התחבורה השיתופית של התעוררות בשבת (צילום: שקד להיס)
התחבורה השיתופית של התעוררות בשבת (צילום: שקד להיס)

אוטובוס השבת של התעוררות: במועצת העירייה מנסים לשים רגליים

חבר המועצה יהודה פרוידיגר שלח מכתב חריף לח"כ חילי טרופר מ"המחנה הממלכתי" ודרש לעצור את המיזם: "אל תיתן ידך למעשה עוול זה"

פורסם בתאריך: 15.8.23 10:49

עוד מאבק על רקע הצביון בירושלים מתפתח לנגד עינינו? לאחרונה הושק מיזם חדש של תנועת "התעוררות" – הסעות חינמיות בשבת בתוך ירושלים אל חופי הים בתל אביב וכל זאת בחינם, בהם הציבור יוכל להנות מתחבורה ציבורית שיתופית, כאשר בשבת האחרונה הייתה ההפעלה הראשונה של המיזם כששני מיניבוסים יצאו והיו מלאים בצעירים רבים. הנושא העלה את חמתו של חבר המועצה יהודה פרוידיגר שכתב מכתב חריף לח"כ חילי טרופר מ"המחנה הממלכתי", זאת לאור שיתוף הפעולה שנרקם לאחרונה בין המפלגה בראשותו של בני גנץ לבין חבר המועצה ויושב ראש תנועת התעוררות אדיר שוורץ, על רקע הבחירות הקרובות לעירייה.


יהודה פרוידיגר (צילום: ותקין בוטיק)

יהודה פרוידיגר (צילום: ותקין בוטיק)


 

 

 

"האם שבירת הסטטוס קוו הקיים שנים רבות נכון שיישבר דווקא בירושלים?" כתב פרוידיגר לטרופר בראשית דבריו, והוסיף לתקוף במכתבו את המיזם: "אני מבין את הרצון של מפלגת 'המחנה הממלכתי' להיות נוכחת בעיריות ולקבל ככה נפח רוחבי ואחיזה בעוד מוקדי כוח. אולם אני תוהה האם אכן בחתונה זו עשיתם את כל הבדיקות הנדרשות כדי להגיד 'לנער הזה התפללתי' ". עוד כתב פרוידיגר לטרופר במכתבו בו הוא מעביר ביקורת על חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי:"כאן אני תוהה דווקא עליך כחבר בכיר במפלגת 'המחנה הממלכתי' המהווה מרכיב מרכזי במפלגה וכאדם דתי המביא לידי ביטוי את רצונו של חלק מהציבור הדתי לאומי לא עוד להסתגר בתוך מפלגות סקטוריאליות אלא ההפך להשתלב במפלגות כלליות, בהן לכאורה ניתן להגיע להסכמות על רוב הדברים ולהראות שמרובה המשותף על המפריד וכך נכון לנהל את המדינה".


התחבורה השיתופית של התעוררות בשבתות צילום שקד להיס (1)

התחבורה השיתופית של התעוררות בשבת (צילום: שקד להיס)


פרוידיגר מתייחס במכתבו גם לנושא התחבורה הציבורית בשבת וממשיך בקו התוקפני: "אולי לא ידוע לך אבל המעשה הראשון אותו עשתה תנועת התעוררות תחת כנפיה של מפלגת המחנה הממלכתי היה להכריז על הקמת מערך תחבורה ציבורית בשבת כאשר מודעות המלוות בתמונה של מיניבוס עליו כתובות 'התעוררות בירושלים'.

"האם זה המעשה הממלכתי הנכון לעשות? האם שבירת הסטטוס קוו הקיים שנים רבות נכון שיישבר דווקא בירושלים? אני פונה אליך, כחבר בכיר במפלגה, עדיין לא מאוחר. מנע את זה. אל תיתן ידך למעשה עוול זה. לא על דרך זו תהיה תפארתכם! כל אדם דתי נפגע מחילול שבת ואני מאמין שגם אתה כדוגל בשילוב ובסובלנות מקסימלית, מאמין שהמהלך הזה לא נכון בכלל בכל מקום בארץ, ובטח לא בירושלים. בבקשה אל תיתן יד להפיכתה של תנועת התעוררות לנושאת דגל החילוניות הקיצונית בירושלים".

הסאגה לא הסתיימה כאן ואתמול (שלישי) פנה סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, אל יועמ"ש העירייה אלי מלכה נגד יוזמת מיניבוס השבת של התעוררות שהופעל בסופ"ש האחרון. בפנייתו כתב כי המיזם הינו עבירה על חוק 'דרכי תעמולה'. נציין, כי אין בחוק 'דרכי תעמולה' התייחסות להסעות חינמיות.

כך, מנסה קואליציית לאון הקיצונית למנוע הפעלת תחבורה ציבורית בשבת שתשרת את הציבור החילוני והמסורתי, זאת למרות שהמיזם תוכנן ככה שלא יעבור בשכונות חרדיות.

נזכיר כי בסוף השבוע האחרון תנועת התעוררות החלה בפיילוט תחבורה שיתופית חינמית בשישי בערב ובשבת בבוקר. כבר בסופ"ש הראשון של המיזם נרשמו מאות מעוניינים ונוסף מיניבוס ביום שבת בבוקר בעקבות הביקוש.

יו"ר תנועת התעוררות אדיר שוורץ: "אנחנו רואים כאן ניסיון של כפייה דתית והפחדה כדי למנוע מציבור גדול לעשות כראות עיניו ביום שבת, תוך האשמות שווא. רוב עצום מהציבור הירושלמי תומך בפתרונות תחבורה יצירתיים וגמישים בשבת, קואליציית לאון-קינג-חביליו צריכה להחליט אם היא מכבדת את השבת של כולם ומאפשרת לכל ירושלמית וירושלמי לשמור אותה בדרכו, או ממשיכה בהברחת הצעירים, דור העתיד של ירושלים, מהעיר. אני קורא לעירייה להפעיל שירות תחבורה ציבורית בשבת לטובת אלה הזקוקים לה – ואם היא לא תעשה זאת, אנחנו נעשה זאת. התעוררות תמשיך, ללא מורא, לפעול לטובת ירושלים של כולם".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. *גלגול עיניים*

    אויש נו איזה מגזימן. ההתעוררות ליברלית
    ונותנת לכל אחד מקום לעשות מה שעושה לו טוב.
    אז אנשים נהנים, כואב לך בעיניים?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר