אמבולנס של מד"א (צילום: דוברות מד"א)
אמבולנס של מד"א (צילום: דוברות מד"א)

לאמץ גם בסיום המלחמה: הסירנה של האמבולנסים בירושלים כבר לא מחרישת אוזניים

מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', בשל ריבוי האזעקות והחרדות של תושבי העיר ובכלל, הוחלט במד"א לשנות את צליל הסירנות של האמבולנסים וגם להנמיך את העוצמה. התוצאה - נעימה ולא מחרישת אוזניים

פורסם בתאריך: 26.10.23 16:16

נסיעה שגרתית בכבישי ירושלים מגלה בשבועות האחרונים תופעה מבורכת – צליל סירנת האמבולנסים של מגן דוד אדום השתנה, ובעיקר עוצמת הרעש הופחתה משמעותית.

הסיבה, כמעט מיותר לציין, היא מלחמת 'חרבות ברזל'. מאז פרוץ המלחמה עם האזעקות בירושלים ובכל רחבי הארץ, הוחלט במד"א לשנות את צליל הסירנה, שכעת דומה יותר לסירנות של רכבי החירום במדינות מערב אירופה. בנוסף, ואולי החלטה משמעותית יותר, הנמכת עוצמת הסירנה – וזוהי בהחלט בשורה מבורכת, שראוי מאוד לאמץ גם בסיום המלחמה. גם כעת, עם העוצמה הנמוכה יותר והצליל השונה, נהגים רבים מפנים את הכביש ואת נתיבי הנסיעה עבור רכבי החירום של מד"א.

חשוב לציין כי בשנים האחרונות פנו עוד ועוד תושבים לכוחות ההצלה ולכוחות הביטחון בבקשה להנמיך את הסירנות של רכבי החירום. בעיקר תושבים בשכונות שבהן יש כבישים ראשיים ורכבי חירום רבים נוסעים בהם. המקרה הבולט האחרון היה בשכונת גבעת מרדכי, שלאחר פתיחת כביש 16 הפכה מוקד לרעש תחבורתי גדול – הן בתוך השכונה והן בכבישים המרכזיים הסמוכים לה – כביש בגין וכביש 16.

 

 

אולם למרות פניות חוזרות ונשנות של התושבים – עוצמת הסירנה לא הופחתה ונותרה חזקה ומחרישת אוזניים. במד"א הסבירו לתושבים שפנו כי החשיבות של הסירנה גדולה כי המטרה היא פינוי הדרך עבור האמבולנסים כדי להציל חיים.

השבועות האחרונים מוכחים כי גם עם רעש חלש יותר משמעותית ולא מחריש אוזניים – ניתן להציל חיים באותה המידה, וראוי בהחלט לאמץ את הצליל הנוכחי גם בסיומה של הלחימה בדרום.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גרים ליד בית חולים

    כל הכבוד. אמן שיישאר הצליל הזה במקום הצליל הרגיל שמפלח את האוזניים והלב ארבע פעמים בשעה כל יום.

  2. אליאס נחלאות

    חד משמעית חובה להשאיר את הצליל הנוכחי. מה שטוב לשאר העולם – יעבוד גם כאן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר