אוטובוס של סופרבוס (צילום: חברת סופרבוס)
(צילום: חברת סופרבוס)

השבוע: שביתה בקווי אוטובוס רבים בירושלים

קווי חברת סופרבוס, שמפעילה בירושלים כ-20 קווים, יושבתו ביום רביעי הקרוב, 6.12, וביום שני הבא, 11.12. לטענת העובדים, "החברה שומרת אצלה תקציב שקיבלה ממשרד התחבורה ומיועד לשכר". סופרבוס: "ארגון 'כח לעובדים' לנקוט בצעד פרוע, משלח רסן וחסר אחריות"

פורסם בתאריך: 3.12.23 16:53

נוסעי התחבורה הציבורית שימו לב – קווי חברת סופרבוס יושבתו ביום רביעי הקרוב, 6.12, וביום שני הבא, 11.12, זאת בהמשך למאבק שמנהלים העובדים כנגד הנהלת החברה.

כידוע, כפי שפורסם ב"כל העיר", לפני כשבוע וחצי הכריזו העובדים על סכסוך עבודה, תוך שהם טוענים כי "בחסות המלחמה מנסה החברה ללחוץ על העובדים לוותר על תנאים שקיימים במרבית הענף, ואף מגדילה לעשות ושומרת אצלה תקציב שקיבלה ממשרד התחבורה ומיועד לשכר העובדים".

יצוין כי ההשבתה תהיה נקודתית, למשך שעתיים ביום רביעי – 12:00-10:00 – ושלוש שעות ביום שני הבא (11.12) – 13:00-10:00. כמו כן, פרט לקווים העירוניים בירושלים – בין 18 ל-20 – יושבתו נסיעות של סופרבוס בערים נוספת בארץ, בהן עפולה, טבריה והמטרונית בחיפה ועוד.

העובדים, כאמור, מוחים על מדיניות ההנהלה להעניש נהגים דרך שינוי סידורי העבודה הקבועים שלהם, כולל עובדים החוזרים מחופשת מחלה, ונהגים החוזרים לעבוד לאחר שחששו לביטחונם בשבועיים הראשונים למלחמה.

הארון שובש, יו"ר ועד העובדים בסופרבוס: "על הנהגים מופעל לחץ בלתי סביר לקבל כל משימה, גם אם הדבר פוגע בטיפולים רפואיים, הסדרי ראייה משפחתיים וכו'. נהגים יודעים – שאם נאלצו לקחת ימי מחלה – הם ייענשו בשעות. אווירת האיומים הזו חמורה במיוחד בעת מלחמה. מדוע נהגים שחלו צריכים להיענש? המהלך החמור הזה נוגד את ההסכם הקיבוצי והגיע הזמן לשים לזה סוף".

זאת ועוד, בארגון כוח לעובדים, שבו מאוגדים הנהגים, טוענים עוד כי החברה סירבה לעדכן את השכר בהתאם להנחיות משרד התחבורה מאז יוני 2023 וכנגד הכשלת המו"מ להסכם הקיבוצי.

 

 

"נהגי סופרבוס התגייסו לכל משימה אליה נדרשו בכדי לאפשר שגרה לנוסעים בימי המלחמה", אומר איתי כהן, ראש ענף תחבורה ב'כוח לעובדים'. "רבים מהם חשופים לאלימות פיזית ומילולית בוטה – עליה של 25 אחוז ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. החברה מצדה רואה במלחמה הזדמנות לפגיעה בעובדיה ומנסה לאלץ אותם לוויתורים כואבים שיפגעו בבהם עוד זמן רב. את השלכות הפגיעה הזו בנהגים בתקופת משבר ראינו כבר בקורונה – ללא עדכון תנאי הנהגים וגילוי אדישות לאלימות כלפיהם יגדל המחסור הקיים בנהגים".

עוד מוסיף כהן: "איגוד ועדי התחבורה מנהל מו"מ על הסכם קיבוצי חדש בחברה בתשעת החודשים האחרונים. האיגוד קורא להנהלה להתעשת ולהתקדם במו"מ לשיפור שכר העובדים ובה בעת כיבוד ההסכמים הקיימים".

מחברת סופרבוס נמסר בתגובה: ""לא יעלה על הדעת כי בזמן מלחמה, ארגון עובדים ייטול לידיו את ההחלטה על עצירת שירותים חיוניים המשרתים מאות אלפי נוסעים. ארגון כח לעובדים הוא ארגון העובדים היחידי בענף התחבורה שבחר באופן תמוה להכריז על סכסוך עבודה על אף ולמרות התנאים הקשים בהפעלת תחבורה ציבורית בימים אלה.

"יצוין כי מראשית השנה הועלה שכר הנהגים בחברה בכ-17 אחוז ובנוסף התנהלו דיונים רבים על מנת להרחיב ולשפר את תנאי העובדים. על אף על כל אלה, בחר 'כח לעובדים' לנקוט בצעד פרוע, משלח רסן וחסר אחריות הפוגע בציבור הרחב ללא עוול בכפו.

"השבתת קווים ועוד בזמן מלחמה הוא מהלך ציני, על חשבון גבם של העובדים ומאות אלפי נוסעים ופוגע פגיעה קשה ובלתי מידתית במשק כולו. החברה מוכנה לנהל מו"מ בכל עת ובתום לב וקוראת לארגון "כח לעובדים״ לחזור לשולחן הדיונים לטובת העובדים והנוסעים. צר לנו כי הועד בוחר שוב לקדם את עצמו על חשבון עובדי החברה והציבור כולו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר