנק & דה בנגאס, גם ההרכב הזה הוא תערובת שמחה וחגיגית של סגנונות, השפעות ומקצבים. אחרי שזכו בפרס NPR והיו מועמדים לגראמי, הלהקה הגרובית הזו הפכה לתופעה מוזיקלית עולמית של סול, פ'אנק, היפ הופ ורוק. עכשיו הם מגיעים בהרכב מלא אל הבמה בגן העצמאות לערב חד פעמי ו-Fresh במיוחד.
אל הקצב המבעבע הזה מצטרפות גם יסמין מועלם, אחד השמות הרותחים של המוזיקה הישראלית ויוצרת ששולטת במצעדים באלגנטיות כובשת, וגם אקו, המרעננת הרשמית שריחפה אל התהילה עם כריזמה כובשת ורשימה אינסופית של להיטים. התוצאה – ערב שמתפקע מגרוב נשי וקצב ממכר. (המופע בשיתוף עיריית ירושלים והקרן לירושלים ובתמיכתן).

ומההתחלה היישר אל 3 הימים האחרונים של הפסטיבל ואל המופע 'MINEFIELD' – יצירה דוקו-תיאטרלית שאוספת אויבים ותיקים לתוך סיפור חדש (9.8.23, 21:00, 10.8.23, 20:00, 11.8.23, 11:00, הסטודיו למשחק ניסן נתיב בקמפוס ירושלים לאמנויות. 140 שקל).

עבודת הדוקו-תיאטרון המצליחה של היוצרת הארגנטינאית לולה אריאס מפגישה אויבים לשעבר לסיור רב-ערוצי בנבכי הזיכרון שלהם. שלושים שנה אחרי הניצחון הבריטי על צבאות החונטה במלחמת פוקלנד, הזיכרונות והחוויות של מי שלקחו חלק בקרבות עומדים למבחן הזמן, ונקשרים לסיפור מרובד ואנושי.

המטען הקשה מפורק בעדינות ובחוכמה על הבמה, והופך כמעט לספקטקל. מסכי וידיאו, להקת רוק, הומור ודרמה מתרגמים את המלחמה לחוויה מעוררת מחשבה. שלושים שנה אחרי החיילים של אז הם היום מורה לצרכים מיוחדים, מוביל של להקת מחווה לביטלס, פסיכולוג, עורך דין פלילי, מאבטח ואלוף טריאתלון. הקשר היחיד שמתקיים ביניהם הוא נשיאת העול שהותיר זיכרון המלחמה על הלוחם. למה היא הפכה אותו – לגיבור, לקורבן, למשוגע? אילו סימנים מותירה המלחמה אחרי ששוככים הקרבות?

המופע הזה הוא רק אחד מבין למעלה מ-10 מופעים שיתקיימו בקמפוס ירושלים לאמנויות בשלושת הימים האחרונים של הפסטיבל, ומומלץ בהחלט לבחון את התוכנית המלאה כדי ליהנות מהמגוון העצום שפסטיבל ישראל בשנתו ה-62 מציע.

"זה למעלה מ-62 שנים שפסטיבל ישראל חי, נושם, משקף, חוגג, לעיתים שורד, את המציאות הישראלית, ואת המסע של כולנו בה", אומר מנכ"ל פסטיבל ישראל אייל שר. "אנחנו קמים בבוקר והולכים לישון באישון לילה עם השאלות – מה, למה ואיך. התוכנית האומנותית שלפניכם היא התשובה שאנחנו מציעים. פשוטה היא לא. רלוונטית, מהנה, שונה, מעוררת מחשבה, זה אנחנו בטוחים שכן.  מוזמנים לדבר איתנו ואחד עם השנייה דרכה".

יו"ר העמותה של הפסטיבל ענבר אפק מוסיפה: "תהליך העבודה של הצוות האמנותי הציף נושאים מרתקים, העבודות שנאספו מהארץ ומהעולם שרטטו יריעה רחבה שמזמינה לצלול לתוכה ועכשיו מתחילה ההתרגשות לקראת אחד הרגעים הדרמטיים של הפסטיבל – המפגש אתכן ואתכם. בואו לחוות אתנו אמנות כגורם משמעותי, רלוונטי וכמובן – מהנה. נתראה בפסטיבל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר