ערן בן יהודה, יעלה דה לנגה, יוסי חביליו ולורה ורטון
ערן בן יהודה, יעלה דה לנגה, יוסי חביליו ולורה ורטון

בחירות 2023: חביליו בראש איחוד בשמאל-מרכז הירושלמי

סגן ראש העיר יוסי חביליו יעמוד בראש רשימת "האיחוד הירושלמי", שכוללת את "יש עתיד", "העבודה", ו"מרצ": "הגיע הזמן להציל את ירושלים מהכיוון העני, הגזעני והלא-ציוני אליו היא צועדת, ולשחרר את מועצת העיר מהאחיזה של הקיצוניים והאנטי-דמוקרטים"

פורסם בתאריך: 31.8.23 09:44

בחירות 2023: כצפוי – הבוקר, חמישי, נחתם הסכם ריצה משותפת בין סיעות המרכז-שמאל הירושלמיות.

בראש הרשימה יעמוד סגן ראש העיר יוסי חביליו, יו"ר "מצילים את ירושלים". עוד ברשימה – רס"ן בדימ' יעלה ביטון דה-לנגה מטעם מפלגת "יש עתיד", ד"ר לורה ורטון ("מרצ/ירושלים דמוקרטית") וערן בן-יהודה מטעם מפלגת "העבודה".

הארבעה, כאמור, חתמו הבוקר על הסכם משותף, והם צפויים לקרוא לגורמים נוספים במפה הפוליטית הארצית והמקומית להצטרף אל האיחוד.

המטרה באיחוד הכוחות, כך לדבריהם, היא החזרת הרוב הממלכתי והמתון למועצת העיר.

"התקווה מרימה ראש", אמר סגן ראש העיר חביליו, יו"ר הרשימה המשותפת. "הגיע הזמן להציל את ירושלים מהכיוון העני, הגזעני והלא-ציוני אליו היא צועדת, ולשחרר את מועצת העיר מהאחיזה של הקיצוניים והאנטי-דמוקרטים. החלטנו לאחד כוחות בין הנקודות השונות של המפה הפוליטית, כיוון שאנחנו בנקודת הכרעה. התחושה בימים האלה קשה ומורכבת, והאחריות היא שלנו. לירושלים יש הזדמנות אחרונה לשנות את הכיוון אליו היא פונה, וזו הזדמנות שעלינו לנצל ולממש. יש מאחורינו ציבור עצום שמתכוון להחזיר את הרוב המתון וההגון למועצת העיר, ולייצר מציאות בה יש הגנה מקסימלית על השכונות ועל המוסדות של הציבור הממלכתי והממלכתי-דתי בבירת ישראל".

 

 

יו"ר "יש עתיד" ירושלים מוסיפה: "אנחנו נתקן ביחד את מה שמקולקל, ונהייה בית לדתיים וחילוניים, מזרחים ואשכנזים, שמאלנים וימנים, משתתפי המחאה – ותומכי ההידברות. בעזרת החזרת הרוב המתון לעיריית ירושלים – נבלום את הכרסום המתמשך באופיו הפתוח והדמוקרטי של המרחב הציבורי, נעצור את ביזת הנכסים הציבוריים על ידי הקיצוניים, ולא נסכים יותר להסתפק בפירורים מהתקציב העירוני – שאנחנו המקור העיקרי שלו. האיחוד שלנו מביא לירושלים בשורה חשובה, בתקופה קריטית: איחוד שורות, הגנה על השכונות והמוסדות, והקפדה על איכות החיים".

ורטון: "בתקופה של אובדן דרך ערכי ושל משבר חברתי עמוק – התאחדנו כדי לשנות את המשוואה בירושלים, ולשחרר את מועצת העיר מהקנאים והקיצונים שמנסים להשתלט עליה. הציבור החילוני, המסורתי והדתי-ליברלי – הוא זה שמחזיק את ירושלים עם הראש מעל המים, והגיע הזמן לקחת בחזרה את המושכות. אנחנו רוצים שירושלים תתחזק ותפרח ומוכנים לעבוד קשה בשביל זה".

"האיחוד הזה הוא בשורה לירושלים, אבל החשיבות שלו רלוונטית גם לשאר חלקי הארץ", מציין בן יהודה. "בזכות המפץ החדש נבטיח את העתיד שלה כעיר שטוב לחיות בה. במקום עיר שקופצת ראש אל תהומות האבטלה והגזענות, ניישם תוכניות מפורטות לחיזוק הציבור הממלכתי והממלכתי-דתי בירושלים, ולהפיכת מוקדי העוני – למנועי צמיחה של העיר והמדינה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. שמואל

    אנשים שאין להם עתיד בבחירות למועצת העיר התאחדו במרץ כדי לעבוד עלינו בעיניים, חבל!

  2. ...

    שתי שאלות: למה סיעת 'התעוררות' לא הצטרפה, ולמה נזכרו רק עכשיו. גם כך הציבור החילוני בירושלים בקושי יוצא להצביע, אז בדקה ה-99 להיכנס למערכת הבחירות זה בזבוז של כל הזמן כמעט שהיה להם ע"מ לנהל מערכת בחירות ראויה בירושלים.
    טוב, מוטב מאוחר מאשר בכלל לא, כי המצב המעוות שבו לאון הוא המתמודד היחידי (וכולם יודעים את הנזק הנורא שהוא גורם לעיר), זה מצב פשוט בלתי נתפס..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר