פקחית של אגד שולחת אצבע משולשת לעבר נערה
פקחית של אגד שולחת אצבע משולשת לעבר נערה

האמת יוצאת לאור: נציג אגד הודה – פקחים נמדדים גם לפי מספר דוחות

אחרי הכחשת הנושא בעבר - בדיון שנערך בוועדה לפניות הציבור של הכנסת הודה נציג אגד בדיון כי הפקחים שמועסקים בחברה נמדדים גם לפי מספר הדוחות שהם נותנים, בניגוד לחברות אחרות. עוד נחשף בדיון - 86 אחוז מהתלונות - על פקחים של אגד. מופתעים?

פורסם בתאריך: 25.1.24 09:49

אחרי אינספור תלונות על ההתנהלות וההתנהגות הברוטלית של פקחי אגד ועל רישום דוחות לא מוצדקים לנוסעים – כפי שפורסם גם ב"כל העיר" לפני כחצי שנה – באגד סוף-סוף מודים במה שנטען כבר ביולי האחרון: הפקחים/מבקרים המועסקים בחברה נמדדים גם לפי כמות הדוחות שהם רשומים לנוסעים.

הגילוי הזה התרחש השבוע, כשנציג אגד ניר לנדאו התוודה על כך בדיון שנערך בוועדה לפניות הציבור של הכנסת.

יצוין כי בחודש יולי האחרון, במסגרת כתבה מקיפה על התנהלות הפקחים של אגד, פורסמה ב"כל העיר" גם עדותה של פקחית לשעבר בחברה, שאמרה בצורה שאינה משתמעת לשני פנים כי הפקחים לא רק נמדדים במספר הדוחות, אלא גם מתוגמלים על כך. ""בתקופה שאני עבדתי קיבלנו כמה עשרות שקלים על כל דוח מעל המכסה החודשית", היא סיפרה אז. "ממה שהבנתי מחברים שעדיין עובדים, היום מקבלים פחות – אבל עדיין יש בונוסים".

הדיון בוועדה לפניות הציבור התקיים לנוכח תלונות רבות שהגיעו, כך מסתבר, גם לכנסת על יחס נוקשה הגובל באלימות מצד פקחים. במהלך הדיון חשף יו"ר הוועדה ח"כ יצחק פינדרוס כי 86 אחוז מהתלונות על התנהלותם של הפקחים עסקו בפקחים של אגד, ובמהלך הדיון התפתח דין ודברים בין פינדרוס ללנדאו בנושא המניע של הפקחים לחלק דוחות.

 

 

פינדרוס: "מה מוביל פקח לתת דוח לאדם שהוא רואה אובייקטיבית שהוא ניסה לתקף? האם יש איזושהי סיבה? מה מוביל את הפקח כשהוא קם בבוקר? מה הוא אמור לעשות? לפי מה הוא נמדד? האם לפי כמות האנשים שהוא הוריד (מהאוטובוס; ש"מ) ושנסעו בלי תיקוף? מה גורם לו לעשות את זה (לחלק דוח; ש"מ)? האם הוא מקבל (שכר; ש"מ) לפי דוחות?".

לנדאו: ״האינטרס של אגד הוא לא הדוחות. האינטרס שלנו הוא שיתקפו באוטובוסים. החלום שלנו זה שנעלה ונרד לאוטובוס בלי דוח אחד".

פינדרוס: "מה ההסדר שלכם מול הפקחים? איך נמדדת הצלחה של פקח?".

לנדאו: "פקח נמדד לפי מספר האוטובוסים שהוא עולה עליהם, מספר האוטובוסים שהוא מתקף, ויש לו גם מדרגות שהוא נמדד גם לגבי דוחות".

פינדרוס: "אז פה הבעיה. זאת התשובה".

לנדאו: "זאת לא התשובה".

פינדרוס: "זאת התשובה חד משמעית. אבדוק עכשיו עם הרכבת הקלה (בירושלים; ש"מ) ואתה תקבל תשובה ששם אין כזו מדידה".


יו"ר ועדת פניות הציבור ח"כ יצחק פינדרוס בדיון (צילום: אתר הכנסת)

יו"ר ועדת פניות הציבור ח"כ יצחק פינדרוס בדיון (צילום: אתר הכנסת)


ואכן, הבדיקה אישרה את דבריו של פינדרוס. בהמשך הדיון חשף לנדאו כי 20 אחוז מהנוסעים לא מתקפים את הנסיעה באוטובוסים של אגד.

הדיון בוועדה אמור היה להיפתח בדבריו של נוסע חיפאי שהתלונן על יחס נוקשה מצד פקחי אגד ועל דוח שקיבל, אך בסופו של יום הוא לא דיבר. כזכור, בחודש ינואר 2023 פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" כי נערה בת 17 טענה כי היא הותקפה באלימות קשה על ידי פקחית של חברת אגד, ובחודש מרץ בשנה שעברה פורסם על תלונות של הורי תלמידים מליאו באק על בריונות של פקחי אגד נגד ילדיהם.

בהתייחסות נוספת לאזור הצפון אמר פינדרוס: "עולה נוסע ומראה לפקח שהאפליקציה לא עובדת. מי שהיה בצפון יודע שהאינטרנט כרגע בצפון מושבת. באפליקציית ווייז אתה נמצא בביירות, ובגוגל אתה נמצא בכלל בקהיר. כל אחד יודע את זה, הרי זה לא איזה סוד צבאי". הוא אף תהה למה אנשים שדיווחו על בעיה כזו לפקחים קיבלו דוחות: "אני שואל שוב – איפה מינימום של שיקול הדעת?".


נציג אגד ניר לנדאו (במרכז) בדיון (צילום מתוך אתר הכנסת)

נציג אגד ניר לנדאו (במרכז) בדיון (צילום מתוך אתר הכנסת)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נילי

    אתמול הודיעו שמצמצמים את כמות הפקחיםלקו אחד היום נכנסו לאגד ארבעה. קו 33 למלחמה 9.50 בבוקר

  2. ארז

    איך אתם מצפים מפקחים ערבים שמעלים אותם נגד יהודים שיפעילו שיקול דעת עברית לא יודעים לדבר ולא מבינים גם בעירית חיפה יושבים דפרים שהשיקול דעת שלהם שואפת לאפס

  3. ????

    אתמול ממש התביישתי על מעשה של מבקרי אגד בחיפה בתאריך 25/1/2024 עלתה בחורה בגיל 16 לקו 34ממרכז הכרמל לרחוב רענן.אחרי שירדה מאוטובוס אחר שבו היא תיקפה את הרו קו ויש לה מעבר לשעה וחצי.עכשיו אחרי שעלתה לקו 34עלו איתה שלושה מבקרים של אגד.הבחורה בעודה יושבת על הכסא ורוצה להניח את התיק שלה בשביל לתקף בא לכיוונה הפקח ונתן לה דוח 100שקל מסכנה היא ניסתה להסביר לו שעכשיו היא עלתה הבחור ננעל על הדוח באתי להספיר לו גם לא רוצה לשמוע והילדה לא יכלה להגן ולהספיר את עצמה.ממש התביישתי שאגד נותנת הוראות לפעול בטמטום כזה.צילמתי את הדוח לקחתי את הפרטים שלה והעברתי אותם למשרד התחבורה

  4. לא אסע באגד בחיים

    אז אגד והפקחים- נבלות.
    + אגד מרוויח מהדוחות.
    + הפקחים מרוויחים מהדוחות.
    – המפסיד היחידי הצרכן הנוסע.
    אז פלא ששונאים אתכם.
    נבלות !!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר