ביקור השר ישראל פרוש במתחם ביזמקס (צילום: משרד ירושלים ומסורת)
ביקור השר ישראל פרוש במתחם ביזמקס (צילום: משרד ירושלים ומסורת)

אפילו לא מסתירים את הקיפוח: הסיוע שיקבלו בעלי עסקים בעיר. אבל רק החרדים שבהם

משרד ירושלים ומסורת ישראל ירחיב את הסיוע לפיתוח עסקים חרדים. השר מאיר פרוש אומר ש"לבעלי העסקים החרדים בירושלים יש תרומה חשובה לכלכלת העיר". אף אחד לא חולק על כך - השאלה היא האם לשאר בעלי העסקים בעיר אין תרומה חשובה לכלכלה?

פורסם בתאריך: 6.12.23 14:33

בשורה לבעלי העסקים בעיר. טוב, רק לחלק מהם. משרד ירושלים ומסורת ישראל ירחיב את הסיוע לפיתוח עסקים חרדים בירושלים. ומה עם שאר העסקים? שאלה טובה, תשובות אין בנמצא.

הרחבת הסיוע לבעלי העסקים החרדים מגיעה לאחר ביקור של שר ירושלים ומסורת ישראל מאיר פרוש (דגל התורה) במתחם החדשנות והעסקים החרדי 'ביזמקס'. השר, כך נמסר, הגיע כדי לעמוד מקרוב על הפעילות עם בעלי העסקים החרדים במקום ועם כלל העסקים החרדים בירושלים.

את הביקור הוביל מנכ"ל ביזמקס אליהו דינוביץ, שהציג לשר את הכלים והפעילות הענפה להצמחת האקו-סיסטם העסקי החרדי בירושלים. השר נחשף להשפעה של מתחם ביזמקס על התרחבות העסקים החרדים בירושלים שמהווים כ-22 אחוז מכלל העסקים בעיר, וכן לסיוע של ביזמקס לבעלי עסקים חרדים ירושלמים המעוניינים להעסיק עובדים חרדים.

מתחם ביזמקס הינו מיזם פרי שיתוף פעולה ותקצוב של משרד ירושלים ומסורת ישראל בביצוע הרשות לפיתוח ירושלים, קרן קמ"ח וקרן אחים גלובל, שנועד להעניק לבעלי עסקים חרדים את הכלים והדרכים להתפתחות וצמיחה עסקית נכונה, במתחם פועלים כ-100 אנשי עסקים חרדים מתחומים שונים.

"כולנו מוקירים ומייקרים את לומדי התורה שהם חוד החנית שלנו", אמר השר פרוש בסים הביקור. "מי שהחליט שלא ללמוד על בסיס תורתו אומנותו, מקבל במתחם הזה, שהרשות לפיתוח ירושלים תומכת בו, כלים להתפרנס בכבוד וללא פשרות על מסורת ישראל סבא.

"באופן כללי ובימים מורכבים אלו בפרט יש לבעלי העסקים החרדים בירושלים תרומה חשובה לכלכלת העיר. ניכר כי העבודה שנעשית בביזמקס תורמת לפיתוח העסקים החרדים וממילא גם לכלכלת העיר. המשרד בראשותי שאמון על פיתוחה הכלכלי של ירושלים עושה זאת בין היתר בהשקעה נכונה בצמיחת העסקים החרדים בעיר".

אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים: "מתחם ביזמקס מהווה מודל מצליח במיוחד לפיתוח סביבה עסקית התורמת הן לבעלי העסקים הלוקחים בו חלק והן לסביבה כולה שנהנית מפירות ההצלחה. אנו שואפים להעתיק את המודל לשכונות נוספות ולאוכלוסיות נוספות בעיר".

 

 

 

מתחם ביזמקס מעניק מעטפת מקצועית מלאה לבעלי עסקים חרדים בירושלים, על מנת שיוכלו לצמוח ולפתח את העסקים שבבעלותם. במסגרת ביזמקס, בעלי העסקים מקבלים סביבת עבודה מותאמת לאורח החיים שלהם, רוכשים ידע בנושאים פיננסים ומקצועיים מעולמות התוכן שלהם, נהנים מייעוץ עסקי ממנטורים מובילים ומשתתפים בפעילות הקהילה העסקית בביזמקס. כדי להמשיך להעצים את בעלי העסקים החרדים, יזמו בביזמקס תכנית 'בית ספר לעסקים' שיעניק הכשרה מקצועית לבעלי עסקים פעילים, על מנת לקדם את העסקים שלהם עד להתפתחות והצלחה כלכלית. מדובר בתכנית ל-50 בעלי עסקים חרדים במחזור שייפגשו פעמיים בשבוע במשך שנה, ויקבלו תכנים של מנהיגות עסקים, ניהול פיננסי נכון, הקמת רשת עסקית, אסטרטגיה עסקית ועוד. התכנית תיבחן על ידי מדדים אובייקטיביים של עליה במספר המועסקים, התפתחות במוצרים ובשירותים ועליה בהכנסות.

יצוין כי התוכנית המוצעת תהיה מסובסדת והעלות תיסגר בהתאם להשתתפות של משרד ירושלים ומסורת והשותפים הנוספים. כל בעל עסק שיתקבל לתוכנית יקבל מעטפת ליווי, ייעוץ והדרכה בשווי של עשרות אלפי שקלים. כאמור – הטבה שמוענקת לבעלי עסקים חרדים בלבד.

עכשיו יודגש – העסקים הללו חשובים מאוד לירושלים. חשובים מאוד לכלכלת העיר (וכלכלת ישראל בכלל). הם זקוקים לסיוע על רקע מלחמת 'חרבות ברזל'. אבל הם לא היחידים שזקוקים לסיוע הזה. כבוד השר פרוש – היכן הסיוע ל-78 בעלי העסקים האחרים בירושלים? האם הם לא נחשבים? האם להם לא צריך לדאוג?

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נגד אפליה מיגדרית מקוממת

    זו פשוט ניבזות בהיתעלמות מוחלטת של ה"השגחה
    העליונה" . על כן החילונים באשר הם ישיבו מילחמה
    שערה .לא ניתרום למוסדות חרדים ולניזקקים חרדים !!! בהיזדמנות ראשונה נחליף עירייה וממשלה
    ניתמכת במפלגות חרדיות ! ניתרחק ממורשת חרדית באשר היא (תומכת באפליה מגדרית ניבזית ומגונה
    בסיעתא דשמיא !).

  2. החרדים מביאים לפילוג ולאפליה

    ההחלטה המפלה והמקוממת הזו רק גורמת לחוקים
    (דוגמת חוק הגיוס) שיוצרים אפליה מובנית . הרבנים חוששים שאם צעירים חרדים יתגיסו ,הרי שמרביתם
    יחליטו לחזור בשאלה וינטשו את הישיבות . לכן כבר כיום ,הינם מאבדים את צאן מרעיתם ששוקל לצאת לעבודה וללמוד מיקצועות ליבה מועילים וחיוניים !
    הרבנים אחוזי אימה מאובדן שליטה ו"היתפקרות"
    של המיגזר החרדי באשר הוא !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר