מושיקו דוינו ז"ל ורוחמה דוינו, משאית ה'פאן-טראק' (צילומים: אביבה דוינו, באדיבות המשפחה)
מושיקו דוינו ז"ל ורוחמה דוינו, משאית ה'פאן-טראק' (צילומים: אביבה דוינו, באדיבות המשפחה)

למען הנשמה של מושיקו: הפאן-טראק להנצחת מושיקו דוינו ז"ל נגנב – אימו מבקשת עזרה

סמ"ר מושיקו דוינו ז"ל, שנפל בקרבות בצוק איתן, אהב לפנק את הלוחמים, אז אחרי שנהרג הקימה אימו, רוחמה, לזכרו משאית אוכל שמפנקת לוחמים בחזית בסעודת על האש ובציוד שהם צריכים. בשבוע שעבר המשאית נגנבה ורוחמה מבקשת סיוע ברכישת אחת חדשה. "עזרו לנו למען הנשמה של מושיקו, למען חיילי צה"ל, למען העם שלנו, למען המולדת"

פורסם בתאריך: 25.11.23 19:40

בתזמון כמעט בלתי נתפס, כשצה"ל נלחם שוב ברצועת עזה, המקום שבו נפל סמ"ר מושיקו דוינו ז"ל בשנת 2014, נגנבה משאית ההנצחה שהקימה משפחתו לזכרו של מושיקו. המשאית הזו – פאן-טראק – שימשה את אימו של מושיקו ז"ל, רוחמה, להמשיך את המורשת של בנה, שאהב לפנק את חבריו הלוחמים באוכל טוב מבית אמא.

כעת, בעיצומה של מלחמת 'חרבות ברזל' למעלה מתשע שנים לאחר נפילתו של מושיקו ז"ל, מבקשת רוחמה עזרה כדי לרכוש משאית חדשה שאיתה היא תמשיך לצאת לכל מוצב בחזית ולפנק את הלוחמים בארוחה טובה ובציוד שאותו הם צריכים.

סמ"ר מושיקו דוינו ז"ל נהרג במבצע צוק איתן ביום 28.7.14 מטיל נגד טנקים שנורה לעבר דחפור ה-D9 שבו נהג. האם רוחמה דוינו, וחבריו של מושיקו ז"ל, סיפרו לאחר נפילתו על הדאגה של מושיקו לחבריו, על הפינוקים והכיבודים שהוא הקפיד להביא להם מהבית. כדי להמשיך את המורשת הזו – הקימה רוחמה את 'הפאן טראק' ואת 'הבוטקה' – בית קפה קהילתי בשכונת גוננים.

הפאן טראק, כאמור, נגנב בשבוע שעבר ורוחמה מבקשת את עזרת הציבור בגיוס המונים לטובת רכישת משאית חדשה.


מושיקו דוינו ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מושיקו דוינו ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


"הרכב היה מבוטח", מוסבר בהקדמה לגיוס ההמונים שפתחה משפחת דוינו לטובת רכישת משאית חדשה, "אבל הוא נקנה בעזרת חברת מימון. הכסף מהביטוח יעבור לעכשיו לחברת מימון. עכשיו אין ברירה – חייבים לרכוש רכב בעצמנו".

לאחר דבר ההסבר על הסיבות לפתיחת גיוס ההמונים, פונה רוחמה דוינו ללב של כולם.

באתר גיוס ההמונים כותבת רוחמה: "חברים שלי. לצערי הרב בשבוע האחרון גנבו לנו את הרכב שמוביל את הפרויקט הזה. הרכב שהגיע לכל החיילים בארץ. אנחנו בלי רכב. בתקופה הכי חשובה. כדי להגיע ולפנק את החיילים. לתת להם את הנשמה והלב כמו שמושיקו נתן. אני רוצה ואני מתחננת להמשיך עם זה. בבקשה. לא נוכל להמשיך בלי רכב חדש. עזרו לנו למען הנשמה של מושיקו, למען חיילי צהל, למען העם שלנו, למען המולדת. עזרו לנו לרכוש רכב חדש".

 

 

רוחמה דוינו ממשיכה ומספרת: "אני זוכרת את היום שמושיקו עזב לעזה. ארזתי לו סיר קובה לכל החבר'ה, הוא נתן לי ולבת הזוג שלו חיבוק, וזו היתה הפעם האחרונה שראיתי אותו. הפעם הבאה הייתה בארון, מכוסה בדגל ישראל. את הסיר כבר לא קיבלתי חזרה, אבל הבטחתי לעצמי מאז שאני אדאג לחיילים לזכרו. אדאג להם בלילות הקרים לאוכל חם, אדאג להם ברגעים שהם מוצבים במקומות מפחידים, ברגעים שהם מתגעגעים לאמא – שיהיה להם אוכל חם ופינוק וכיף שיתן להם כח להגן על כולנו.

לזכרו של מושיקו הקמנו את הפאן טראק, משאית שמסתובבת ברחבי הארץ ומפנקת חיילים באוכל חם, פיקניק מפנק וכל מה שהם צריכים כדי להרגיש שיש מישהו שדואג להם.

"בכל פעם שאני רואה חייל במוצב אוכל ומחייך, זה מזכיר לי את הימים שבישלתי למושיקו שלי. זה מרחיב לי את הלב ואני יודעת שזכרו של מושיקו שלי ממשיך. שסיר הקובה האחרון עדיין חם. במיוחד בתקופה הזו, בה האיום על חיילי ישראל כל כך גבוה, והמתח שמונח על הכתפיים הצעירות שלהם גובר – אני פונה אליכם להצטרף אלינו ולהנציח את מושיקו בתרומה של ערכת פינוק לחייל. את מושיקו שלי, הילד האהוב עם החיוך הנצחי. אני לא מוכנה שישכחו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר