אוטובוס של סופרבוס (צילום: חברת סופרבוס)
(צילום: חברת סופרבוס)

חוצה ירושלים: קו האוטובוס החדש שישרת רבבות נוסעים בחודש

בשורה לתושבי הר חומה: החל מיום שישי הקרוב, 1.12, יחל לפעול מהשכונה קו חדש – 95 – אשר יחבר את השכונה עם תחנת הרכבת הקלה יפה נוף דרך קניון הדר, צומת פת ושערי צדק. וגם – השדרוג המשמעותי של קו 90

פורסם בתאריך: 28.11.23 17:40

תושבי שכונת הר חומה שימו לב – החל מיום שישי הקרוב, 1.12, יחל לפעול מהשכונה קו אוטובוס חדש – קו 95, אשר יחצה את ירושלים ויחבר את הר חומה עם הקו האדום של הרכבת הקלה.

הקו החדש הוא חלק מהשינויים המשמעותיים בתחבורה הציבורית בירושלים שמובילים משרד התחבורה וצוות תכנית אב לתחבורה ירושלים. יצוין כי במסגרת הפעימה הנוכחית – ישודרג גם קו 90 החדש, שהחל מיום שישי יגיע עד למרכז הרפואי הרצוג בגבעת שאול.

לדברי משרד התחבורה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וחברת סופרבוס – אשר תפעיל את שני הקווים – הם ישפרו וישדרגו את הנגישות בין שכונות דרום העיר למוקדי המסחר התעסוקה והבריאות המרכזיים בעיר.

מסלול קו 95
יציאה/סיום בשכונת הר חומה, דרך קניון הדר וא.ת. תלפיות, צומת אורנים, גוננים, צומת פת, המרכז הרפואי שערי צדק ועד תחנת הרכבת הקלה יפה נוף וחזרה. הקו, חשוב לציין, יפעל בצורה מעגלית וייצא משכונת חומת שמואל אל יפה נוף וחזרה.

מסלול קו 90 המשודרג
הקו יוארך לצומת הכניסה לעיר ומשם לבית החולים הרצוג בגבעת שאול.

כמו כן, הקו יפעל החל מיום שישי במתכונת דו כיוונית – עם נקודות קצה בשכונת תלפיות מזרח ובבית החולים הרצוג. מסלול הקו יישאר ללא שינוי בחלק שבין תלפיות מזרח לבית המשפט העליון וחזרה. תחנות הקו בשד' רבין, ביטוח לאומי וגשר המיתרים יתבטלו.

 

 

הקו החדש מצטרף לקו 505, שאותו החלה להפעיל חברת סופרבוס בשבוע שעבר. קו 505 יוצא גם הוא מהר חומה ועובר דרך גילה, מלחה, כביש בגין, שערי צדק ועד לגבעת שאול. מדובר על שדרוג עצום להיצע של התחבורה הציבורית משכונות דרום העיר.

סגן שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, אורי מקלב: "אנחנו בשלבי יישום של המכרזים הנוספים בירושלים במסגרתם הוכנסו עוד שתי חברות תחבורה ציבורית לפעילות בעיר. הדבר נותן מענה רחב יותר, זמין ונגישות מרובה יותר לצד שיפור השירות. אנו מוסיפים בכל עת שירות ונותנים דגש על דברים שלא היו בעבר, תוך מתן מענה מותאם לכל מקום ומקום".

צחי נווה, מנכ"ל חברת סופרבוס: "מאז כניסתה של 'סופרבוס' לירושלים, החברה מפעילה עשרות קווים בפריסה משמעותית ברחבי העיר. סופרבוס, המציינת השנה 20 שנות פעילות, מפתחת ומקדמת כל העת את מערך התחבורה הציבורית בירושלים בפרט וביתר אשכולות פעילותה, תוך ייעול רמת השירות, הרחבת הפעילות עם קווים חדשים, הגברת תדירותם של קווים קיימים ושילוב אוטובוסים ממונעים באנרגיה חלופית של חשמל וגז טבעי לרווחת הכלל. אנו מודים לכל לקוחות החברה על האמון הניתן בנו מדי יום. נמשיך ונפעל על מנת להביא תחבורה ציבורית יעילה ומתקדמת כפי שסופרבוס יודעת ושואפת להקנות לציבור לקוחותיה".

לוחמות הזמנים של הקווים החדשים (וכלל הקווים בעיר) במוקד 'כל קו' 8787*.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר