יוסי חביליו, אדיר שוורץ (צילומים: האיחוד הירושלמי, התעוררות)
יוסי חביליו, אדיר שוורץ (צילומים: האיחוד הירושלמי, התעוררות)

שעת מבחן: בחירות גורליות לעתיד ירושלים

כל מהלך שיגרום להקטנת מספר המנדטים בגוש המתון בירושלים - לא ייסלח, בכלל זה בראש ובראשונה תקיפת הסיעות החברות בגוש האחת את רעותה. ואיך ראש העיר משה ליאון קשור לזה? | טור דעה

פורסם בתאריך: 21.9.23 07:56

הבחירות הקרובות למועצת עיריית ירושלים, הינן בחירות גורליות לירושלים. ב-31 באוקטובר יוכרע עתידה של העיר לחמש השנים הקרובות, ואולי לעוד שנים רבות אחר כך. בבחירות הנוכחיות למועצת העיר קיים קו ברור מאוד המבדיל בין הכוחות הפוליטיים הקיצוניים, המשיחיים והגזעניים מימין, בהובלת אריה קינג וחגית משה, המייצגים את בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר ובני בריתם הפוליטיקאים החרדים, העוסקים רובם בפוליטיקה סקטוריאלית בלבד, לבין מגוון הכוחות המתונים, השמרנים והליברלים (ביניהם רבים מבני הציונות הדתית, ומנהיגות אזרחית חרדית), שמבקשים את טובתה של ירושלים כבית משותף לכלל קהילותיה, ושרווחת כלל אזרחיה עומדת לנגד עיניהם.

עתידה של ירושלים, כעיר ציונית ודמוקרטית, וכבית משותף לכולנו, מחייבת יצירת בלוק פוליטי מתון וגדול ככל האפשר, בלוק זה יכלול את 'האיחוד הירושלמי' בהובלת יוסי חביליו ואת 'התעוררות' בהובלת אדיר שוורץ – ואליו יצטרפו הליכוד, נציגי השכונות, וכל רשימה אחרת שאיננה קיצונית, ומחויבת לשוויון ומתינות, ולניהול העיר מתוך דאגה לרווחת כלל קהילותיה. על כל אחת מסיעות הבלוק לפנות לקהלים הרלבנטיים לה, אך על כולן יחד לפעול בתיאום אסטרטגי. אסור שנחזור בבחירות המוניציפליות על הטעויות של גוש השינוי בבחירות הארציות. כל מהלך שיגרום להקטנת מספר המנדטים בגוש הכולל – לא ייסלח, בכלל זה בראש ובראשונה תקיפת הסיעות החברות בגוש האחת את רעותה. כל מהלך שיפעל להרחיב את קהלי המצביעים – יביא מאות ואלפי פעילים לעזור ולתמוך.

המאמץ שלנו, תושבי העיר, חייב להתמקד גם בדרישה לסיעת ראש העיר שלא לחזור על הפקרתה של ירושלים, לכוחות הקיצוניים. הדרך היחידה להגיע לירושלים 2028 כשהיא טובה יותר לכלל תושביה, עוברת בניצחון על הקיצוניים שמבקשים למנוע זאת. לצערנו בשנים האחרונות, ניסה משה ליאון להיות ראש העיר של כולם, אך בפועל בשל תלותו בפוליטיקאים חרדים סקטוריאליים ובאריה קינג, הוא הפקיר את העיר אל מול תופעות של גזענות והדרה, ולא הצמיח חזון של תקווה ושל בית משותף לירושלים ולכלל קהילותיה. מי שהיום מבקש את תמיכת הקולות הציבור המתון והפלורליסטי, חייב להתחייב שבקדנציה נוספת שלו כראש העיר, הוא לא יחזור על אותן טעויות. ומי שמעוניין להבטיח את עתידה הציוני-דמוקרטי-פלורליסטי של ירושלים, מומלץ שיבחר ויפעל למיקסום כוחו של הגוש המתון למועצת העיר, ולא יסכן את עתידה.

 

 

בתשעת החודשים האחרונים יצאו לרחובות עשרות אלפי ירושלמים ממגוון קהילות ועמדות כדי להילחם על דמותה של הדמוקרטיה הישראלית, ודמותה של היהדות בישראל. עכשיו הזמן להתגייס כולנו למאבק על עתידה של ירושלים.

חשוב שנזכור כל הזמן, שהמאבק על דמותה של ירושלים הוא מאבק על דמותה של ישראל כולה. ירושלים של היום היא ישראל של מחר. האחריות המוטלת על כולנו היא להכריע – לא לעגלה הריקה מבית מדרשם של הקיצונים; כן לירושלים של יהדות מגוונת ומתונה, דמוקרטית, שוויונית וציונית.

ירושלמים – עכשיו זה הזמן שלנו להתמקד בהעלאת אחוזי ההצבעה בשכונות הרלבנטיות, וברתימת כלל הקהלים מכל גווני הקשת הפוליטית – ימנים ושמאלנים, דתיים, מסורתיים וחילונים, נשים וגברים – לצאת להצביע לגוש המתון שעל כתפיו מונח עתידה של ירושלים של היום, והמציאות הירושלמית ב-2028.

אנו מצפים משני המתמודדים לראשות העיר – משה ליאון (וסיעתו 'ירושלים אחת') ויוסי חביליו (וסיעתו 'האיחוד הירושלמי'), כמו גם מאדיר שוורץ (וסיעת 'התעוררות') להוכיח לנו כי הם לא יהיו בובות של הקיצוניים, שהם יפעלו להעצמת וביצור כוחו של הציבור הירושלמי המתון. אנחנו נהיה שם גם ביום שאחרי הבחירות – לוודא שהתיקים המשמעותיים בקואליציה, התכנון והבנייה, החינוך והמנהלים הקהילתיים – יישארו בידיים מתונות וראויות.

כשנכנס ברק אובמה לתפקידו כנשיא ארצות הברית, הוא הביא לחדר הסגלגל שטיח חדש שעליו ציטוטים של דמויות מופת מעברה של ארצות הברית. אחד הציטוטים מפיו של הנשיא תאודור רוזוולט היה: "הרווחה של כל אחד מאיתנו תלויה באופן עקרוני ברווחה של כולנו". נדמה שמערכת הבחירות הנוכחית לעיריית ירושלים היא הרגע הממחיש באופן חד ומדויק כל כך, את אמירתו זו של רוזוולט.

  • הכותב, גיא שורץ, הוא אחד ממובילי תנועת המחאה הירושלמית 'שומרים על הבית המשותף'

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דנה

    כתבה מסיתה ומכוערת נגד הימנים והדתיים. אבל כמובן שזה לא נורא כי הם אזרחים סוג ב'.
    בושה בושה בושה!

  2. דנה קמה

    הכתבה לא מסיתה ולא מכוערת. ההיפך הוא הנכון: כתבה שקוראת לחיבור, שילוב ידיים ועבודה משותפת. אכן, בלי הקיצוניים משני הצדדים, אך זו לא הסתה אלא ראייה מפוכחת והכרה במציאות. רק אדם קיצוני יראה בקריאה הזו משהו מסית ומכוער…

  3. דנה נמה

    לא, לא מסיתה, רק קובעת כי חברי המועצה הדתיים והחרדים הם "קיצונים", וקוראת לשאר הפוליטיקאים להדיר את חובשי הכיפות מהקואליציה הבאה…

  4. יוני

    ברור שכתבה מסיתה ומדירה…
    אותי ממזמן פספסתם, הוכחתם: שמי שכמוכם הוא ראוי, שמי שמצדד שהכל מגיע לכם "הנאורים" הוא נכון,
    וכל השאר הפשוטי עם התמימים והישרים הם כלום, להם לא מגיע, ואגב גם את החרדים (שהם לא בראש מעיינותי) שנים שהידרתם…
    בחרתם רק לעסוק בשיסוי ופרוד, במקום לחשוב ריאלי ולתת לכל תושב את מה שמגיע לו, אז מה חשבתם? שנקנה את הלוקשים שלכם? שנסדר לכם כסאות שתוכלו לחגוג עלינו? טעות היא בידכם, אם לא תשנו את דרככם ותפעלו באמת לטובת הכלל, כולכם תלכו בדרכו של עופר ברקוביץ, ותעזבו את העיר, וחבל…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר