צומת דרך חברון-אשר וינר לפני ואחרי ההפרדה המפלסית (צילומים: פרטי, שי שחר-באדיבות חברת מוריה)
צומת דרך חברון-אשר וינר לפני ואחרי ההפרדה המפלסית (צילומים: פרטי, שי שחר-באדיבות חברת מוריה)

הסכנה בכבישים: 3 מהצמתים המסוכנים בישראל – בירושלים

על פי נתוני אור ירוק - בחמישייה הראשונה של הצמתים עם הכי הרבה נפגעים נמצאים שלושה בירושלים. נקודת האור: הצומת עם הכי הרבה נפגעים בישראל - דרך חברון-אשר וינר-האומן שינה את פניו עם ההפרדה המפלסית

פורסם בתאריך: 21.1.24 08:35

צומת דרך חברון-אשר וינר-האומן הוא הצומת שבו אירעו הכי הרבה תאונות עם נפגעים בין השנים 2020 ל-2022. כך עולה מפילוח נתוני הלמ"ס שערכה עמותת אור ירוק.

על פי הנתונים – בצומת נפגעו במהלך השנים שנבדקו, 2022-2020, 89 בני אדם, נתון אשר מדרג את הצומת בראש רשימת הצמתים עם נפגעים בישראל. נקודת האור בנוגע לצומת – ההפרדה המפלסית שנחנכה לפני כחצי שנה ומחברת בין רחוב האומן לדרך אשר וינר ללא הצורך לעבור בצומת המסוכן, כך שמעניין יהיה לבחון את מספר התאונות והנפגעים בשנה הקרובה כדי לאמוד עד כמה השינוי משמעותי עבור הולכי הרגל ומשתמשי הדרך.

עוד יצוין כי בשנים שנבחנו, 2020 עד 2022 כאמור, בצומת דרך חברון-אשר וינר בוצעו עבודות משמעותיות ליצירת ההפרדה המפלסית, כך שהמעבר בצומת היה קשה וקשוח יותר עם אינספור שינויים, כך שיכול מאוד להיות שהיתה לכך השפעה על מספר הנפגעים.

בעמותת 'אור ירוק' מציינים כי סף הכניסה לרשימת הצמתים המסוכנים היה לפחות שלוש תאונות בצומת בשנת 2022. הרשימה שהופקה כוללת 208 צמתים עירוניים עם הרבה נפגעים בתאונות: 3,190 נפגעים, 203 מהם נפצעו קשה ו-22 נהרגו בצמתים הללו.

 

 


צומת רבין-רוטשילד (צילום: גוגל מפות)

צומת רבין-רוטשילד (צילום: גוגל מפות)


אחרי צומת דרך חברון-אשר וינר, שכאמור עברה שדרוג שצפוי להפחית משמעותית את מספר התאונות והנפגעים, עוד צומת בירושלים – שדרות רבין-רוטשילד (צומת הסינמה סיטי הקטן), שבו נפגעו ב-3 השנים שנבדקו 52 בני אדם. את החמישייה הראשונה של הצמתים העירוניים המסוכנים סוגר צומת האלוף עוזי נרקיס-פאגלין-חיזמא בפסגת זאב.

בעמותת 'אור ירוק' מציינים כי ב-11 החודשים הראשונים של 2023 נפגעו 3,898 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים עירוניים, נתון אשר מהווה 27 אחוז מכלל הנפגעים בתאונות דרכים בישראל.

עו"ד יניב יעקב: "צומת הוא נקודת תורפה מרכזית אשר מהווה קונפליקט בין משתמשי דרך שונים. בשל הצטלבות תנועות כלי רכב מכיוונים שונים קיים סיכוי גבוה להתרחשות של תאונות חזית־צד. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל היעדר רמזור והסדרי תנועה בצומת. ניתן לצמצם את הסיכון לתאונה. רשימת הצמתים האדומים מרובי התאונות מפורסמת ונשלחת אל ראשי הערים כדי להוביל לטיפול ולשיפור הבטיחות וכמו כן חשוב שגם הציבור יהיה מודע למקומות המסוכנים".

יודגש שוב כי הצומת המסוכן ביותר – זה של דרך חברון-אשר וינר עבר שינוי ושדרוג משמעותי, שנחנך בשנה החולפת – כך שבהחלט יהיה מעניין לבחון את הנתונים בעוד מספר חודשים ולבדוק עד כמה משמעותית ההפרדה המפלסית לבטיחות המשתמשים בדרך, בעיקר להולכי הרגל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר