ירון צדקיהו (צילום: ארנון בוסאני)
ירון צדקיהו (צילום: ארנון בוסאני)

שיחה עם ירון צדקיהו על שוק מחנה יהודה, משפחה ופוליטיקה

יובל ל"מעדני צדקיהו": ירון צדקיהו, מספר ל"כל העיר" על הסניף החדש שפתח במודיעין, על מאבקי הכוחות בשוק ועל המהלכים הפוליטיים שהוא מקדם לקראת הבחירות לראשות העירייה ב-2018, ראיון

פורסם בתאריך: 11.8.17 10:11

אמרת שוק מחנה יהודה, אמרת ירון צדקיהו – יש שיגידו שמדובר כמעט במילים נרדפות. צדקיהו, בעלי רשת "מעדני צדקיהו", הוא האיש שאולי הכי מזוהה עם השוק הכי מוכר בארץ, ואחר מהשווקים המצליחים בעולם. הוא ממובילי הפעילות במתחם הקניות, סוג של בולדוזר, שנכנס למשאים ומתנים עם פוליטקאים וסוחרים בלי למצמץ. השנה חוגגים במעדני צדקיהו 50 שנה לפתיחת המעדנייה הראשונה בשוק על ידי אב המשפחה ציון מרדכי צדקיהו ז"ל. שיחה עם צדקיהו על שוק, משפחה ופוליטיקה.

 

בועז צדקיהו וירון צדקיהו (צילום: אתי נמיר)

בועז צדקיהו וירון צדקיהו (צילום: אתי נמיר)

 

אז נתחיל מהקל – פוליטיקה. מה קורה אצלכם בשוק? יש תככים, מזימות ובעיקר לא מעט גופים הטוענים כי הם ועד הסוחרים בשוק, תעשה לנו סדר.

"אני קודם כל חייב להישאר נקי, כדי שלא יגידו שאני מנסה להוביל מהלכים מתוך אינטרסים. אבל חשוב לי להגיד שבימים אלה  אני פועל למען בחירות לוועד השוק. למעשה, בשוק פועלות כיום שתי עמותות – אחת של שמעון דרויש והשנייה של נינו פרץ. האחרון ביקש את תמיכתי, בהתחלה עזרתי לו אבל אז ראיתי  שעד כה לא נערכות בחירות חדשות לוועד הסוחרים בשוק. כיום למעשה אין לנו אבא ואין לנו אמא – אין גוף אחד שדואג לסוחרים ויש לקדם בחירות בשוק".

דווקא כן מקודמים פרויקטים בשוק, כמו למשל החלפת הגגות במתחם.

"נכון, אבל את זה לא קידם ברקת", טוען צדקיהו. "את זה דחף משה ליאון יחד עם השר זאב אלקין ומשרד התיירות לפני שלוש שנים, אני נכחתי בישיבה, הכסף גויס כבר מזמן. מרגיש לי שהיום זה טוב ונוח לכולם שיש תיירות בשוק, אבל אני חושב על העתיד, בילוי זה עניין של אופנה, היום זה כאן ומחר במקום אחר, מה יקרה כשימאס לצעירים לבלות בשוק ואז הם ימצאו מקום אחר? בסוף נשארים הסוחרים – אנחנו שמחזיקים את הכלכלה של השוק".

 

ירון צדקיהו ומשה ליאון (צילום: דניאל לוי)

ירון צדקיהו ומשה ליאון (צילום: דניאל לוי)

אני מבינה מדברייך שתתמוך במשה ליאון לראשות העיר ב-2018?

"קודם כל, ברמה הארצית הייתי ליכודניק, אבל לצערי הליכוד כבר לא מייצג אותי, השתלטו עליו גורמים שלא שייכים ולכן בבחירות האחרונות עברתי לישראל ביתנו. ברמה המקומית – אני מנסה לעשות מהלך ולגרום למשה ליאון ולמאיר תורג'מן, שעם שניהם יש לי עבר ואני מכבד אותם, שירוצו לראשות העירייה ויקיימו רוטציה ביניהם".

נשמע דמיוני, כמו שזה נראה תהום של אגו מפרידה ביניהם.

"אני מאמין שהם משלימים אחד את השני, שניהם תותחים לכן אם אצליח להניע נכון את המהלך, והם ישימו את האגו בצד אז הם לוקחים את ראשות העיר בהליכה".

 

מאיר תורג'מן, משה ליאון (צילומים: ארנון בוסאני, דיוויד כץ)

מאיר תורג'מן, משה ליאון (צילומים: ארנון בוסאני, דיוויד כץ)

 

 

צדקיהו, בן 57, גדל בנחלאות, כיום מתגורר במשכנות האומה, נשוי לרות, אב לחמישה ילדים – שני בנות ושלושה בנים, סבא ל"שלושה נכדים מדהימים ואני אחלה סבא שבעולם", הוא גאה לספר. "משפחה זה הכל", אומר צדקיהו, "השותף שלי ושבלעדיו לא הייתי יכול לעשות את כל מה שאני עושה הוא אחי בועז".

 

הסניף החדש של "מעדני צדקיהו" במודיעין (צילום: אתי נמיר)

הסניף החדש של "מעדני צדקיהו" במודיעין (צילום: אתי נמיר)

לאחרונה פתח צדקיהו סניף חדש של מעדני צדקיהו במודיעין: "הסניף נפתח בשכונת בוכמן במרכז מוריה שבמודיעין", הוא מתאר, "ומנהל אותו הבן שלי נאור, בסניף יש את כל מה שיש לנו בשוק כך שהבאנו את השוק למודיעין. בנוסף יש לנו במקום מטבח מסורתי אותנטי, שבו הלקוחות יקבלו תפריט גדול ומגוון עם דגים מרוקאים, עופות מכל מיני סוגים, ממולאים, מטוגנים ועוד. דבר הכי חשוב בהקשר של המעדניות שלנו – זה שאנו חוגגים השנה יובל שנים למעדנייה הראשונה שאבא שלי ציון מרדכי צדקיהו ז"ל פתח בשנת 1967 בשוק".

ציון מרדכי צדקיהו ז"ל (צילום: אריה מארק)

ציון מרדכי צדקיהו ז"ל (צילום: אריה מארק)

אגב משפחה, הבת המוכשרת שלך הזמרת ליאת צדקיהו – היא תהיה יותר מפורסמת ממך?

"אני כל כך גאה בה, שכל מה שאגיד עליה יישמע כקלישאה".

 

ליאת צדקיהו (צילום: נועה פישפלד)

ליאת צדקיהו (צילום: נועה פישפלד)

 

ולא תתחמק מהשאלות הקבועות שלנו:

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?

"שותה קפה".

מה מרגש אותך?

"הנכדים שלי".

האם אתה שומר על כושר?

"עושה הליכות".

מתי היתה הפעם האחרונה שבכית?

"בחתונה של הבן שלי לפני חצי שנה".

מה אתה הכי שונא בירושלים?

"את הלכלוך ברחובות".

מה אתה הכי אוהב בירושלים?

"הכי אוהב את השוק".

 

בועז צדקיהו וירון צדקיהו (צילום: אתי נמיר)

בועז צדקיהו וירון צדקיהו (צילום: אתי נמיר)

 

***

תגובת לשכת משה ליאון:

"שוק מחנה יהודה על כל אנשיו ומנהיגיו יקר ללבו של משה ליאון, שימשיך לפעול למען השוק ביתר שאת, מתוך אהבה והערכה לסמל הירושלמי הוותיק שהשוק מהווה במדינת ישראל. לגופו של עניין, ירושלים היא העיר החשובה בעולם וצרכיה המורכבים זקוקים למנהיג בעל ניסיון אשר יוכל לאחד בין כלל תושביה ולהוביל לפריוחה ולשגשוג. עם פרישתו של ניר ברקת מראשות העיר (כפי שצוין בעבר), ראש העיר יהיה משה ליאון אשר לו הכישורים המתאימים ביותר לתפקיד. הצעתו של החבר היקר מר ירון צדקיהו לרוטציה לא רלוונטית, אך שילוב אנשים בעשייה למען ירושלים הוא דבר מבורך ויישקל בזמן המתאים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר